Gå til innhold

Studere i Australia

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært litt inne på tanken om å ta en bachelorgrad i Australia innen sosialt arbeid. Virker som det er ganske dyrt og lurer derfor på om man får full støtte fra lånekassen? Bor man som regel på skolen man går på, hvor mye koster det sånn ca evt.?
Hvor vanskelig er det med det praktiske, søkeprosessen osv...? 
Og får jeg jobb med en bachelorgrad i sosialt arbeid eller lignende senere i norge?

Anonymous poster hash: e0e6c...4bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fra venner bare godt å si om studieforholdene i Australia.

Bachelorgradene er gjeldene som EU standard faktisk etter hva jeg har hørt, og lånekassen vil bidra fullt ut, som jeg har forstått det.

Mine venner trengte litt extra til tider, så forsøk alliere deg med mor og far.

Du tar kontakt med universitetet for boligmuligheter. Tror utenlandsstudentene der er prioriterte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uchiha Madbrah

Kom selv inn i mastergrad til University of Sydney, og da var lånekassen villig til å dekke ca. 50000kr av skolepengene som rent stipend hvert år. Hvis du sjekker lånekassen.no, så er det noen utvalgte universiteter som de er villig til å dekke mer enn andre. Som oftest er det topp-universiteter, og de er utrolig dyre å gå på. (Kostet 200.000kr i året, bare skolepenger for å studere ved UoS).

Det er en utrolig artig opplevelse å studere i utlandet, men du må regne med å ha spart opp penger hvis du skal leve godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får full støtte fra Lånekassen, men du må nok belage deg på å tjene opp dine egne penger før du drar og/eller få hjelp av familie, spesielt nå som krona er så svak. Og Australia er full av opplevelser, så du vil ikke sitte inne og bare studere. Du kan også jobbe en del på visumet, og timelønnen er grei. Tror det er et visst antall timer i måneden under semestrene og ubegrenset timer i ferier! 

Man kan bo på campus, men det er veldig dyrt så jeg vil anbefale deg å bo privat. Nok av studenter som trenger noen å bo med. Ellers kan du eventuelt bo på campus første semester, skaffe deg venner og så flytte inn med de :)

Jeg var i Australia i et år og det anbefales på det varmeste! (Selv om jeg ikke hadde et øre til overs når jeg kom hjem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte selv master i Australia men synes det var så dyrt siden jeg hadde endel lån fra bacheloren..Du må nok spare opp veldig mye for å klare deg spesielt siden det er tre år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...