AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #1 Del Skrevet 30. juli 2015 Dag 1; knebøy, benkpress og markløft Dag 2; knebøy, skulderpress og roing Dag 4; enten dag 1/2 Dag 5,6; det blir kondis samt idrett trening Er en 22 år gammel gutt som alltid har drevet med idrett, men tenker å fra inn styrketrening inn i bildet. Er i relativt god fra før av så har ikke så mye nytte av for mye kondistrening, men trenger en del muskler. Er nybegynner så hva tenker dere om planen og er det noe jeg bør legge til osv, så si i fra?Anonymous poster hash: ae600...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 30. juli 2015 #2 Del Skrevet 30. juli 2015 Kanskje få med litt mer øvre rygg samt mage? Viktig å trene hele kroppen, så man ikke vil uproporsjonert. Også kan det være en ide å variere mer, så unngår du å bli lei i tillegg til skader. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 30. juli 2015 #3 Del Skrevet 30. juli 2015 Her finner du mye informasjon og et fint treningsprogram for hele kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #4 Del Skrevet 30. juli 2015 Kanskje få med litt mer øvre rygg samt mage? Viktig å trene hele kroppen, så man ikke vil uproporsjonert. Også kan det være en ide å variere mer, så unngår du å bli lei i tillegg til skader. Jeg burde ha lagt til at jeg skal følge denne planen i 3 -4 uker samt at jeg alltid legger til mage og ryggøvelser. Tenkte mer på om det er greit å trene disse baseøvelsene slik. Det er sant som du sier. Man bør unngå å repetere de samme slik at motivasjonen og lysten forsatt er derAnonymous poster hash: ae600...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 30. juli 2015 #5 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Nå har jeg en mye gamlere kropp en deg, (jeg husker at jeg kunne gi kroppen mye mer juling da jeg var på din alder), men: Å kjøre alle 3 hovedbaseøvelsene på samme dag vil iallefall føre til at du ikke får progresjonsøkt på den siste av de. Personlig synes jeg bein/skuldre på samme dag er en god kombo. Da kan jeg kjøre superset også hvis jeg har det travelt. Som nevnt over trenger du mer øvre rygg/lats, en veldig god regel er at for hver andre gang du "dytter", bør du "dra" 3. Dette for å få god kroppsholdning og at du ikke skal bli for tight i fremre delta, noe som kan føre til skader. Jeg vil iallefall ikke trent samme muskelgruppe to dager på rad, for å gi muskelvevet tid til å reparere. Endret 30. juli 2015 av Lurium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 31. juli 2015 #6 Del Skrevet 31. juli 2015 (endret) Tanken din er god. Forslaget ditt minner om "starting strength". Workout A 3x5 Squat 3x5 Bench Press 1x5 Deadlift Workout B 3x5 Squat 3x5 Press 5x3 Power Clean http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program#Three_Flavors_of_Starting_Strength Tanken her er at man kjører 3-4 økter i uken. En dags hvile mellom hver styrkeøkt. Det føles kanskje ikke som du trenger det i begynnelsen, men hold ut. Nevral utmattelse kjennes ikke like lett på kroppen. Om power clean ikke er aktuelt. Enten fordi du ikke har noen til å lære deg, eller du ikke tør, så kan foroverbøyd roing erstatte øvelsen. Ev les mer inne på koblingen jeg la ved Man begynner gjerne med bare stangen på alle øvelsene. Selv om du er sterk nok til å trene med det fra før. Øk med ca 5kg på stangen på markløft per økt, 2,5kg på knebøy, 2,5 på benkpress og 1kg på press. Om du er godt kjent med alle øvelsene og du med god sikkerhet kan si at du har en respektabel og trygg teknikk så kan du begynne på 1RM - 40% og bygge deg opp der i fra. Endret 31. juli 2015 av Supraspinatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basun Skrevet 31. juli 2015 #7 Del Skrevet 31. juli 2015 Jeg ville ikke hatt to kondisdager etter hverandre dersom du ikke trener kondis de andre dagene og. Har ikke noe særlig annet å pirke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå