AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #1 Skrevet 30. juli 2015 Datteren til Svigerinnen min er nå 2,5 år og hun blir stadig mer og mer bortskjemt og oppfører seg som en skikkelig drittunge. Hun slår moren og sin lillebror på 8 måneder og hun sparker når ikke hun får vilja si. Jeg blir skikkelig utilpass når det skjer for jeg vet ikke helt om jeg skal si noe eller ikke. Man skal jo liksom ikke bry seg med andre sine barn. Moren sier ifra, men ikke alltid. Også får gjerne datteren en brus eller godteri like etter at hun har vært "slem". Må jo være totalt forvirrende for jentungen og ikke rart at hun oppfører seg sånn. Ville dere ha sagt noe eller bare latt det gå som det går? Synes det er spesielt ille at hun er så slem mot lillebroren sin. Anonymous poster hash: 4d124...aab
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 30. juli 2015 #2 Skrevet 30. juli 2015 Hvis det er nær familie så hadde jeg blandet meg inn. Hvis du ikke er så nær svigerinnen din så kan det oppstå en uheldig situasjon da hun kan anse det som at du kritiserer datteren hennes.
Puny Skrevet 30. juli 2015 #3 Skrevet 30. juli 2015 man skal vokte seg vel for å oppdra andres barn i foreldrenes nærver. Det er deres oppgave. Jeg pleier å si fra når foreldrene ikke er til stede/jeg er den som skal passe de.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #4 Skrevet 30. juli 2015 Jeg sier i fra. Anonymous poster hash: 7ae3c...2d5
Jade Skrevet 30. juli 2015 #5 Skrevet 30. juli 2015 Har du snakket med broren/mannen din om dette? Kanskje lettere at han tar det opp?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #6 Skrevet 30. juli 2015 Man skal ikke blande seg inn i andres oppdragelse, det er alltid et sårt punkt. Hun gjør nok så godt hun kan, og dersom du blander deg inn - hva vil du oppnå? Er jo ikke din jobb å oppdra hennes barn. Anonymous poster hash: 10d9b...786
minister-mio Skrevet 30. juli 2015 #7 Skrevet 30. juli 2015 En ting er å få brus, en annen ting er å ha en tante som kaller hun "slem" 1
Carrot Skrevet 30. juli 2015 #8 Skrevet 30. juli 2015 Det er et afrikansk ordtak som sier at det trengs en landsby for å oppdra et barn, her hjemme snakker man varmt om å våge være "nabokjærring" som Gro Harlem Bruntland sa - vi må våge si ifra når vi ser noe som kan gå galt ivei, problemet eller utfordringen om du vil er å si det på en måte som ikke kan oppfattes som noe annet enn velmenende ord. Er hun en hårsår person som tar alt i verste mening har du en utfordring, kanskje broren din er bedre å snakke med? Er hun åpen for tilbakemeldinger er det jo bare å spørre; er det greit om jeg sier fra eller hvordan vil du helst at vi gjør dette? Men å direkte gripe inn før mor om hun er der? Ja da må dere i så fall være enige om at dette er greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå