Gå til innhold

Protein kost på Gymgrossisten..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært innom Gymgrossisten og synes de har mye spennende.. men er egentlig sånn Proteinmat..altså, pannekaker, mousse, og alt det der, egentlig sunnere enn vanlig mat?

Anonymous poster hash: 05450...331
Videoannonse
Annonse
Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Alt du egentlig trenger er å kjøpe Whey Protein (det sikreste og mest legitime du finner i markedet i dag) også kan du selv lage protein-waffles, pancakes, osv. Avhengig om det er gainer, protein med mye karbs eller protein med lite karbs (det jeg foretrekker) så vil resultatet variere (altså mengden med kalorier du får i deg).

Jeg vil fremdeles ikke anbefale deg å begynne å spise det fordi det er "sunt" (er ikke sunt å gi kroppen for mye proteiner hvis du ikke trener regelmessig) - og husk, at dette er tilskudd. Det skal ikke erstatte vanlig mat. Næringen din bør hovedsakelig (90%) komme fra reell mat, da det er flere vitaminer og fordeler med det. Men når alt er sagt og gjort: kroppen bryr seg ikke om den får fysisk mat, piller, eller pulver - det er kalorier inn vs kalorier ut som avgjør om du går opp eller ned i vekt. 

Skrevet (endret)

Nei, vanlig sunn mat er bedre. Nå sier jeg ikke det at du må styre unna, men det finnes mange gode proteinkilder i "vanlig" mat, (egg, fisk, magre meieriprodukter, havre, hvitt kjøtt etc).

Endret av Lurium
Gjest mann20mb
Skrevet

Nei, vanlig sunn mat er sunnere og bedre. Nå sier jeg ikke det at du må styre unna, men det finnes mange gode proteinkilder i "vanlig" mat, (egg, fisk, magre meieriprodukter, havre, hvitt kjøtt etc).

Helt enig!

AnonymBruker
Skrevet

overprisa søppel det meste. ikke kjøp noe annet enn proteinpulver om du trenger noe ekstra proteiner.

Anonymous poster hash: 0618f...e09
AnonymBruker
Skrevet

Har vært innom Gymgrossisten og synes de har mye spennende.. men er egentlig sånn Proteinmat..altså, pannekaker, mousse, og alt det der, egentlig sunnere enn vanlig mat?

Anonymous poster hash: 05450...331

Ikke sunnere, nei, men for de som trener ekstremt mye og er nærmest nådeløse på dietten sin, så kan det i noen tilfeller være et alternativ å kjøpe produkter med mer, for eks, protein. Du kan regne ut hvor mye proteiner du trenger og se om du får det i deg i et vanlig kosthold. Men dersom du ikke trener mye, så gjør du sannsynligvis det, eller kan få det enkelt dersom du legger inn mer "naturlige" (vanlig mat) proteinkilder i kosten.

Dersom man har spiseregimer der man kutter ut noen typer matvarer, så kan det i noen tilfeller være en god ide å spise "alternative" matkilder. For eks er spirulina en veldig bra matkilde om man er veganer, da den har visse typer fett som er uvanlig i planterike, har mye jern og alle de essensielle aminosyrene.

Jeg trener mye, drikker noe proteinpulver og kjøper greiene mine herfra www.nu3.no

Anonymous poster hash: 118e5...b98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...