AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Er det flere som opplever det? Det er ganske irriterende, og naivt at de tror at vi går på den hver gang. Jeg har en venninne som gjør det. For det første har hun med seg babyen overalt og insisterer på å dra på steder der jeg mener der det ikke er plass til barnevogn. Hun vil alltid på café eller restaurant og når vi skal betale så må ungen skiftes, mates selv om ungen fikk mat mens vi spiste. Når jeg forteller servitøren at regningen deles sånn at hun hører det, så er hun på stellerommet og går rett ut døren for å slippe å betale. Da ber hun meg fordi gullet begynte å gråte og trengte mammaen. Tilbyr jeg meg å holde for at hun skal betale, blir hun fornærmet fordi jeg tror hun ikke klarer å trøste sitt eget barn. Jeg liker ikke å lage scene og det blir det alltid når det kommer til regningen, med mindre jeg betaler. En gang hadde jeg faktisk glemt lommeboka mi og oppdaget det for sent og ba henne betale. Da hadde hun også glemt og jeg måtte gå dra hjem og hente for hun hadde gullet å ta vare på. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har gitt henne kontonummeret mitt for å betale tilbake. ikke en krone er kommet inn. Hun har ikke dårlig råd. Ungen som nettopp har begynt å gå, går med designerklær. Tipp topp barneutstyr, kun det beste. Nå har jeg kuttet ned på alle disse restaurant besøkene med henne. Det er eneste løsningen for å slippe å sponse cafélivet hennes. Anonymous poster hash: 7c01f...65f 5
Populært innlegg lllll Skrevet 2. august 2015 Populært innlegg #2 Skrevet 2. august 2015 Kuttet ned? Jeg hadde kuttet ut å dra i det hele tatt, med et sånt menneske. Hadde kuttet ut hele dama. Det samme burde du 69
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Hva med neste gang betale når du bestiller det du skal ha. Så har hun ikke så mye valgAnonymous poster hash: bc882...24c 10
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 (endret) Hadde sluttet å gå! Evt. sagt neste gang hun spør "Nei, det er jeg ikke interessert i. Jeg har betalt for deg nok og du betaler ALDRI tilbake" Endret 2. august 2015 av Steve Rogers
Pepperbiff Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Hadde ikke orket å dra på restaurant osv med henne. Prøv å betal med en gang for ditt eget slik som ab i #3 skriver. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #6 Skrevet 2. august 2015 Hvorfor gidder å gå ut med henne? Anonymous poster hash: c201b...bf2 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #7 Skrevet 2. august 2015 Jeg hadde tatt henne med en gang til, delt regningen og sagt jeg måtte gå. Hadde latt henne være igjen uansett hva hun sa. Anonymous poster hash: ec371...213 10
Gjest Blondie65 Skrevet 2. august 2015 #8 Skrevet 2. august 2015 Og jeg hadde konfrontert henne. Ikke i restauranten, ikke foran venner. Men privat. Og så hadde jeg rett og slett spurt om hun ikke forstår at du vil ha utleggene dine tilbake og dersom hun ikke øyeblikkelig endrer adferd så kan dere ikke være venner mer? Det er langt bedre at du konfronterer henne og sier fra enn at du kutter henne ut eller lager en scene i offentlig rom.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #9 Skrevet 2. august 2015 Tøff deg opp litt, dette har du latt pågå altfor lenge. Neste gang hun spør om dere skal ut, si nei og forklar at det er fordi du alltid må betale og hun sldri betaler tilbake. Da blir hun enten sur og forsøker å vri det til at det er dik feil, eller beklager. Er det deg første, holder du deg kald og sier 'jeg forstår ikke at du synes det er i orden å snylte på vennene dine på den måten' eller noe sånt. Ikke la deg lure inn i en diskusjon om hvorvidt det egentlig stemmer at hun ikke betaler. Beklager hun, be om pengene tilbake og avtal et tidspunkt for neste møte som er slik at du rekker å få pengene på konto før det. Og du går selvsagt ikke hvis ikke pengene er inne. Anonymous poster hash: 7d730...250 10
Gjest 82girl Skrevet 2. august 2015 #10 Skrevet 2. august 2015 Skjønner ikke hvorfor du ikke bare betalte din del å venta til hu kom tilbake så hu måtte betale sin egen del av regningen. Hun utnytter deg, å du lar henne gjøre det
Gjest Angry Man Skrevet 2. august 2015 #11 Skrevet 2. august 2015 Ser andre lure på hvorfor du gidder å gå ut med henne. Selv lurer jeg på hvorfor du gidder å være venn med henne. Hvorfor folk på død og liv skal godta andres dårlige oppførsel går meg hus forbi. Hvis folk vil oppføre seg som drittsekker kan de være venneløse.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #12 Skrevet 2. august 2015 Har kjent slike typer, de er ufattelig manipulerende, selv når man har bestemt seg for at denne gangen skal man stå på sitt, og da eskalerer bare manipuleringen og skuespillet enda mer hos noen, mens andre gir seg. Hun har bestemt seg i utgangspunktet for å få dette ut av deg. Kutt henne ut, eller betal for ditt alene. Anonymous poster hash: bc8ce...d99 6
Gjest Blondie65 Skrevet 2. august 2015 #13 Skrevet 2. august 2015 Har kjent slike typer, de er ufattelig manipulerende, selv når man har bestemt seg for at denne gangen skal man stå på sitt, og da eskalerer bare manipuleringen og skuespillet enda mer hos noen, mens andre gir seg.Hun har bestemt seg i utgangspunktet for å få dette ut av deg. Kutt henne ut, eller betal for ditt alene. Anonymous poster hash: bc8ce...d99 Nettopp derfor må man ta konfrontasjonen slik at de forstår at spillet er slutt.
Bjørn82 Skrevet 2. august 2015 #14 Skrevet 2. august 2015 Er det flere som opplever det? Det er ganske irriterende, og naivt at de tror at vi går på den hver gang. Jeg har en venninne som gjør det. For det første har hun med seg babyen overalt og insisterer på å dra på steder der jeg mener der det ikke er plass til barnevogn. Hun vil alltid på café eller restaurant og når vi skal betale så må ungen skiftes, mates selv om ungen fikk mat mens vi spiste. Når jeg forteller servitøren at regningen deles sånn at hun hører det, så er hun på stellerommet og går rett ut døren for å slippe å betale. Da ber hun meg fordi gullet begynte å gråte og trengte mammaen. Tilbyr jeg meg å holde for at hun skal betale, blir hun fornærmet fordi jeg tror hun ikke klarer å trøste sitt eget barn. Jeg liker ikke å lage scene og det blir det alltid når det kommer til regningen, med mindre jeg betaler. En gang hadde jeg faktisk glemt lommeboka mi og oppdaget det for sent og ba henne betale. Da hadde hun også glemt og jeg måtte gå dra hjem og hente for hun hadde gullet å ta vare på. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har gitt henne kontonummeret mitt for å betale tilbake. ikke en krone er kommet inn. Hun har ikke dårlig råd. Ungen som nettopp har begynt å gå, går med designerklær. Tipp topp barneutstyr, kun det beste. Nå har jeg kuttet ned på alle disse restaurant besøkene med henne. Det er eneste løsningen for å slippe å sponse cafélivet hennes.Anonymous poster hash: 7c01f...65f Hadde bedt henne kysse meg i ræva, neste gang hun spurte om et snyltetur på cafe.. Annoying person du har som venn.. 5
Pinkee Skrevet 2. august 2015 #15 Skrevet 2. august 2015 Hvis dere går på slike steder at man betaler etter å ha spist, så er det vel bare å be om to regninger. Du betaler din, og hennes venter til hun er ferdig å stelle ungen. Eller, så kan du jo spørre "skal vi be om regningen nå, eller skal du stelle ungen først?" Man må ikke betale for den andre parten uten at man vil. Ingen steder jeg har vært, jager ut folk før dem har betalt. Så egentlig skjønner jeg ikke problemet. Sånn utover at hun prøver å spare penger, slik at hun kan kjøpe designerklær til ungen sin. 5
Gjest chisandra Skrevet 2. august 2015 #16 Skrevet 2. august 2015 Det høres jo ut som du har gjentatt og gjentatt dette. Hvorfor?
Gjest Dwight Skrevet 2. august 2015 #17 Skrevet 2. august 2015 Hvis du absolutt må dra med henne igjen så spør du etter koden og kortet. Og hvis hun ikke gir det så sier du bare at da venter vi til du er ferdig.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #18 Skrevet 2. august 2015 Det høres jo ut som du har gjentatt og gjentatt dette. Hvorfor? Har du lest innlegget mitt? Hun finner stadig på nye unnskyldninger til å slippe unna. Jeg hater å lage en scene foran folk og det vet hun. Derfor blir det til at jeg gir meg. Anonymous poster hash: 7c01f...65f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #19 Skrevet 2. august 2015 Har kjent slike typer, de er ufattelig manipulerende, selv når man har bestemt seg for at denne gangen skal man stå på sitt, og da eskalerer bare manipuleringen og skuespillet enda mer hos noen, mens andre gir seg. Hun har bestemt seg i utgangspunktet for å få dette ut av deg. Kutt henne ut, eller betal for ditt alene.Anonymous poster hash: bc8ce...d99 Takk! Ja, det er vanskelig og man føler seg som den store stygge ulven om man ikke legger ut for venninnen som har hendene fulle med ungen sin. Hun har ikke alltid vært slik. Etter at babyen kom så har det blitt slik. Anonymous poster hash: 7c01f...65f
minister-mio Skrevet 2. august 2015 #20 Skrevet 2. august 2015 Ungen er stor nok til å gå, så da kan h'n sitte/stå alene ved siden av mor de maks to minuttene det tar å betale en regning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå