AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #1 Skrevet 31. juli 2015 Hei, forumbrukere. Jeg er far til en blid, frisk og fornøyd fem måneder gammel gutt. I morges fortalte dog min samboer meg noe jeg bekymrer meg litt for. I natt skal jeg visstnok ha løftet opp min sønn som lå mellom oss og sov og sittet med ham på fanget i sengen. Da skal min samboer ha våknet, spurt hva som skjer, jeg skal ha svart "ingenting", lagt ham ned og så lagt meg til å sove. Jeg har ikke noe minne av dette og antar at jeg gjorde det i søvne. Med unntak av at jeg en gang for flere år siden svingte med armen og slo et vannglass ned fra sengen, vet jeg hemmer ikke om noe rart jeg har gjort i søvne før. Min samboer sier jeg var forsiktig som jeg pleier, men jeg engster meg for at jeg kan gjøre dette igjen og på en eller annen måte komme til å skade min sønn. Er det noen som har erfaring på dette områder eller har noen tips til hva jeg bør gjøre? Oppsøke lege - se det litt an?Anonymous poster hash: ceb79...9bb
Frøken Smilla Skrevet 31. juli 2015 #2 Skrevet 31. juli 2015 Samsover dere? Da ville jeg gjort en vurdering av hvorvidt det er trygt å fortsette med. Legebesøk er neppe nødvendig. Selv gjør jeg i perioder en del "rart" i søvne/halvsøvne, og vi valgte derfor å ikke samsove. 1
Mafalda Skrevet 31. juli 2015 #3 Skrevet 31. juli 2015 (endret) Jeg gjør det hele tiden, jeg Våkner med sønnen min i senga og har ingen ide om hvordan han kom dit, hvor mange ganger jeg har vært våken, hvor mange ganger han har fått pupp osv. Sånn har det vært med de andre barna også. Jeg tror vi har ganske sterke instinkter som gjør at vi "passer på" hva vi gjør, selv om vi er helt i svima og ikke husker hva som skjedde etterpå. Endret 31. juli 2015 av Mafalda 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #4 Skrevet 31. juli 2015 skjer dette ofte? Finnes en sykdom som gjør at man kansje går i søvne mye oftere enn vanlig folk. Hvis dette skjer ofte ville jeg dratt til fastlegen å få undersøkt det. Sier ikke at du har dt eller for å skremme deg, men skjer det for ofte kan det være lurt med utredning siden det kan skje farlige ting om man går i søvne for ofte.Anonymous poster hash: e099d...ce7
Gjest Magdalene Skrevet 31. juli 2015 #5 Skrevet 31. juli 2015 Kanskje han hadde vært urolig, så trøstet du han bare?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #6 Skrevet 31. juli 2015 Ja, det er fullt mulig at jeg bare ville trøste ham, men var så langt borte at jeg ikke hsuker det. Så vidt jeg vet er det første gang jeg har gjort noe sånt.Anonymous poster hash: ceb79...9bb
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #7 Skrevet 31. juli 2015 Hadde det skjedd med meg så ville jeg tro at jeg hadde løftet han opp for å trøste han. Det er ikke sikkert du gjorde det i søvne heller, men at du bare var så trøtt at du ikke husket det neste morgen. Men hvis du er bekymret så kan dere jo la babyen sove i egen seng. En gang bør man jo uansett avvende samsoving, og det er lettere om man starter tidlig Anonymous poster hash: 1dfee...7ec
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #8 Skrevet 31. juli 2015 jeg går på do i halvsøvne, er sikker på det ikke er noe å stresse over akkurat nå. Skjer det igjen så er det nok greit å finne en løsning på det. Og kona di er rett vedsiden av, hun våkner. Anonymous poster hash: 65f73...b1c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #9 Skrevet 31. juli 2015 Kanskje han hadde vært urolig, så trøstet du han bare? Hadde det skjedd med meg så ville jeg tro at jeg hadde løftet han opp for å trøste han. Det er ikke sikkert du gjorde det i søvne heller, men at du bare var så trøtt at du ikke husket det neste morgen.Anonymous poster hash: 1dfee...7ec Det var dette jeg tenkte også. Jeg har våknet med en blid og fornøyd baby som har forsynt seg selv på morgenen uten at jeg har husket at jeg har tatt av meg bh, kneppet opp pysjjakke/nattkjole eller lignende i løpet av natten. Men det må jeg jo ha gjort, for hvis ikke hadde han ikke hatt tilgang til matfatet. Anonymous poster hash: 8512b...e88 1
minister-mio Skrevet 31. juli 2015 #10 Skrevet 31. juli 2015 Jeg tror du i søvne handlet på autopilot og var like forsiktig og god med sønnen din som du sikkert er når du er våken. Tror verken legebesøk eller å kutte ut samsoving er nødvendig 4
jabx Skrevet 2. august 2015 #11 Skrevet 2. august 2015 Er det noen som har erfaring på dette områder eller har noen tips til hva jeg bør gjøre? Oppsøke lege - se det litt an? Litt overbekymret kanskje? Ingenting galt skjedde. Slapp av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå