Gå til innhold

Date nr. to, med overnatting, dele seng eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til helgen får jeg besøk av en jeg har vært på en eneste date med før. Han skal sove over fra fredag til søndag, og jeg er så innmari spent! Likte den første daten utrolig godt, og det er vel første gang jeg er på date med noen jeg virkelig ser for meg at det kan bli noe mer med. 

Men så er spørsmålet, skal jeg re opp til han på gjesterommet eller i sengen min? Jeg ser ingen grunn til å vente med å sove sammen hvis vi trives like godt nå i helgen som vi gjorde før sommeren, men jeg vet jo ikke om han tenker det samme. Har virkelig ikke lyst til å spørre, vi har jo ikke møttes mer enn en gang før, så slike samtaler vil jeg ikke "ta opp". 

Anonymous poster hash: cf28b...12b
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.. 

Endret av annebanane
AnonymBruker
Skrevet

Til helgen får jeg besøk av en jeg har vært på en eneste date med før. Han skal sove over fra fredag til søndag, og jeg er så innmari spent! Likte den første daten utrolig godt, og det er vel første gang jeg er på date med noen jeg virkelig ser for meg at det kan bli noe mer med. 

Men så er spørsmålet, skal jeg re opp til han på gjesterommet eller i sengen min? Jeg ser ingen grunn til å vente med å sove sammen hvis vi trives like godt nå i helgen som vi gjorde før sommeren, men jeg vet jo ikke om han tenker det samme. Har virkelig ikke lyst til å spørre, vi har jo ikke møttes mer enn en gang før, så slike samtaler vil jeg ikke "ta opp". 

Jeg hadde gjort klart gjesterommet da det ikke kunne ramle meg inn å dele seng med en på 2 date. Men det er meg. Er du usikker ha gjestesenga klar i tilfelle. Dyner/puter kan bæres hit og dit :)

Anonymous poster hash: 93e4c...8eb

Skrevet

Med tanke på at han skal være hos deg hele helgen, så virker det litt opplagt at dere deler seng. Men om stemningen og kjemien ikke er der, så kan han sove i gjestesenga :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan nå ha gjesterommet på standby, men ville nå regnet med at dere skal dele seng. Kanskje re opp begge og se an stemningen? Går det mot sex i løpet av kvelden deler nå dere seng uansett.

Takk for svar! Ja, jeg kan jo re opp begge, men gruer meg til å spørre hvor han vil sove, for jeg må jo på en måte tilby begge steder hvis jeg ønsker å ha han i senga mi, er jo ikke sikkert han vil det ;) 

Jeg hadde gjort klart gjesterommet da det ikke kunne ramle meg inn å dele seng med en på 2 date. Men det er meg. Er du usikker ha gjestesenga klar i tilfelle. Dyner/puter kan bæres hit og dit :)

Anonymous poster hash: 93e4c...8eb

Hehe, jeg er nok litt mer frisinnet der ja, betyr ikke at vi må ha sex selv om vi sover sammen, men jeg ser ikke negativt på det om det ender med sex heller. :) 

Jeg har dobbelt opp av alt, så det er egentlig ikke noe problem. Mer hvordan jeg skal legge det frem? Synes det er koselig å bare sove sammen også, men redd han føler seg presset på noe vis. Eller at jeg mistolker det han vil. 

Med tanke på at han skal være hos deg hele helgen, så virker det litt opplagt at dere deler seng. Men om stemningen og kjemien ikke er der, så kan han sove i gjestesenga :)

Jeg håper jo alt klaffer slik at det blir helt naturlig at vi sover sammen, men redd for hvilken oppfatning han får av meg om jeg "tar det for gitt" av han skal i min seng. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 30.7.2015 den 4.15):

Endret av annebanane
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke ta sengepraten før det nærmer seg. Da har dere hatt god tid til å se an stemningen uansett.

Ja, det er jo noen timer sammen før det er leggetid. Merker vel kjapt om det blir naturlig å si at jeg har redd opp til han på gjesterommet, eller si at han kan velge. Er glad han ikke har tatt det opp heller, hadde ikke likt om jeg ble "forpliktet" til å dele seng med han på forhånd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å sove i samme seng på andre date. Jada man tenker at man fint bare skal sove sammen, men det skjer ikke, det blir alltid klåing og vips så har man han inne i seg :P
Så jeg personlig ville valgt å ha daten et sted ute , og ikke en helgeovernattingsdate!
Men når du nå først skal ha det, så tipper jeg han regner med at han skal få sove i samme seng med deg, og da blir det litt kleint å sende han inn på gjesterommet. Allikevel må du gjøre det DU er komfortabel med, vil du vente, og heller bygge opp en vennskapelig tone for å bli ordentlig kjent først, så er det helt i orden å si når han ankommer at "jeg har redd opp til deg der inne, så du kan jo bare sette bagen og sånn der :) " , sånn at han er klar over det fra sekundet han kommet inn døra så han ikke pusher deg gjennom kvelden. Så har heller du muligheten til å ombestemme deg når kvelden kommer å invitere han inn på ditt rom om du føler for å ha sex.

Anonymous poster hash: cf6ed...40d
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å sove i samme seng på andre date. Jada man tenker at man fint bare skal sove sammen, men det skjer ikke, det blir alltid klåing og vips så har man han inne i seg :P

Så jeg personlig ville valgt å ha daten et sted ute , og ikke en helgeovernattingsdate!

Men når du nå først skal ha det, så tipper jeg han regner med at han skal få sove i samme seng med deg, og da blir det litt kleint å sende han inn på gjesterommet. Allikevel må du gjøre det DU er komfortabel med, vil du vente, og heller bygge opp en vennskapelig tone for å bli ordentlig kjent først, så er det helt i orden å si når han ankommer at "jeg har redd opp til deg der inne, så du kan jo bare sette bagen og sånn der :) " , sånn at han er klar over det fra sekundet han kommet inn døra så han ikke pusher deg gjennom kvelden. Så har heller du muligheten til å ombestemme deg når kvelden kommer å invitere han inn på ditt rom om du føler for å ha sex.

Anonymous poster hash: cf6ed...40d

For min del hadde det ikke vært noe problem å gjøre det på første heller, men nå har jeg aldri datet fremmede på denne måten tidligere da (de to jeg har vært kjæreste med før har vært via venner, og aldri ordentlig dating). Jeg ønsker ikke mange dater før jeg finner ut om vi har kjemi seksuelt, for har vi ikke det orker jeg ikke kaste bort tiden sånn, da vil jeg heller lete videre :) 

Om det ender med sex så er jo ikke det en dum ting, det må vel bety at vi liker hverandre godt da? :)

Men slik som du sier, det kan jo bli litt negativt også, for det er ikke sikkert jeg tør å fortelle han at jeg ønsker han skal sove i senga mi, i tilfelle han foretrekker å sove på gjesterommet. Håper å slippe "praten" om det, og at det heller blir naturlig at han enten blir med, eller naturlig at jeg viser han gjesterommet. Det kan jo likegodt hende det er han som vil sove alene, er litt redd for å bli avvist også. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjesterommet virker nok mer avvisende enn at et fellesrom virker "slutty" om du skjønner.. Man kan jo fint ligge ved siden av hverandre med litt nattøy på uten å ende opp med nesten-sex/sex. Men noen klarer jo overhodet ikke å sove på et nytt sted ved siden av folk som de kjenner dårlig. Jeg er slik...

Anonymous poster hash: f1a1d...ef6
  • Liker 3
Skrevet

Er det bare jeg som synes det er merkelig at man skal komme til leggetid uten å vite om man har lyst på sex eller ikke? Det finner man da ut ved å teste kjemien lenge før man skal gå og pusse tennene? Hvis kjemien er der og du har lyst på ham, drar du ham med inn på soverommet for noe annet enn soving.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hadde jeg blitt vist til gjesterommet, så hadde jeg heller bare pakket sakene mine og gått hjem.

Anonymous poster hash: 942da...2b8
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

hadde jeg blitt vist til gjesterommet, så hadde jeg heller bare pakket sakene mine og gått hjem.

Anonymous poster hash: 942da...2b8

Enig. Den sikre måten å sørge for at alt blir avsluttet på.

Anonymous poster hash: 41170...98c

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som synes det er merkelig at man skal komme til leggetid uten å vite om man har lyst på sex eller ikke? Det finner man da ut ved å teste kjemien lenge før man skal gå og pusse tennene? Hvis kjemien er der og du har lyst på ham, drar du ham med inn på soverommet for noe annet enn soving.

Hehe, nei jeg hadde jo aldri invitert han på besøk hele helgen hvis jeg ikke allerede likte han så godt at jeg kunne tenkt meg det. :) 

Jeg synes jo det er koselig å sove sammen også, og vil gjerne gjøre det selv om det ikke blir sex. Har absolutt ikke lyst til å kun ta han med hvis jeg vil ha sex med han! 

Skrevet

kan du ikke bare ha sex med han med en gang? så slipper du og spørre om han vil sove der :P da blir det naturlig :P

AnonymBruker
Skrevet

kan du ikke bare ha sex med han med en gang? så slipper du og spørre om han vil sove der :P da blir det naturlig :P

Det gjorde jeg. Funka som bare det :)

Anonymous poster hash: addd0...d44

Skrevet

Tenker at det fornuftige er å "lodde" stemningen de første timene. Altså å se om han vi ta på deg, gi deg en klem eventuelt kysse deg. I såfall ligger det i kortene at han er kåt på deg og gjerne vi sove i senga di. Er du komfortabel med dette, så kjør på.

Hvis ikke, så er plan B å vise han til gjesterommet. (Om det er det du ønsker i stedet.) Det er også selvsagt muligheter, om ønskelig, påfølgende kveld...

Dersom dere skal sove i samme seng, så er jo pysjamas en uskyldig måte å legge seg på. Tar han initsiativet videre med tilnærminger så er det ganske sannsynlig at han ønsker sengekos. Tror at du helst bør vudere dette selv om hva det faktisk er du ønsker i og med at du kjenner han.

Lykke til i helga uansett! :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...