Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er drittlei av mitt lange sorte hår (nesten til rumpa) og vil klippe det skulderkort samt farge det nøttebrunt.

Har bleket håret hjemme tidligere fra sort til blond, og det gikk helt greit. Planen er å gjøre det samme nå, men farge over med en pen brunfarge etter bleking.

Spm: Bør jeg klippe eller farge håret først?

Går det an å farge oransj hår nøttebrunt rett etter bleking?

Evt hvordan gjør jeg dette. Har hørt håret kan bli både blått og grønt.

Vil det brune klare å farge over oransjfargen etter blekingen?

Endret av Alja
Videoannonse
Annonse
Gjest Ingaborga
Skrevet

Vet ikke med de andre spørsmålene, men tror du burde klippe først. Da blir det jo myyyye mindre å bleke+farge! :)

Skrevet

Jeg synes du skal overlate dette til fagfolk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du gjøre hos fagfolk. Men for all del, ditt hår

Anonymous poster hash: 9d825...005
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Enig med Vidalita. For å få et oransje hår nøttebrunt må du først og fremst bruke en farge som tar knekken på oransje-pigment. Det er ikke bare å velge en brun farge, og tro at det blir sånn som på pakken. Underlaget har mye å si. Men mest sannsynlig vil det ikke bli grønt eller blått hvis utgangspunktet er oransje, det vil heller bli brunt med oransje.. Frisører blander farge selv ut i fra underlaget. Tviler på at du får til dette fint selv..

Hilsen frisør..

Endret av Yvelia
Skrevet

For noen negative folk :-p å etterlate til fagfolk er uaktuelt da det koster flesk :-(

Men da klipper jeg først da!

AnonymBruker
Skrevet

Klipp så farg det. Selv om du ikke vil til fagfolk for behandlingen, ville jeg anbefalt å kjøpe fargingen hos frisør. Da får du veiledning og hjelp til hvordan du kan gjøre det best selv :)

Anonymous poster hash: 29697...ac0

Skrevet

For noen negative folk :-p å etterlate til fagfolk er uaktuelt da det koster flesk :-(

Men da klipper jeg først da!

Jeg er ikke negativ. Jeg er realistisk. Det kan koste deg mye mer hvis du mislykkes med din behandling og håret ditt blir misfarget, i verste fall ødelagt av kjemikalier.

• Liker 1
Gjest princess123
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å klippe 90% av det du vil ha vekk, og så farger du det, og deretter klipper du tuppene hvis de har blitt slitte av behandlingen. Evt kan du klippe alt du skal ha og gå over med mye behandling etterpå

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å klippe 90% av det du vil ha vekk, og så farger du det, og deretter klipper du tuppene hvis de har blitt slitte av behandlingen. Evt kan du klippe alt du skal ha og gå over med mye behandling etterpå

Godt tips.

Du kan jo prøve selv, så får du heller gå til frisøren for krisehjelp hvis det skulle skjære seg fullstendig. Det vet du ikke før du prøver. Jeg ville aldri gjort det, men så er jeg ganske pinglete når det gjelder håret mitt også :P

AnonymBruker
Skrevet

Det beste hadde vært å gått til en frisør, rett og slett fordi du da sparer deg selv for

å måtte bleke håret, og den slitasjen det er. Da kan du rett og slett farge håret lysere,

via at frisøren bruker annen fargestoff-prosent på fargingen. Mitt hår er veldig mørke brunt,

nesten så det går over i svart og har mye røde pigmenter i seg. Altså veldig vanskelig hår. 

Når jeg ville bli lysebrun gitt vi rett på fargingen uten å måtte bleke det først.

Når det er sagt, så forstår jeg at ikke alle har råd til frisør, og jeg gjorde selv alt med håret

mitt selv før i tiden, da jeg var "fattig student". Jeg ville da klippet meg først (for å spare

penger på farge), så bleket, så farget. Velg en lysere brunnyanse enn det du ønsker,

da den gjerne blir mye mørkere etter at du har bleket håret enn det du regner med.

Velg også en brunnyanse med askefarge i seg, slik at du ikke får noe "rødt" i fargen

for å dempe alt Orange som kan komme frem fra blekingen.

Anonymous poster hash: 54490...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...