Gå til innhold

Nabo - masse aviser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, det er mulig jeg overreagerer, men jeg må dele det med noen!

Det har seg slik at en av naboene i blokka har en haug med aviser som har hopet seg opp de siste 2-ish ukene (er ikke helt sikker på tidsperspektivet - kanskje litt kortere, kanskje litt lengre). Jeg har tenkt tre ganger i løpet av tiden; jeg må huske å finne ut av hvem som bor der - for jeg fikk en litt uggen følelse etterhvert. Det har gått i glemmeboka når ting har vært hektisk. Nå hadde vi nettopp besøk, og de sier på vei inn: Alt bra med naboen? Mye aviser der.

Jeg er fullt klar over at det er ferie og mange er bortreist en stund, men som oftest har man noen som kommer innom et par ganger i løpet av ferien.. jeg er bare bekymret for at det skal ha hendt noe med vedkommende.

Hva tenker dere? La det gå - eller hva bør jeg evt gjøre?

Anonymous poster hash: f3132...8c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom blokken har et styre, vel, en eiger e.l. så ringer du desse. De har et telefonnr eller e-post til vedkommende og kan sende av gårde en kjapp melding. Kanskje har vedkommende bare gitt en god dag i det med avisen. Kanskje har distributør glemt at naboen avbestilte den.

Dersom mangelen på livstegn vedvarer så er kommunen rette kontaktpunkt. De kontakter så ved vurdering ev politiet for å låse seg inn.

Anonymous poster hash: 0c785...440

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Styret er bortreist frem til midten av august og alle saker skal tas selv frem til da - så det er ikke en mulighet nå. Ellers så kan jeg vente og se om det blir tatt inn noen aviser nå etter at fellesferien er over på mandag, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre da. Er som sagt bare bekymret for naboen :)

Anonymous poster hash: f3132...8c3

AnonymBruker
Skrevet

Har du rpøvd å banke på?

Anonymous poster hash: a5c92...e9d

• Liker 1
Gjest Stringfellow1
Skrevet

Har du rpøvd å banke på?

Anonymous poster hash: a5c92...e9d

Det er sikkert mye bedre (og praktisk) å sitte her og spekulere på hva som muligens kan ha skjedd, og hva dem eventuelt burde gjøre med alle avisene som har dukket opp....

Skrevet

Hvis personen ligger død bak døra så hjelper det ikke mye å banke på.

TS- du kan gi en bekymringsmelding, det er vel det eneste du får gjort? Eller kanskje du kan ta en mission impossible og klatre over verandaer for å se gjennom vinduet? Eller du kan vente til det begynner å lukte i gangen.

Mest sannsynlig er personen bare på ferie, og har glemt å be noen ta inn avisene. 

• Liker 2
Skrevet

Det enkleste er jo å undersøke om vedkommende er registret med en mobiltelefon, og hvis h*n er det så ringer du det nummeret som vedkommende er registrert med.

Får du svar så er det jo greit, da kan du spørre om du skal ta inn avisene inntil vedkommende er tilbake.

Hvis du ikke får svar så legger du igjen beskjed, og om det forblir helt stille så ring igjen i morgen et par ganger.

Fremdeles ikke noen respons? - da begynner det å bli på tide å ta kontakt med politiet.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du tar opp den avisa som ligger helt nederst, så er sikkert det den avisa fra dagen etter at vedkommende "forsvant". Altså er det  lenge siden dere har sett den naboen. Har du mulighet til å smugtitte inn vinduene, eller er leiligheten for høyt oppe til at du kan gjøre det? Har du kjent på døra om den er låst eller ikke? Vet du hvem som bor der, så kan du finne telefonnummer og ringe? Har du spurt andre naboer om de vet noe? Det hadde jo vært greit å finne ut om noe ikke er som det skal være ja

• Liker 2
Skrevet

Du kan ringe politiet og gi en bekymringsmelding så får de ta affære på det. men mange gidder heller ikke og avbestille avisa når de tar ferie. 

Skrevet

Det er midt i ferien og naboen har helt sikkert glemt å omadressere avisa før han dro på ferie. Veldig hyggelig at du bryr deg altså, men jeg ville gitt det et par uker til før jeg gjorde noe med det.

• Liker 1
Skrevet

Som Juliane over sier: Det er ferietid. Hadde en venninne som stakk innom i oppgangen for meg i går og hentet aviser for 16 dager.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...