Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg starter på NTNU om noen få uker, og har fått hybel i steinan studentby. 

Er det noen som har bodd her før som kan dele sine erfaringer med meg? lurer mest på hvordan miljøet er der + hvordan det er å komme seg til dragvoll og gløshaugen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trivdes veldig godt på Steinan. Bodde på hybel i småhus. Det er veldig mye forskjellige folk som bor der, fra 19 åringer som nettopp har flyttet hjemmefra, via studenter med barn til "evighetsstudenter" på bortimot 30 år.

Det er veldig greit å komme seg til Gløshaugen og midtbyen, bra med bussforbindelser. Både fra selve studentbyen og fra nedenfor Hoeggen skole rett ved Steinan. Det går også nattbuss fra byen og til Steinan i helgene.

Å komme seg til Dragvoll er mer kronglete. Det enkleste er nok å gå opp den superbratte kneika "bak" studentbyen og gå veien til Dragvoll. Det er ca 2 km, tar nok fort en halvtime om du ikke vil bli veldig svett. Ellers kan du ta buss til Dybdahls vei, gå et par minutter til holdeplassen på Berg studentby og ta buss derfra til Dragvoll.

Anonymous poster hash: d3ccb...b26
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan naturligvis også sykle til Gløshaugen. Nesten bare nedoverbakker, og en grei svetteøkt med oppoverbakkene hjem. ;) 

Skrevet

Jeg skal nok være mest på Dragvoll, men har ikke noe imot å gå! er allerede vant med lang skolevei.

Hvordan er selve leilighetene? er det mye man trenger å kjøpe inn selv?

AnonymBruker
Skrevet

Det er også satt opp en direktebuss til Dragvoll, den går vel rundt 08.00 på morgenen og hjem igjen i 16.00 så vidt jeg husker.

Ikke noe problem å sykle heller, verste fall triller du den verste bakken og så er det ganske easy peasy å sykle resten.

Venninna mi bodde i parleilighet, var veldig greit. Ikke mye festing, endel barnefamilier, fin standard og pent område.

Jeg vil si du er veldig heldig som har fått hybel på Steinan :)

Anonymous poster hash: d0f83...b93
AnonymBruker
Skrevet

Vedr. hva du trenger. Jeg regner med at du skal bo på møblert hybel enten i småhus eller i blokka.

Da er alt du trenger av møbler der, men du trenger dyne/pute, sengetøy, håndklær, kokekar ++, glass, tallerkner, kopper og bestikk. Samt personlige eiendeler, så klart.

AnonymBruker
Skrevet

Steinan er magisk! Jeg tuller ikke. Jeg elsket det stedet. Bodde der under hele min studietid i Trondheim. 

Jeg gikk da på Gløs. Om sommeren hendte det at jeg syklet og gikk, men ellers tok jeg bussen som tok ca 10 min. Steinan ligger jo litt unna skolen, ca 3 kilometer tenker jeg. Det er svak oppoverbakke fra Gløs og opp til Steinan. Veldig greit å gå ned mot skolen, men litt tungt oppover. Men man får veldig fine lår av å gå den veien :)

Til Dragvoll er bussforbindelsene kanskje litt dårlig. Jeg vet det gikk noen direktebusser, men ikke så mange. Så da må man ta bussen ned et stykke, for så å ta bussen opp igjen til Dragvoll. Det går ofte busser opp til Dragvoll, så jeg ville ikke sett på det som et veldig stort problem. Det går også greit å få til Dragvoll, det er blant annet en fin snarvei gjennom skogen som man kan bruke på sommeren.

Hvordan man opplever miljøet er nok litt individuelt. Det er en del utvekslingsstudenter som bor der, og det kan være kjedelig å dele kjøkken og bad med disse. Ikke fordi de ikke er greie, men fordi de ofte bare er her for å studere 0,5-1 år, for så å dra igjen. Ellers er det ikke så mye som skjer på Steinan. Det er et veldig stille sted. Veldig lite festing og bråk. Så man har ingen felles arena hvor man blir kjent. Selvfølgelig kan man sikker hive seg på volleyball og sånn nå på sommeren, men det er ikke så veldig mye mer. Grunnen til at jeg likte meg der var nok fordi jeg hadde bekjente fra studiene som også bodde på Steinan. Så da hang vi sammen på ettermiddagene. Sånn vil det alltid være. Du kan ha skikkelig uflaks med de du blir kjent med, og dermed føle at Steinan er en skikkelig døll plass. Eller du kan være heldig og møte greie folk, og dermed synes at det er helt topp. Men hvis du er en person som ønsker å frekventere byen, jobbe på samfundet, osv så vil kanskje Steinan føles litt avsides. Jeg bodde i blokka forresten. 

Anonymous poster hash: e3012...236
AnonymBruker
Skrevet

Jeg starter på NTNU om noen få uker, og har fått hybel i steinan studentby. 

Er det noen som har bodd her før som kan dele sine erfaringer med meg? lurer mest på hvordan miljøet er der + hvordan det er å komme seg til dragvoll og gløshaugen

Ingen erfarlinger med Steinan, men lykke til i Trondheim!

Anonymous poster hash: 46f7b...6a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...