Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #1 Skrevet 10. september 2004 hei ! jeg lurte på om kjæresten, samboeren eller mannen din er hjemme og passer barnet deres, hvis du er syk, sengeliggende og har 39 i feber? burde min samboer gjøre det? Jeg har en sønn på ett og ett halvt år, og for ei uke siden var jeg syk og måtte ligge i to dager, fordi min allmenntilstand var dårlig og jeg var svimmel, slapp og ville bare ligge i senga..... Han kkunne strekke seg til at jeg var hjemme den ene dagen, men neste dag, ja da " måtte" han på jobb.. Jeg var veldig skuffet og sa at : egentlig trenger jeg å holde senga, jeg orker nesten ikke tanken på å fly etter den aktive sønnen vår i dag.... det var dag nummer en, og da ga han seg og ble hjemme.... Dag nr .2 var jeg i mye bedre form, men ikke helt meg selv, men det gikk bra å passe på ham, men jeg kunne jo ikke ta ham med ut så mye som han ville da..... det orket jeg ikke. Han sier også at jeg blir verdens dårligste når jeg først er syk, synes dere det virker sånn? jeg kan jo ikke noe for at jeg ikke greier annet enn å holde senga når jeg har feber.... jeg er veldig skuffet at han er slik, og jeg gruer meg selvfølgelig til neste gang jeg blir syk, ja jeg får nesten angst ved tanken..... Hva hadde dere gjort eller sagt?
Gjest Tex Skrevet 10. september 2004 #2 Skrevet 10. september 2004 Hvis jeg er syk betyr det ekstra jobb på mannen min. dersom jeg er så syk at jeg ikke klarer å passe barna må han gjøre det. Det er da ikke noe å vurdere å diskutere engang......
Naima Skrevet 10. september 2004 #3 Skrevet 10. september 2004 Det går begge veier er han syk er det som han vaneligvis tar automatisk lagt på meg og omvendt.... Dette tar jeg som en selvfølge og om det ikke blitt slik hadde jeg regel rett blitt forbanna !!!
Gjest MrsL Skrevet 10. september 2004 #4 Skrevet 10. september 2004 Helt enig med talerne før meg..............
Thomasine Skrevet 10. september 2004 #5 Skrevet 10. september 2004 Som de andre - vi lever sammen i gode og onde dager. Vi skal være der for hverandre, selvfølgelig!! Han burde pleie og ordne for deg!! ..ikke alle menn er like flinke til å vise veldig omsorg, men da får vi LÆRE dem!
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #6 Skrevet 10. september 2004 Min eks gikk både på jobb og trening selv om både barna og jeg var syke med høy feber. Husker noen dager etter 3 barnet var født ble han sur fordi jeg hadde 39 i feber og ikke orket å hjelpe han å slipe ned terassen. :veldigsur: Empati var et fremmedord for han. Synes man bør stille opp for hverandre. Tror man har krav på fri fra jobb når barnepasser er syk??? Det går vel inn under dagene man kan ta fri med sykt barn???
Gjest Madam Felle Skrevet 10. september 2004 #7 Skrevet 10. september 2004 Min samboer som ikke er far til barna, er hjemme sammen med dem om jeg er syk. Det er som ahn sier: "skulle jo bare mangle".
Dina Skrevet 10. september 2004 #8 Skrevet 10. september 2004 Hvis jeg er syk betyr det ekstra jobb på mannen min. dersom jeg er så syk at jeg ikke klarer å passe barna må han gjøre det. Det er da ikke noe å vurdere å diskutere engang...... Enig med Tex her! Nå er jo jeg alenemor, og har ikke dette alternativet, men da jeg var gift var det en selvfølge, og jeg syns det er det minste man kan forvente! Det er da hans barn også!
Lee Skrevet 11. september 2004 #9 Skrevet 11. september 2004 Mannen di burde da ha vært hjemme til du var helt i form igjen. Men, hadde du hatt litt eldre barn, feks 6,7,8 osv så ville jeg nok ikke krevd at mannen måtte være hjemme om jeg hadde influensa. (Om de hadde ferie vel og merke.) Man klarer stort sett å hjelpe til med å smøre mat/sette på en video/passe på at de har nok klær før de går ut og leker e.l. til tross for at man har feber.
Mulle7 Skrevet 11. september 2004 #10 Skrevet 11. september 2004 Det jeg selv har erfaring fra er at det sjelden teller som sykdom når det er vi damer som er syke, mens mannen krever masse sympati og "full pakke" når det feiler han noe! Er det en genfeil, tro??!!
Gjest Harmony Skrevet 12. september 2004 #11 Skrevet 12. september 2004 Er jeg bare "litt" syk, klarer jeg meg selv. Men om jeg må holde sengen, er det ingenting å diskutere, da stepper mannen i huset inn.
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2004 #12 Skrevet 12. september 2004 En av grunnene til at jeg forlot barnets far var nettopp manglende deltakelse da jeg var syk og hadde et nyfødt barn å ta meg av. I etterkant sier han at jeg skulle vært mere "på hugget", men dette er jo saker som man ikke skulle være nødt til å diskutere. Min eks hadde ikke engang jobb å ta hensyn til. Men uansett så mener jeg at dette ikke er noe man skal krangle seg til. Skjønner meget godt at tilliten og respekten forsvinner da.
Bridget Jones Skrevet 12. september 2004 #13 Skrevet 12. september 2004 det er klart han må være hjemme hvis jeg er syk. og det gjør han også
alisia4 Skrevet 12. september 2004 #14 Skrevet 12. september 2004 :o Dette skal ikke være nødvendig å diskutere en gang. Det er en selvfølge at han stiller opp. Her er vi veldig forskjellig fra menn. Når menn blir litt syk, ja da ligger de flat ut og er totalt hjelpesløs. Skal ikke gre alle under en kam, men veldig mangen er sånn. Men blir vi syk, må vi nesten ligge for døden for å si det dramatisk for at vi skal bli tatt på alvor. Kan det komme av at mannfolk er for godt vandt? De fleste er pysete, mens vi rett og slett bare MÅ tåle mer enn vi egentlig orker. Jeg hadde ikke funnet meg i det om jeg hadde vært i et forhold. Hadde forlangt at han hadde tatt mer hensyn. Og sånn er det bare. Dere er tross alt to. Verre med oss som er alene og ikke har andre rundt oss som kan tre støttende til.
Diaz Skrevet 12. september 2004 #15 Skrevet 12. september 2004 Trøste :o finnes det virkelig enda sånne menn som ikke er hjemme og tar vare på syke barn og kone :evil: TRodde vi virkelig var kommet lengre enn som så. Har bare en kommentar, spark han der det gjør vondest
lille mor Skrevet 12. september 2004 #16 Skrevet 12. september 2004 Jeg har da ikke lagd disse ungene alene! Og er jeg for syk til å passe godt nok på, ja da må jo far være hjemme. Selv om det som regel er jeg som er hjemme fra jobb når barna er syke. :oops:
Charmina Skrevet 13. september 2004 #17 Skrevet 13. september 2004 Hvis jeg er syk betyr det ekstra jobb på mannen min. dersom jeg er så syk at jeg ikke klarer å passe barna må han gjøre det. Det er da ikke noe å vurdere å diskutere engang...... Helt enig med Tex :enig_animasjon: Klems Charmina termin om 59 dager
mari Skrevet 13. september 2004 #18 Skrevet 13. september 2004 Jeg begynner å skjønne hvor snill mann jeg har! Han var hjemme i 5 mnd. etter fødsel fordi jeg ikke kunne løfte den lille jenta vår! Den som var minst fornøyd var sjefen hans, men han har ikke så mye han skulle ha sagt hjemme hos oss. Ellers så har det faktisk hent at mannen har måttet på jobb når jeg har vært syk med barna hjemme, men da ringer han enten min mor eller sin far som da tar barna den dagen.
GLORYA Skrevet 14. september 2004 #19 Skrevet 14. september 2004 Mannen min er også inni mellom hjemme hvis det er et eller annet ja.
Grublerinnen Skrevet 14. september 2004 #20 Skrevet 14. september 2004 Jeg er helt enig med dere, partneren bør ta ansvar når moren er syk og barnet er hjemme. Det jeg nå tenker på er hvordan gjøres dette praktisk? Moren tar jo "3 dagers" eller sykemelding, men tar pappan/samboer sykedager pga barn da eller? Forresten så får jo ikke samboer som ikke er pappan fridager pga sykebarn, hva gjør man da? tar han også en "3 dagers"? Har heldigvis sluppet unna dette, men greit å vite hvis det oppstår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå