Gå til innhold

Morgenfugl - tv før kl 07?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi har tøffe netter med astma oste hos Mini, men dagen starter likevel litt over fem. Hun er to, og jeg merker at det frister stadig mer å sette på noen episoder av opptak av barne-tv første timen våken, for jeg er så trøtt at jeg er kvalm og svimmel. Av prinsipp tenker jeg at 30 minutter skjerm i den alderen er rikelig, men jeg lurer på om det er litt tillatt likevel når vi har vært oppe med hosting og medisiner 4-5 ganger i natt

Anonymous poster hash: 85702...76f

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Jeg hadde glatt kjørt litt barnetvkos på sofaen, under pleddet, mens jeg fikk en kopp kaffe

Klokken 5 er tiiiiidlig!

Endret av Magdalene
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Går helt fint det. Vi lar ungen sitte i senga vår med lyden på lavt mens vi sover litt til.

Endret av sjøhest
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn vokner stadiig kl 5. Her er det ingen TV, men frilek og tidlig frokost.

Jeg lager frokost, barnet finner på noe selv.

Det var flere ganger da jeg valgte å sette på barneTV. Da merket jeg fort at jenta maste om å se på tv rett etter hun har voknet. Det ble på en måte en grunn til å stå opp tidlig/ en beløning. Så jeg kuttet det ut.

Anonymous poster hash: be7c2...22e
  • Liker 1
Skrevet

Hei.

Vi har tøffe netter med astma oste hos Mini, men dagen starter likevel litt over fem. Hun er to, og jeg merker at det frister stadig mer å sette på noen episoder av opptak av barne-tv første timen våken, for jeg er så trøtt at jeg er kvalm og svimmel. Av prinsipp tenker jeg at 30 minutter skjerm i den alderen er rikelig, men jeg lurer på om det er litt tillatt likevel når vi har vært oppe med hosting og medisiner 4-5 ganger i natt

Anonymous poster hash: 85702...76f

Ja, definitivt! Å passe barn med astmahoste er slitsomt, de som aldri har gjort det, aner ikke hva det er snakk om. Du sover jo aldri ordentlig i og med at du konstant lytter etter hosting. Ta en ekstra time slumring på sofaen med god samvittighet du!

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde samme greia, vi måtte bare ty til tv på morgenen. Det hadde ikke vært levelig uten. Jeg var og er en bedre forelder senere på dagen når jeg fikk litt mer søvn.

Anonymous poster hash: 360f4...518
Skrevet

Jeg har en morgenfugl som alltid startet dagen i 5-tiden (av og til før 5 også), så i den alderen barnet ditt er i nå så satte jeg så absolutt tven. Før 5 er umenneskelig tidlig!

Så, hun fikk se tv, og faren eller jeg dormet på sofaen sammen med henne.

Skrevet (endret)

Jeg hadde satt på tv med god samvittighet. Dvs. ikke hvis jeg fikk følelsen av at barnet våknet tidlig for å få se på tv, men det merker man vel. Når barna våre har våknet i 5-draget, har de pleid å ligge i armkroken til en av oss voksne en halvtimes tid, kanskje. Etter det har eldstemann fått se litt på tv fra han var gammel nok til å ha interesse av det. Mens han noen morgener har vært så opptatt av lekene at det ikke har vært noe poeng med tv. Men har han vært skikkelig trøtt, har tv vært ok, fordi han ikke har orket å leke.

Endret av Vera Vinge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...