Gå til innhold

Hva slags trening for å få slanke bein?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

All vekten legge seg på rumpe/lår/legger og jeg lagrer også en del vann i beina... Vet ikke om det er normalt, men feks når jeg kommer i ketose så mister jeg 2 cm rundt hver legg...

Så jeg lurer på hva slags trening jeg bør fokusere på for å få mest mulig slanke bein? 

Anonymous poster hash: 270d0...20c
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tipper at grunnen til at omkretsen på lårene dine går ned når du er i ketose er at du mister intramuskulært glykogen.

Glykogen er kroppens lager av høyoktan energi, og binder en del vann. Det meste er lagret i leveren, men vi har også noe i musklene.

Jeg tror ikke du har for store bein, jeg tror bare at det idealene du sammenligner deg med som er fotoshoppet. Men for all del, det er sunt å være i aktivitet. Tren gjerne, men tren fordi det er gøy.

Sykling gir bra trening for beina og liten risiko for skader. Det gir god sirkulasjon i beina å sykle.

Endret av Wiggins
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke slanke bein!!

Anonymous poster hash: 857ed...d7c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

All vekten legge seg på rumpe/lår/legger og jeg lagrer også en del vann i beina... Vet ikke om det er normalt, men feks når jeg kommer i ketose så mister jeg 2 cm rundt hver legg... Så jeg lurer på hva slags trening jeg bør fokusere på for å få mest mulig slanke bein?    Anonymous poster hash: 270d0...20c

Sykling (som nevnt over) og oppoverbakker (aka: god gammaldags fjelltur) er godt for den lange benmuskulaturen. Ellers er et solid og fungerende blodomløp alltids ok, og bedres med styrketrening. Kan være noe så enkelt som squats med vekter eller rett å slett å ta trappene hver gang du ser en heis, gjerne på vei hjem med handleposene (den mest effektive "trening" er den du får inn mens du gjør helt vanlige ting i hverdagen).

Anonymous poster hash: 769fb...990

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...