Gå til innhold

Hjelp.. innredning i stua; valg av farger?


Karianne

Anbefalte innlegg

Skal flytte inn i leilighet snart. Stua har hvite malte plater på veggene og i taket, vanlig lys pergo på gulvet, vinduskarmene er hvite. Det som bryter opp veldig, er at det står en 6-7 brune bærebjelker inne på stua. Noen står fra gulv til tak og andre i taket. Dette er skikkelig røft og stilig, men hva passer til dette?

Tenkte på beige sofa (microfiberstoff). Lenestoler i ??? farge. Liker smijern, så det blir en del av det til pynt. Liker absolutt ikke trehvite møbler, det er det jeg har nå. Tenker heller på å beise de brune. Men er redd jeg får et bestemorhjem... :o

Tror dere det blir for mye brunt og trist med brune møbler (stuebord,en hylle eller to,tv-benk) med tanke på at det er noen svære brune tre-bjelker i stua? Bør man velge en litt mer rocka farge enn beige til sofaen? Jeg er ikke av typen som velger knallrød sofa, men er nå litt redd for at stua kan bli litt vel hvit, beige og brun...

...hjelp meg?... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan helt fint velge beige sofa, og så pynte opp med tekstiler i skarpe farger.

F.eks røde, eplegrønne og lilla sofaputer, samt andre detaljer i kontrastfarger. Trenger ikke bli fargeløst og kjedelig selv om hovedtingene er i rolige naturfarger.

Fordelen med å bruke tekstiler i forskjellige varianter for å friske opp litt, er at det gir stor forandring til en billig penge, og du kan skifte de ut hvis du blir lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...