Gå til innhold

Ice net, alternativer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt icenet i noen år nå, men har egentlig aldri vært helt fornøyd. Nå i ferien har jeg hatt besøk, noe som har ført til at vi har vært tre-fire pers på nettet i en uke.. Nå fikk jeg mail om at vi har brukt snart 6gb av 8, så hastigheten blir satt ned. Nå er det kjempe treigt!

Har du noen erfaringer om andre nett leverandører som kan brukes på steder hvor telefonlinje/fiber er uaktuelt? Har faktisk akkurat kommet 4g hit...

Anonymous poster hash: 6444f...8de

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da er alternativene Netcom og Telenor.

Hvem som har best dekning der du er må du nesten prøve ut for å finne ut av. Ice nett er for utkantsrøk.

Netcom er dårlig i forhold til Telenor flere steder der jeg har brukt og prøvd begge varianter, så nå foretrekker jeg Telenor.

Men Telenor kan og ligge i skyggefelt og da er det dårlig det og.

Anonymous poster hash: 6c67e...f47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal nå flytte til et sted hvor telefonlinje/fiber er uaktuelt, og Internett må vi ha. Vurderer derfor å prøve breiband.no. Bruker parabolantenna for å ta inn.

Anonymous poster hash: b252c...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal nå flytte til et sted hvor telefonlinje/fiber er uaktuelt, og Internett må vi ha. Vurderer derfor å prøve breiband.no. Bruker parabolantenna for å ta inn.

Anonymous poster hash: b252c...ba7

Dette funker fint. Har det selv, og det går unna med 20 mb/s på det jevne.

Anonymous poster hash: 9d8f1...7e8

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøpe ekstra kvoter på ice nett.

Anonymous poster hash: 8b2b9...5e3
AnonymBruker
Skrevet

Ice net er ikke så bra som de reklamerer med. Som du skriver så har de satt grense på 6GB som er ingenting og etter det reduserer de hastigheten at selv 3g er raskere med mindre du kjøper mer kvote, men da er det jo like dyrt som netcoms 4g.I tillegg hadde de ikke dekning over alt på fjellet som de påstår. 

Anonymous poster hash: 63ebb...5f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...