Gå til innhold

Alkohol og barn i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Funderer litt på hvordan vi skal løs det. Hvordan andre har gjort det? Vi vil feire dagen vår med barna våre, nevøer og nieser. De reiser etter kaker og kaffe. Vil jo gjerne at gjestene skal kunne nyte et glass vin til maten, ingen i familien som har problemer med å styre alkoholinntaket.. Hotellet har foreslått velkomstdrink, et glass til forrett, et-to til hovedrett, et til dessert og avec til kaffen. Synes det blir i meste laget! Vil bare høre litt tanker rundt dette? Kunne det fungert med feks velkomstdrink, så et-to til hovedretten som blir noen timer senere? Så heller legge noen bonger som kan brukes når ungene er reist..

Anonymous poster hash: 4b3ad...a42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha apretif og totalt 5 glass til maten, dette er fordelt over flere timer og mine barn skal være tilstede ved middagen, ser overhode ikke problemet.

• Liker 15
Skrevet

Bonger når unge e har reist høres kjipt ut. Så lenge ingen blir fulle er det ikke noe problem at barn ser voksne drikke vin i et bryllup

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Funderer litt på hvordan vi skal løs det. Hvordan andre har gjort det? Vi vil feire dagen vår med barna våre, nevøer og nieser. De reiser etter kaker og kaffe. Vil jo gjerne at gjestene skal kunne nyte et glass vin til maten, ingen i familien som har problemer med å styre alkoholinntaket.. Hotellet har foreslått velkomstdrink, et glass til forrett, et-to til hovedrett, et til dessert og avec til kaffen. Synes det blir i meste laget! Vil bare høre litt tanker rundt dette? Kunne det fungert med feks velkomstdrink, så et-to til hovedretten som blir noen timer senere? Så heller legge noen bonger som kan brukes når ungene er reist.. Anonymous poster hash: 4b3ad...a42

Det er veldig underlig å ikke servere drikke til to av rettene. Hotellet vil mest sannsynlig ikke kunne finne viner som passer til tre retter, og da risikerer du å ødelegge måltidet med dårlig vinvalg (mat og vin påvirker hverandre, så du påvirker smaken av maten også). Det er også bare rart å servere brus/vann til to retter og så vin i midten. Nå er det forskjell på fem glass vin med mat og uten mat, så du vil neppe oppleve at folk blir særlig brisne i løpet av måltidet uansett, men synes du det er for mye alkohol, dropper du enten alkohol i velkomstdrinken og/eller det ene ekstra glasset til hovedretten, eller dropper vin til hele måltidet.

Anonymous poster hash: ef54a...5ad

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har ikke opplevd fyll under middagen under noen av de 3 bryllupene jeg har vært i. I det ene var det 1 glass til hver rett og de andre var det fri flyt. Ville nok valgt å gå for så mye som hotellet anbefaler og stole på at folk klarer å passe på seg selv når det er barn til stede :) De fleste drikker det de føler for, ikke den gitte mengden de potensielt kan få. 

Endret av Poserose
  • Liker 1
Skrevet

Vi serverer alkohol til maten og slikt. Selv om det er barn der. Men festen starter ikke før de har dratt!

Skrevet

Middelhavsland inkluderer barn i alle fester , selvsagt også bryllup. Lange middager med vin etterfulgt av dans. Ser ikke problemet .

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er greit med drikke til maten i festlige anledninger selv om det er barn tilstede. Men synes ikke barn skal være rundt synlig berusede mennesker. Har selv en veldig striks holdning til barn og alkohol, men bryllup synes jeg er et av få unntak hvor alkoholservering skal være lov rundt barn. Dere kan jo sette et tak på hvor mye vin som blir servert under middagen for å styre det litt pga barna.

Anonymous poster hash: 03324...8b4

Skrevet

Så lenge dere ikke blir veldig beruset, synes jeg det er helt greit. Vi hadde mange barn i bryllupet vårt, og de fikk være med så lenge de ville. Noen av barna dro når de voksne dro, blant annet barna våres. Vi hadde en drink før og etter vielse, aperitiff, 1 glass vin til hver rett, altså 3 til sammen, avec og litt til når baren åpnet utover kvelden. Ingen som ble fulle, og det var ikke noe problem. Det blir jo fordelt utover maaange timer. Ville kanskje sett an personene i bryllupet litt.

Lykke til med dagen forresten  :blomst:

• Liker 1
Skrevet

De bryllupp jeg har vært i og hvor det er barn tilstede,har det også blitt servert alkohol. Har aldri sett på det som noe problem.

Skrevet

Det var da helt normal mengde alkohol til en flere retters middag? Jeg ser ikke problemet med at dette er en mengde som serveres sammen med barn i lokalet. Barn har ikke vondt av å se at det går an å drikke alkohol. Om du vil kutte på noe ville jeg droppet dessertvin.

AnonymBruker
Skrevet

En bryllupsmiddag tar gjerne mange timer. Om det er oppmøte kl 16, tipper jeg kaffen serveres tidligst kl 22? Da er det fem glass vin på seks timer. Kjenner ingen som blir åpenbart beruset av slikt.

Anonymous poster hash: 313df...638

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...