AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #1 Skrevet 1. august 2015 Min bestefar døde nylig. Han skadet seg i jobben sin for 50 år siden og ble lam. Han fikk bil gjennom NAV mot at han ble trukket kr 100,- pr mnd. Bestemoren min kjører ikke og skal derfor levere tilbake bilen til NAV. På NAV sier de at hun må kontakte NAF for å få taksert bilen, og så kan hun kontakte Norsk bilauksjon så at hun får solgt den der. NAV skulle i tillegg finne ut hvor mye de "hadde igjen å betale på bilen". Bestemoren min skjønner ingenting da hun hele tiden har trodd bilen tilhørte NAV. Noen som har kjennskap til dette? Jeg ville da tro at det er NAV som skal ta seg av bilen, kontakte NAF og ordne med resten. Anonymous poster hash: 397a9...db1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 1. august 2015 #2 Skrevet 1. august 2015 Kontakt bilsenteret på hjelpemiddelsentralen og spør om hva som er prosedyren
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #3 Skrevet 1. august 2015 Finnes to typer NAV bil. Gruppe 1 og gruppe 2 biler. Har aldri hørt om at man betaler månedspris til NAV på disse bilene. Hvordan avvikling av bilholdet skjer, er avhengig av hvilken type bil det er snakk om. Er det en vanlig personbil eller en "kassebil" med plass til å kjøre rullestol inn i bilen? Anonymous poster hash: 8cc08...39c 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Finnes to typer NAV bil. Gruppe 1 og gruppe 2 biler. Har aldri hørt om at man betaler månedspris til NAV på disse bilene. Hvordan avvikling av bilholdet skjer, er avhengig av hvilken type bil det er snakk om. Er det en vanlig personbil eller en "kassebil" med plass til å kjøre rullestol inn i bilen?Anonymous poster hash: 8cc08...39c Det er en "kassebil" med plass til å kjøre rullestol inn i bilen. Anonymous poster hash: 397a9...db1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Det er en "kassebil" med plass til å kjøre rullestol inn i bilen. Anonymous poster hash: 397a9...db1 Da er det NAV som eier bilen. Og jeg mener bestemt at det da ikke skal noe taksering hos NAF til eller at derer skal gjøre noe annet enn levere bilen tilbake til NAV Hjelpemiddelsentral. (Dette er gruppe 2 bil.) Gruppe 1 biler er vanlige personbiler. Gruppe 1 biler eies av brukerne selv. Nav har da gitt tilskudd til kjøp av bilen. Bilen avskrives over 11 år. Kan ikke bilen brukes lengre før 11 år er gått, så må den takseres og selges. Da gjør NAV en avregning i forhold til tilskuddet de har gitt. (Dette avsnittet er ment som info, og gjelderikke for kassebiler.)Anonymous poster hash: 8cc08...39c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå