AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #1 Skrevet 31. juli 2015 Hei, Valpen er 18 uker gammel. Vi har aldri måttet lufte han om natten, han holder seg fint hele natten, og aldri uhell. Tidligere var han i bur hele natten, nå går han litt fritt. Han holder seg hver natt mellom 8-12 timer uten problemer. Men på dagtid så tisser han inne rett som det er. Vi tar han ofte ut på gresset, roser og gir han godbit når han gjør fra seg der. Men om han må på do når han er inne, så gir han ingen tegn overhode til å måtte på do, og setter seg rett ned inne. Jeg kan f.eks. bare være på do og når jeg kommer ut så har han vært på do. Eller jeg snur meg for å ta en glass vann, og ikke følger med han på 40 sekunder, og igjen går han på do inne. Ingen tegn overhode, gir ikke beskjed i det hele natt. Virker ikke som kan klarer å holde seg på dagtid. Vi tar han ut hele tiden på gresset, og utenom det så løper han fritt inne og ute hele dagen. Døren ut står alltid åpen. Og da er det 50/50 om han går på do på gresset eller midt på terrasse/platting. Begynner å bli litt fortvila, og føler ikke vi får noen fremgang.. Noen der ute med tips? Og ja, vi har han ute etter mat, lek, soving mm. Anonymous poster hash: a8998...349
Tabris Skrevet 31. juli 2015 #2 Skrevet 31. juli 2015 Han er bare ikke ordentlig husren enda. Jeg ville fortsatt som dere gjør - ta ham ut svært ofte. Ta ham ut til samme sted i hagen hver gang. Det synker inn etterhvert. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #3 Skrevet 31. juli 2015 18 uker er ingen alder. Og jo, han gir signaler, men de er nok så små at du ikke legger merke til dem. Det kan være fra små blikk, til halebæring, til skritt etc. Fortsett slik du gjør, så vil han bli husren om noen måneder Anonymous poster hash: 703b7...7c2 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #4 Skrevet 31. juli 2015 Hehe, har en valp på 4 mnd som ikke tisser/bæsjer inne om natta eller når hundene er alene hjemme. Men når vi er hjemme, DA gjør han det Selv når vi kommer inn fra tur kan han sette seg å drite inne. Jeg roser når han gjør fra seg ute, og sier "dette er ikke greit" når jeg tørker opp inne. Må han så må han, mye å finne på ute så ikke lett å få tid til annet enn snusing og lek. Anonymous poster hash: 3593e...c4c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #5 Skrevet 31. juli 2015 Det tar litt tid før de får kontroll over blæren, noen lengre enn andre. Vi hadde avispapir ved verandadøren, og om den ikke rakk ut, så skjedde det i det minste på avispapiret. Det er rett å rose valpen når den gjør fra seg ute, og overse det om det skjer inne, men ta den ut rett etterpå, så den kobler det å gjøre fra seg med å være ute. I tillegg er det selvsagt viktig å ta den ut med en gang den har sovet, lekt eller spist/drukket. Det går seg nok til snart.Anonymous poster hash: 7f110...17c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå