AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #1 Skrevet 31. juli 2015 Vi angrer litt på at vår datter har to navn (uten bindestrek, første navn brukes uansett hele tiden) Hun vet nå at hun heter "Anne Lise", så om noen spør etter hele navnet svarer hun "Anne Lise Hansen". Men hun kalles altså bare Anne i det daglige, og hun kaller seg selv Anne i det daglige. Synspunkt? Snart 4 år.Anonymous poster hash: 41e43...0aa
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #2 Skrevet 31. juli 2015 Hvorfor angrer dere? Anonymous poster hash: cc2c3...803
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #3 Skrevet 31. juli 2015 Hvorfor angrer dere?Anonymous poster hash: cc2c3...803 Fordi et navn alene høres bedre ut enn dobbeltnavn synes vi nå, smaken vår har forandret seg angående navnet etter vi tok det i bruk Anonymous poster hash: 41e43...0aa
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #4 Skrevet 31. juli 2015 Synes barnet skal få ha dobbeltnavnet til hun er gammel nok til å bestemme selv hva hun vil hete. Begrunnelsen din for å endre er for veik. Anonymous poster hash: 450e8...e15 4
Macro Skrevet 31. juli 2015 #5 Skrevet 31. juli 2015 Når jenta bruker begge navn selv mener jeg det er feil å endre det 4
geene Skrevet 31. juli 2015 #6 Skrevet 31. juli 2015 Enig med siste her. Jeg har dobbeltnavn men uten bindestrek og bruker kun et navn i det daglige, men to navn når jeg presenterer meg for nye folk. Synes det er veldig greit, og på skolen f.eks kunne de skille meg fra andre som het det samme i stedetfor Anne S. Og Anne K. F.eks. Dermed bruker jeg dobbeltnavnet mitt i noen sosiale sammenhenger og i jobbsammenheng etter jeg ble voksen. Kjekt å ha, og en del av identiteten. Antagelig identifiserer jenta deres seg som Anne Lise siden hun presenterer seg som det, dermed mener jeg personlig at hun heller kan fjerne navn nr 2 når hun er eldre og kan bestemme selv.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #7 Skrevet 31. juli 2015 Behold det til hun kan velge selv. Min mor fjernet ett av navnene mine da jeg var liten. Jeg følte alltid at noe manglet, og tok det tilbake da jeg var noen og tyve. Da ble det drama i familien, men det er en annen historie Anonymous poster hash: 11d1b...951
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #8 Skrevet 31. juli 2015 Kjempefint at dere deler meninger, ser alle mener vi skal la navnet være. De argumentene og synspunktene er ting vi selv har vurdert, så det er ikke så vanskelig å la den ballen ligge etter å ha fått flere synspunkter, med samme mening:) Skulle nok tenkt på dette da hun var baby, evt senest før hun ble bevisst eget navn. Navn nr 2 er blitt så "vanlig" og oppbrukt på kort tid, men fortsatt fint. TsAnonymous poster hash: 41e43...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #9 Skrevet 31. juli 2015 Det er et litt for svakt argument at dere vil ta bort navnet fordi det er blitt populært og oppbrukt altså, spesielt når ungen er så stor som hun er. Jeg har endt opp med topp 10-navn på alle mine tre barn, helt ubevisst fra min side, men det kunne da ikke falt meg inn å bytte ut eller fjerne noen av navnene av den grunn. De heter det de heter, sånn er det bare.Anonymous poster hash: fbfbd...cbf
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #10 Skrevet 31. juli 2015 Kjempefint at dere deler meninger, ser alle mener vi skal la navnet være. De argumentene og synspunktene er ting vi selv har vurdert, så det er ikke så vanskelig å la den ballen ligge etter å ha fått flere synspunkter, med samme mening:) Skulle nok tenkt på dette da hun var baby, evt senest før hun ble bevisst eget navn. Navn nr 2 er blitt så "vanlig" og oppbrukt på kort tid, men fortsatt fint. TsAnonymous poster hash: 41e43...0aa Har litt samme problemstilling her. Datteren på 4 har to navn, men har så og si alltid bare brukt det første. Her har jeg vanskelig med å forstå hvorfor hun fikk navnet nummer to, jeg må ha vært i skikkelig ammetåke på sykehuset. Nå er det stort sett bare på papiret vi bruker navn nummer 2, navn nummer 1 er et veldig gammelt og pent norsk navn - ikke mye brukt. Nr 2. er veldig mye brukt i hele landet. Har også vært inne på tanken med å fjerne det, men så tenker jeg at det vil bli rart det også ettersom hun vet at hun heter "Sarah Emilie" (fiktivt navn). Så jeg har valgt å la det være. Anonymous poster hash: 3e6c8...79f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #11 Skrevet 31. juli 2015 Har litt samme problemstilling her. Datteren på 4 har to navn, men har så og si alltid bare brukt det første. Her har jeg vanskelig med å forstå hvorfor hun fikk navnet nummer to, jeg må ha vært i skikkelig ammetåke på sykehuset. Nå er det stort sett bare på papiret vi bruker navn nummer 2, navn nummer 1 er et veldig gammelt og pent norsk navn - ikke mye brukt. Nr 2. er veldig mye brukt i hele landet. Har også vært inne på tanken med å fjerne det, men så tenker jeg at det vil bli rart det også ettersom hun vet at hun heter "Sarah Emilie" (fiktivt navn). Så jeg har valgt å la det være.Anonymous poster hash: 3e6c8...79f Dette var/er også vår observasjon av navnet vi gikk for. Første navnet var gjennomtenkt og nøye utvalgt, nr 2 husker jeg ikke helt lenger, men det er veldig vanlig og spesielt nå i de siste årene. Ikke at det er en stor sak i seg selv. Fint å høre at vi ikke var helt alene om denne typen problemstilling😊 "Anne Lise" er også fiktive navn til denne tråden:) TS Anonymous poster hash: 41e43...0aa
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #12 Skrevet 31. juli 2015 Jeg har dobbeltnavn uten bindestrek, men jeg har aldri brukt begge. De i klassen min skulle bruke de, men etter to dager var det slutt. Blir bare brukt ved underskrift på viktige papirer. Lurer på om jeg skulle fjerne det, siden jeg ikke bruker det. Anonymous poster hash: 4771a...b88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå