Gå til innhold

Hvordan har du det egentlig?-det å være ensom.

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget mann.....
Skrevet

Håper dette er rett sted å starte denne.....

Bare lure på hvordan andre har det. Er selv 28, gift, barn osv.... Men opplever det som trist å ikke ha gode venner utenfor hjemmet. Noen andre som er ensom?

Lure på hvordan dere andre "ensomme" har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. dette tror jeg er et vanlig "problem".

Jeg er singel...og har gode venner..men føler meg likevel ensom i perioder.

Tror alle gjør det i blant..tror det er viktig å gjøre det også.

Du sier du er gift og har barn...man skulle jo tro at du har nok å henge fingrene i. Men kanskje hadde det vært bra for deg å funnet en hobby som er BARE FOR DEG. Et fristed hvor du kan treffe andre med samme interesse.

Du er uansett ikke alene om å føle som du gjør....;)

Lykke til!

Skrevet

Som jeg skrev i tråden jeg startet i dette forumet, så har jeg også den følelsen til tider. For min del har det blitt at jeg har flyttet en del de siste årene, jeg og vennene mine har beveget oss i ulike retninger på andre måter, og da står man plutselig tilbake uten helt å vite hva man skal gjøre med det, eller hvor man skal begynne. De vennene jeg "alltid" har hatt, har jeg fortsatt kontakt med, men ikke like ofte som før. Og nye vennskap tar tid å bygge opp. Tror også på det som Bitte skriver om å finne seg et "fristed" og gjøre noe som man har interesse for... :)

Gjest Utlogget mann.....
Skrevet

...Problemet er ikke at man har så mye tid til overs, med jobb, unger osv.... Men heller det at en savner kompiser/venniner å gjøre ting sammen med. På jobben er jeg sett på som en koselig og grei fyr, men syns det er greit å holde jobb og privaten adskillt..... Men blir litt vanskelig å finne kompiser når man er voksen, tror de fleste som har gode venner, har tatt dem med seg siden barne eller ungdomstiden?

Skrevet

Så du savner en god kamerat? Det kan jo hende at kona di har noen venninner som er sammen med noen du kunne finne tonen med? Hvis dere ber de på "parmiddager" og blir kjent, er det jo ikke unaturlig at du tar kontakt på egenhånd etterhvert?

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Venner kommer ikke av seg selv og man er ikke mer ensom en man gjør seg selv (for å sette det på spissen).

Jeg er 33, har flyttet en del rundt og av mine gamle venner fra skole- og studiedager har jeg kun kontakt med en. Men jeg har mange venner - men de har ikke kommet ut av det blå å ringt på døra for å spørre om jeg vil være med ut å leke :wink:

Venner får jeg ved å melde meg på ting og tang jeg har lyst til å gjøre; trening av ulike typer og hobbyer (klatring, dykking, tegnekurs etc) da treffer jeg spennende mennesker med samme interesser som meg. Og for å få et "forhold" til dem må man tørre å spørre om de har lyst å ta en kaffe etter treningen, være med på kino i helgen eller hva det måtte være.

Har også fått mange venner gjennom jobb og vi snakker ikke jobb når vi har fri.

Man må ta seg tid om man skal pleie omgang med venner - dekommer ikke av seg selv og de blir ikke værende om de aldri hører noe fra deg. Dessuten kan du jo ta med deg ungene - meld deg inn i tur og orienteringsgruppe sammen med ungene, fiskekurs etc - da slår du en hel haug fluer i en smekk.

I stede for å sitte å kjenne etter hvor ensom du er så gjør noe konstruktivt for å få slutt på det! Lykke til! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bor et sted jeg ikke ønsker å bo, jeg ønsker derfor heller ikke å skaffe meg venner her..Tror enkelte har vanskelig for å forstå det. Får høre at man må gå inn for for å skaffe seg venner for å like stedet en bor på, og at alle som flytter til et nytt sted må gå aktivt inn for å skaffe seg venner. Noen ahr til og med sagt jeg trenger psykolog fordi jeg ikke liker meg her .Men jeg har jo ikke flyttet til dette stedet frivillig..jeg synes det er helt grusomt at jeg da liksom må tvinge meg til å finne venner her i tillegg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg bor et sted jeg ikke ønsker å bo, jeg ønsker derfor heller ikke å skaffe meg venner her..Tror enkelte har vanskelig for å forstå det. Får høre at man må gå inn for for å skaffe seg venner for å like stedet en bor på, og at alle som flytter til et nytt sted må gå aktivt inn for å skaffe seg venner. Noen ahr til og med sagt jeg trenger psykolog fordi jeg ikke liker meg her .Men jeg har jo ikke flyttet til dette stedet frivillig..jeg synes det er helt grusomt at jeg da liksom må tvinge meg til å finne venner her i tillegg.
Dersom du ikke reiste dit frivelig, hvordan endte du opp der da????
Skrevet
Dersom du ikke reiste dit frivelig, hvordan endte du opp der da????

Det står jo at han er gift og har barn, så da kan det vel ha noe med det å gjøre?

Jeg skjønner imidlertid ikke hvorfor du ikke vil ha noen venner pga at du ikke liker stedet du bor på? Om du ikke liker stedet noe bedre med en venn, så gjør det vel ikke ting verre heller? Og var ikke hovedinnlegget (hvis det er samme person?) om hvordan du skulle få deg venner? Hvorfor lurer du på det hvis du ikke vil ha noen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det står jo at han er gift og har barn, så da kan det vel ha noe med det å gjøre?

Jeg skjønner imidlertid ikke hvorfor du ikke vil ha noen venner pga at du ikke liker stedet du bor på? Om du ikke liker stedet noe bedre med en venn, så gjør det vel ikke ting verre heller? Og var ikke hovedinnlegget (hvis det er samme person?) om hvordan du skulle få deg venner? Hvorfor lurer du på det hvis du ikke vil ha noen?

Jeg er ikke hovedinnlegger. Poenget mitt var at det ikke alltid er at man ønsker å ha venner der man bor heller, og særlig ikke om man er blitt "tvunget" til å bo der.

Jeg endte opp her fordi jeg var naiv og dum, og får nå ikke "lov" til å flytte tilbake.

Men skjønner selvsagt de som føler seg ensomme og som ønsker deg venner utenom familien der de bor også. Det er bare at det er ikke alltid så enkelt, for alle bor ikke der de har lyst til å bo...

Skrevet

Du har ikke flyttet dit frivillig, men hvorfor ikke gjøre det beste ut av det i stedet for å synes synd på deg selv fordi du bor der???

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du ikke liker stedet du bor på og ikke har lyst til å gjøre noe som kan få det til å bli bedre så får du pinadø la være å sippe!

Sitt der og plei selvmedlidenheten alt du bare orker, men ikke forevent å få hverken medlidenhet eller forståelse - makan!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er nettopp det; at jeg ikke synes synd på meg selv. Men enkelte skal liksom ha det til at grunnen til at jeg ikke liker meg her er fordi jeg ikke har venner. Det skal mere til enn venner for at jeg skal like meg et sted!

Hadde du likt å måtte bo på "Nordpolen" for å tilfredstille de rundt deg, og så hadde disse sagt at den eneste grunnen til at du ikke likte stedet var fordi du ikke hadde venner der? Hvor langt skal en strekke seg for å tekkes andre...særlig når disse som kommer med slike kommentarer faktisk nekter å flytte til nye steder selv.

Skrevet

Vet du hva, jeg bor ikke NOE STED for å tilfredsstille de rundt meg.

Jeg flyttet hit for to år siden, og hadde jeg ikke trivdes, hadde jeg nok flyttet tilbake igjen. Jeg har faktisk gjort mitt for å trives her, for det må man når man kommer til et nytt sted. Og jeg stortrives!

Det er først det siste året jeg har funnet mine faste venner, det tar gjerne litt tid å finne dem man passer best sammen med. Man kommer langt med en positiv innstilling.

Nå vet ikke jeg noe om din situasjon eller hvorfor du MÅ bo på et sted du overhodet ikke trives. Men jeg vet at en selv er ansvarlig for sitt liv og egen lykke, og da må en av og til sette seg selv først.

Også hvis barn er grunnen til at du MÅ bo der. Barna er ikke tjent med en mor/far som ikke har det godt.

Har du absolutt ingen muligheter til å flytte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...