Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #1 Skrevet 10. september 2004 Heisan Noen som vet om hormonspiralen har de samme hormonene som p-sprøyta? Molly
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #2 Skrevet 10. september 2004 Jeg VET ikke ,men tror hormonspiralen har mye mindre fordi det er jo spiralen som er hoved prevensjonen.. tror jeg. bruker den selv er kjempefornøyd,har ikke hatt mens på 4 1/2 år.
LilleMy Skrevet 10. september 2004 #3 Skrevet 10. september 2004 LEVONOVA, hormonspiralen, innholder ett hormon som også finnes i p-piller. I spiralen frigjøres en liten del av dette, 20mg pr. døgn, mot p-pillens 150mg. Sitter her med brosjyren på denne, vurderer den, men en er usikker i forhold til on/off blødninger i det undelige, som min venninne har opplevd. Vurderer også p-plasteret EVRA.
Gjest gjesten som aldri går.. Skrevet 10. september 2004 #4 Skrevet 10. september 2004 Har selv hormonspiral og det er den beste investeringen jeg har gjordt på laaang tid ;-) Litt uregelmessig blødninger de to første mnd, men nå etter ca fire mnd merker jeg ingeting!! Et hærlig liv uten mensen!! ANBEFALES!!
Gjest Yoni Skrevet 11. september 2004 #5 Skrevet 11. september 2004 LEVONOVA, hormonspiralen, innholder ett hormon som også finnes i p-piller. I spiralen frigjøres en liten del av dette, 20mg pr. døgn, mot p-pillens 150mg. Sitter her med brosjyren på denne, vurderer den, men en er usikker i forhold til on/off blødninger i det undelige, som min venninne har opplevd. Vurderer også p-plasteret EVRA. 20 mikrog og 150 mikrog, bare for å presisere det (siden mg er ganske mye mer).
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2004 #6 Skrevet 12. september 2004 kjenner meg helt igjen i de som mener spiral er bra! Var helt jævlig det første døgnet, og de små blødningene ble jeg dritlei, men nå har jeg ikke hatt mensen på... fem måneder! HAH!
Gjest gjest1 Skrevet 12. september 2004 #7 Skrevet 12. september 2004 Jeg er utrolig fornøyd med kobberspiral, den er helt uten hormoner
Bellybutton Skrevet 12. september 2004 #8 Skrevet 12. september 2004 Bare for å komme noen pekefingre: Jeg var som dere andre kjempefornøyd med min hormonspiral,dette var mange år siden,da spiralen var helt ny på markedet. Hadde ikke mensen på fire år og var kjempehappy! Så begynte jeg sakte men sikkert å legge merke til små endringer i kroppen min. Jeg var til tider deprimert,begynnte lett å grine og var bråsint. Fikk som 30åring masse kviser og uren hud,hadde mye hodepine....men sist og absolutt kanskje verst,sexlysten var fullstendig borte. Man burde vel ha den for at det skal ha noe for seg å bruke prevensjon idethele. Da jeg fjernet spiralen etter 4,5 år,kom mitt gamle jeg tilbake litt etter litt og idag er jeg meg selv igjen. Bare en liten tankevekker til de som kanskje ikke har merket seg disse sidene ved seg selv enda. Lykke til
Gjest Xavia Skrevet 12. september 2004 #9 Skrevet 12. september 2004 Jeg er også en av dem som ikke var fornøyd med hormonspiral pga flere ting: -vektøkning (som jeg fikk av etter en stund) -veldig uren/kvisete hud (noe jeg aldri har vært plaget med tidligere) -blødninger i flere måneder etter den var satt inn -ingen mens (noe jeg ble veldig stressa av...redd for å ha blitt gravid osv) Etter et år fikk jeg den fjernet, og startet på p-piller. Noe som jeg er mye mer fornøyd med!
Ephemera Skrevet 12. september 2004 #10 Skrevet 12. september 2004 Men hva menes egentlig med småblødninger? Jeg fikk satt inn spiral for litt over 3 uker siden. Det var vondt den første dagen, men så gikk det over. Etter noen dager fikk jeg brun og til tider nesten svart utflod. Nå blør jeg omtrent som en vanlig menstruasjon og har også vondt i livmora. Smertene har jeg kjent en stund.. Det er jo tid for at jeg egentlig skulle hatt vanlig menstruasjon nå, så det er kanskje det jeg har? At menstruasjonen kommer som "vanlig" de første månedene i tillegg til småblødninger?? Jeg håper dette fungerer for meg, for jeg blir ganske dårlig og mister helt sexlysten av p-piller...
Marianne Skrevet 12. september 2004 #11 Skrevet 12. september 2004 Jeg måtte fjerne hormonspiralen igjen. Blødde konstant i ett halvt år etter at jeg hadde fått den inn. Så det gikk ikke bra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå