Gå til innhold

Er du optimistisk eller pessimistisk med tanke på fremtiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye skummelt som skjer i verden i dag. Konflikter, miljøproblemer, økende forskjeller mellom fattig og rik, stor befolkningsvekst etc. Samtidig finner vi opp ny teknologi og nye løsninger hele tiden. Middleklassen vokser, nesten alle får lære å lese og skrive og mange har fått det bedre i verden. Sykdommer som drepte millioner før er/ er på vei til å bli utryddet. 

Hvordan tror du det kommer til å gå? Er du optimistisk eller pessimistisk med tanke på fremtiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pessimist mtp forbrukersamfunnet,arbeidsmarkedet og utnyttelse av velferdsgoder som igjen fører til økte skatter og problemer.

Optimistisk mtp at flere er mer miljøbevisste og det er in å tenke sparsommelighet.

I verden generelt er det en liten bekymring for 3.verdenskrig og sånn som med IS. Vi er naboene til russland og de liker å vise seg frem de folka der.

AnonymBruker
Skrevet

Realist mtp den sinnsyke innvandringen, velferdsødslingen og nedleggelsen av forsvaret.

Anonymous poster hash: e174c...da1
AnonymBruker
Skrevet

Realist mtp den sinnsyke innvandringen, velferdsødslingen og nedleggelsen av forsvaret.

Anonymous poster hash: e174c...da1

Å være realistsisk er et tullebegrep, for man kan være optimistisk realist, og pesimistisk realist, uten at det betyr noe. 

Anonymous poster hash: d365d...bb8

Skrevet

I spillet Mass Effect sier Ashley:

"A pessimist is what an optimist calls a realist"

Er en del sant

Skrevet (endret)

Både og. Jeg tror vi vil få et mer konfliktfylt samfunn om kun få år. Vi vil få mer terror, vold mot annerledes mennesker, eks. muslimer. Vi vil også tror jeg, få mer vold mot ulike politiske retninger.

Det positive fremover håper jeg, er at vi på sikt vil få et mer liberalt samfunn. Et samfunn med mer kunnskap og mindre fordommer. Men først så frykter jeg en periode med mer vold, før det blir bedre.

Endret av Gothminister
Skrevet

Pessimist, ting blir bare verre og verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...