Gjest Embla s Skrevet 10. september 2004 #1 Skrevet 10. september 2004 Jeg har besøk av en håndverker i dag. Akkurat nå tror jeg han har tatt seg lunsj og det er han vel undt. Men jeg lurer på om jeg faktureres for lunsjpausen hans? Noen som vet?
Elle Melle Skrevet 10. september 2004 #2 Skrevet 10. september 2004 De håndtverkerne jeg kjenner, får i alle fall ikke lønn for 30min om dagen som de skal bruke til lunch. Tar han pause lenger enn dette, kan det godt hende du må betale for dette, siden det egentlig ikke er meningen at han skal ha mer enn en halv time. Betaler du timelønn da, og ikke fast pris for oppdraget? Ikke veldig lurt...(har jeg lært av håndtverkervennene mine. Det er mye sleipe folk der ute, som du er prisgitt med en slik avtale.) Det kan vel hende dette er individuelt for ulike firma, men det burde være en smal sak å finne ut av. Hva står i kontrakten? Det ville være helt urimelig om du skulle betale for mannens pause i alle fall!
Gjest Embla s Skrevet 10. september 2004 #3 Skrevet 10. september 2004 Betaler timelønn ja. Akkurat nå har han dratt tilbake til jobben/kontoret for å "hente noe utstyr".. Skulle tro han visste hva han trengte for å montere en vask og blokkere en annen? Og hva er det med at firmaet sender en mann for å "se på jobben" også sender de en helt annen mann for å gjøre jobben, som da må forklares alt på nytt? Er det et av håndverkernes lure triks også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå