AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #1 Skrevet 31. juli 2015 Jeg blir så oppgitt over enkelte venninner og bekjente som er i forhold.Som eneste single er jeg ofte det store samtaleemnet når vi treffes:Har jeg møtt noen nå?Har jeg ikke tenkt å finne noen snart?Du kan ikke være singel for alltid vet du?Er det ikke stusselig å være ensom og alene? Disse kommentarene kommer ofte etter at alkoholinntaket har økt en del,gjerne sammen med latter og dårlig skjult sarkasme. Noen her som har opplevd lignende,og hva gjør/sier dere i slike situasjoner? Anonymous poster hash: a2e7c...ade 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #2 Skrevet 31. juli 2015 Jeg er åpen om at jeg ønsker å treffe noen. Så det er vel heller at venninner av og til prøver å hjelpe meg å finne noen - noe som er positivt! Om noen hadde spurt om jeg syntes det var stusselig, hadde jeg svart: "Av og til. Det er derfor jeg har veldig lyst å møte noen!" Så viser de jo forståelse for det. Anonymous poster hash: 315ee...ed2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #3 Skrevet 31. juli 2015 Jeg tror ikke de ser ned på meg. Hvorfor skulle de det? Jeg ser i hvert fall ikke opp til dem. Anonymous poster hash: 315ee...ed2 3
Gjest Mythic Skrevet 31. juli 2015 #4 Skrevet 31. juli 2015 Bare svar: "Ja, men, så finn en mann til meg dere, da!" Det blir herved de masete vennene sin oppgave å finne en passende mann til deg Kanskje de holder kjeft da?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #5 Skrevet 31. juli 2015 Jeg er ikke singel, men ser da ikke ned på damene jeg kjenner som er det. Det er ikke sikkert venninnene til TS har det så bra som de gir inntrykk av, kanskje enkelte av dem til og med er litt misunnelige på henne som fremdeles er fri og frank. Ingen forhold er perfekte. Selv om jeg er veldig glad i samboeren min hender det han oppfører seg slik at jeg ønsker jeg var singel igjen og bare hadde meg selv å tenke på Anonymous poster hash: dfbeb...cf3 4
guttemann Skrevet 31. juli 2015 #6 Skrevet 31. juli 2015 Bare svar: "Ja, men, så finn en mann til meg dere, da!" Det blir herved de masete vennene sin oppgave å finne en passende mann til deg Kanskje de holder kjeft da?Ikke sikkert det er så lurt. Sist jeg var singel var venner og venninner *litt* i overkant glad i å skulle finne noen til meg. Smått pinlig, særlig når vi var på byen og de var fulle. Husker spesielt en kveld de tok tak i en rekke jenter og dro dem bort til bordet vårt. "Hva med hun her a' guttemann? Var ikke hun litt søt? Du, er du singel forresten?" Pinlig! 3
Gjest Mythic Skrevet 31. juli 2015 #7 Skrevet 31. juli 2015 Ikke sikkert det er så lurt. Sist jeg var singel var venner og venninner *litt* i overkant glad i å skulle finne noen til meg. Smått pinlig, særlig når vi var på byen og de var fulle. Husker spesielt en kveld de tok tak i en rekke jenter og dro dem bort til bordet vårt. "Hva med hun her a' guttemann? Var ikke hun litt søt? Du, er du singel forresten?" Pinlig! Ser den, men hvis man kjenner noen som man tror kunne passe sine single venner, er det ikke så dumt å leke litt Kirsten Giftekniv. Vennene dine kjenner deg som regel veldig godt og vet hvem du kan passe med. En bør bare passe på at man fikser noe i en annen sammenheng enn på byen! Har man en singel kollega, kompis, treningskamerat eller slektning som man tenker kan passe med sin single venninne, kan man invitere på grilling, spillkveld eller noe liknende, slik at man blir kjent.
guttemann Skrevet 31. juli 2015 #8 Skrevet 31. juli 2015 Ser den, men hvis man kjenner noen som man tror kunne passe sine single venner, er det ikke så dumt å leke litt Kirsten Giftekniv. Vennene dine kjenner deg som regel veldig godt og vet hvem du kan passe med. En bør bare passe på at man fikser noe i en annen sammenheng enn på byen! Har man en singel kollega, kompis, treningskamerat eller slektning som man tenker kan passe med sin single venninne, kan man invitere på grilling, spillkveld eller noe liknende, slik at man blir kjent.Jada, jeg har opplevd det og, det er veldig hyggelig. Synes både grilling og spillkveld med en kombinasjon av single og par, så det ikke blir for åpenbar matchmaking, er bra. Nå har dessverre de fleste vennene mine få single venner igjen som er aktuelle kandidater. Heldigvis har de sluttet å dumme ut seg selv og meg på byen og. Nå ble det faktisk litt hyggelig klining den kvelden, men jeg hadde litt lyst til å gjemme meg under bordet. xD
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #9 Skrevet 31. juli 2015 Nei, jeg har faktisk aldri opplevd dette. Nå er jeg bare 25 så ikke i alderen enda der det begynner å "haste". Men like fullt opplever jeg ikke venninner som har type som overlegne. Eneste forskjell jeg merker på single og de i par er ofte at de som er i par er mer opptatt av å ha en partner. Jeg kunne jo funnet en fyr jeg og hvis jeg bare var opptatt av å ha noen. Ikke at det er noe galt i det - bare at min erfaring er at single vs. i par (i hvert fall i min aldersgruppe) er fullstendig urelatert til attraktivitet. Så jeg ser ikke opp eller ned på noen avhengig av livssituasjon. Det er simpelthen bare et valg som alt annet. Anonymous poster hash: d9f8f...70c 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #10 Skrevet 31. juli 2015 Hvem som helst jente kan få seg hvem som helst gutt, hvis hun bare gidder å fake nok! Anonymous poster hash: d60ea...92f 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #11 Skrevet 31. juli 2015 Har jeg møtt noen nå?Har jeg ikke tenkt å finne noen snart?Du kan ikke være singel for alltid vet du?Er det ikke stusselig å være ensom og alene? Anonymous poster hash: a2e7c...ade Det er vel helt legitimt å spørre om. Det er jo bare litt small-talk samtidig som man gir et vennelig press slik at du ikke gir opp å lete. Jeg gir da ikke slike kommentarer bare til single mennesker, gir dem til arbeidsløse også. Anonymous poster hash: a970c...494
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #12 Skrevet 31. juli 2015 Hvem som helst jente kan få seg hvem som helst gutt, hvis hun bare gidder å fake nok! Anonymous poster hash: d60ea...92f Hvem plusser på et slikt innlegg? Anonymous poster hash: 315ee...ed2 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #13 Skrevet 31. juli 2015 At venninner "bryr" seg er ikke det verste syns jeg. Det verste er når mer perifere folk, slik som kolleger man kanskje ikke ønsker å bruke så mye tid på, begynner å leke spleising, spør og graver osv. Det syns jeg er så ufattelig frekt og kleint. Anonymous poster hash: 51d38...00e
Gjest Snuppi Skrevet 31. juli 2015 #14 Skrevet 31. juli 2015 Hvem som helst jente kan få seg hvem som helst gutt, hvis hun bare gidder å fake nok! Anonymous poster hash: d60ea...92f Jasså? Du kan umulig ha noe særlig erfaring med kvinner da du kan komme med utsagn som dette!
Vampen Skrevet 31. juli 2015 #15 Skrevet 31. juli 2015 Hvem som helst jente kan få seg hvem som helst gutt, hvis hun bare gidder å fake nok! Anonymous poster hash: d60ea...92f Stikkordene her er vel gutt og jente, for jeg regner med at dette er et tips som er mest relevant for mennesker i aldersgruppa 13-17. 3
Gjest O.G. Skrevet 31. juli 2015 #16 Skrevet 31. juli 2015 Har opplevd det der og det er de som egentlig ikke har det så bra i sine forhold som begynner slik.
Christiania_Oslo Skrevet 31. juli 2015 #17 Skrevet 31. juli 2015 Slik jeg ser det så må man tenke på at de i forhold ikke allltid har det så perfekt som vi single kanskje tror. Selvom man er i et forhold betyr det ikke at alt er fryd og moro. Hvor mange er det ikke som bytter partner i tide og utide?utroskap?vold? Såklart, samfunnets oppfatning er jo at om man er singel så er man en taper, så det kan man enten bry seg om eller ikke bry seg om, det er opp til deg. Det blir jo som med feks valentines day. Man får pest på seg at det er suuuuperille å være singel på den dagen, hvem er det egentlig verdt for? Menn i forhold vil jeg si. Menn som må overgå andre menn i hvilken restaurant de velger,gaver,blomster osv pga kravstore kvinner som skal ha en perfekt kjærlighetsdag. Det er mennene som står med lua i hånda etter å brukt x antall tusenlapper for å prøve å gjøre "prinsessa"si fornøyd. 1
wintergirl Skrevet 31. juli 2015 #18 Skrevet 31. juli 2015 Jeg blir så oppgitt over enkelte venninner og bekjente som er i forhold.Som eneste single er jeg ofte det store samtaleemnet når vi treffes:Har jeg møtt noen nå?Har jeg ikke tenkt å finne noen snart?Du kan ikke være singel for alltid vet du?Er det ikke stusselig å være ensom og alene? Disse kommentarene kommer ofte etter at alkoholinntaket har økt en del,gjerne sammen med latter og dårlig skjult sarkasme. Noen her som har opplevd lignende,og hva gjør/sier dere i slike situasjoner?Anonymous poster hash: a2e7c...ade Mange i forhold som skulle ønske de var single. Er ikke singel selv, men har en venninne som er det. Nevner aldri det til henne. Hun klarer å ordne seg selv og ønsker hun å være alene så er det opp til henne. Derimot opplever hun andre som maser og sier det er på tide og at hun må være mer åpen. Det som er så spesielt er at disse som maser sliter i eget forhold eller flyr fra den ene til den andre. Leste en artikkel for en del år siden som sa at single medsøstre ble sett på som en trussel. De følte det tryggest hvis venninna hadde mann så de ikke følte henne som trussel for deres forhold. Jeg vet ikke hvor mye det stemmer, men i noen tilfeller så gjør det nok det. 2
Gjest O.G. Skrevet 1. august 2015 #19 Skrevet 1. august 2015 Mange i forhold som skulle ønske de var single. Er ikke singel selv, men har en venninne som er det. Nevner aldri det til henne. Hun klarer å ordne seg selv og ønsker hun å være alene så er det opp til henne. Derimot opplever hun andre som maser og sier det er på tide og at hun må være mer åpen. Det som er så spesielt er at disse som maser sliter i eget forhold eller flyr fra den ene til den andre. Leste en artikkel for en del år siden som sa at single medsøstre ble sett på som en trussel. De følte det tryggest hvis venninna hadde mann så de ikke følte henne som trussel for deres forhold. Jeg vet ikke hvor mye det stemmer, men i noen tilfeller så gjør det nok det. En trussel mot forholdet på hvilken måte?
Sandie Skrevet 1. august 2015 #20 Skrevet 1. august 2015 (endret) Det er vel helt legitimt å spørre om. Det er jo bare litt small-talk samtidig som man gir et vennelig press slik at du ikke gir opp å lete. Jeg gir da ikke slike kommentarer bare til single mennesker, gir dem til arbeidsløse også. Anonymous poster hash: a970c...494 Jeg synes slike spørsmål er mer nedlatende enn vennlige.Spesielt den siste der,om det ikke er stusselig å være ensom og alene. Man trenger ikke være ensom og alene fordi om man er singel.Det er ofte andre ting enn sivilstatus som avgjør det.De gangene jeg har følt meg aller mest alene,er når jeg har vært i dårlige forhold og slik er det nok mange som har det.Dessuten er det ikke alle single som leter etter noen hele tiden.Det finnes mange som er fornøyd med tilværelsen,og man skal ikke trenge å forsvare det ovenfor andre. Endret 1. august 2015 av Sandie 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå