Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk melding fra min siste X om at han og hans gravide nye dame skal flytte inn i samme rekkehus som vi bor.

To etasjer under oss.

Det er forsåvidt greit for min del, men sambo synes ikke noe særlig om det. Noe jeg skjønner veldig godt.

Jeg hadde ikke likt om hans x hadde blitt nærmeste nabo.

Sambo er redd for å miste meg, og tenker på alle kompisene til x'n min som også var mine kompiser, at de blir å reke på dørene her.

Jeg vet at han stoler på meg og han vet at jeg overhode ikke har følelser for x'n da det var jeg som gjorde det slutt, men likevel er han redd. Jeg forstår han så sinnsykt godt, så egentlig har jeg overhode ikke lyst at de skal flytte hit jeg heller. Er redd det kan bli problemer.

Hvorfor i ALLE dager måtte de finne seg leilighet AKKURAT her... ? Han vet jo at vi bor her.

Ja, vi kan flytte, men det har vi ikke råd til. Vi har kjøpt oss leilighet som vi flytter inn i til neste høst.

F***!! Liker ikke dette....

Hva skal vi gjøre? Kom med råd, vær så snill.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror du ikek ex'en din og dama hans har hatt tilsvarende kvaler? De har tydeligvis valgt å flytte dit likevel - i tillit til at dette skal gå bra.

Ikke ta bekymringene på forskudd... Dette går såå fint!

Skrevet

Nei, jeg tror ikke de har tenkt på det.. Eller... jeg tror ikke de har noe problemer med det. Kan hende jeg tar feil..

Skrevet

Hvis dere begge stiller med åpent sinn og er villig til å legge uoverenstemmelser til side, går det nok veldig bra.

Skrevet

Vi er overhode ikke uvenner på noen som helst måte.

Nå har jeg ikke pratet med han på så lenge jeg kan huske, men tror ikke han bærer nag til meg. Har også pratet med dama hans, og jeg liker henne.

Saken er bare den at jeg er redd sambo skal være nervøs for at jeg plutselig vi ha han tilbake...

Skrevet

Har han noen grunn til å tro at du skal gå tilbake til xn? Og,HALLO! Har ikke xn ny dame som attpå til er gravid?

Hva får typen din til å tro at xn forlater en gravid samboer,som han akkurat har kjøpt leilighet sammen med,for å bli sammen med deg igjen?

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet.

Skrevet

Jeg skjønner problemet! Men jeg tenker som så at kjæresten til x'en din må jo ha det enda værre! Det var jo DU som dumpet han, ikke omvendt! Kanskje hun tenker at han vil være i nærheten av deg?? Nei, ikke bry deg om det, du! Kanskje det til og med kan bli hyggelig! Kjæresten din kommer til å bli vant til det! Og la han oppleve det positivt, på den måten at du er enda med opptatt av han eller noe..:)

Lykke til!!

Skrevet
Har han noen grunn til å tro at du skal gå tilbake til xn? Og,HALLO! Har ikke xn ny dame som attpå til er gravid?

Hva får typen din til å tro at xn forlater en gravid samboer,som han akkurat har kjøpt leilighet sammen med,for å bli sammen med deg igjen?

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet.

Eh.. HALLO!! Sambo tror IKKE at jeg blir å gå tilbake til x'n.

Ville du syntes det var helt greit at x'n til typen din flytta inn i naboleiligheta og du måtte se de stort sett hver dag?? Prøv å sett deg selv inn i situasjonen!

Både jeg og sambo har en naturlig reaksjon!!

Skrevet
Jeg skjønner problemet! Men jeg tenker som så at kjæresten til x'en din må jo ha det enda værre! Det var jo DU som dumpet han, ikke omvendt! Kanskje hun tenker at han vil være i nærheten av deg?? Nei, ikke bry deg om det, du! Kanskje det til og med kan bli hyggelig! Kjæresten din kommer til å bli vant til det! Og la han oppleve det positivt, på den måten at du er enda med opptatt av han eller noe..:)

Lykke til!!

Jeg har møtt dama hannes flere ganger, og vi går godt overens. Det var hun som oppsøkte meg første gang, og har tydeligvis ikke noen problemer med meg, så jeg tror ikke hun har det fælt.

Det roer seg sikkert litt inni hodene våres når det går noen dager og vi blir vant til tanken.

Tror forresten ikke det går ant å være mere opptatt av typen min enn det jeg er ;)

Skrevet

Jeg hadde blitt veeldig lite fornøyd om min manns eks bestemte seg for å bli naboen vår..

Skrevet

Har faktisk vært nabo med en x...

Og,nei jeg skjønner fortsatt ikke problemet.Men et problem for noen er ikke nødvendigvis et problem for andre.

Skrevet

Jeg ville ha syntes det var merkelig om en av eksene mine skulle flytte inn i akkurat den samme blokka som jeg bor i. Var det ikke mulig å få leilighet et annet sted? Jeg ville ikke likt å være nabo med en eks men tror ikke samboeren hadde brydd seg noe om det. Ikke jeg heller, hvis det var hans eks. Men en av mine? NEI TAKK!

Skrevet

Eksen til mannen min er også naboen. Ikke nærmeste nabo, men borti-gata-nabo. Med en gang jeg fikk vite det var det skumle tanker oppe hodet mitt, men nå vet jeg at det er meg han har valgt og at han er ferdig med henne. Det plager meg ikke at han fortsatt har kontakt med henne heller. Fortid er fortid. Det må din samboer også innse. Han har sikkert en fortid han også. Ta ting som det kommer og ha den kontakten med naboene deres som dere føler er naturlig. Prat med samboeren din om det, men prøv å få han til å forstå at nå er ikke eksen noe mer enn enn nabo.

Skrevet

Bare et lite "sidesprang" her:

Vet dere at han Gerard (?) Helskog (TV 2 korrespondent i USA) og hun Jazz dama Silje Nergård (?) er exer og bor vegg i vegg.

Med rett innstilling så går det meste. Og som du sier selv, dere skal jo inn i ny leilighet neste høst. Eller misforstod jeg der??

Skrevet

Jeg og sambo hadde en lang samtale på fredagen, og vi har bestemt oss for å ikke bry oss om at de bor her selv om det føles litt rart for oss begge to.

Vi flytter om et år, og nå er snart vinteren her. Om vinteren er de fleste inne og man ser ikke hverandre.

Så dette går nok bra.

Fikk bare litt panikk med en gang..

Annonse
Skrevet

Dette må du bare prøve å heve deg over!

Skjønner at det føles litt rart. Men, som noen andre nevnte: Det er en x, og han flytter dit sammen med sin gravide kjæreste. Dette burde være mindre truende, enn om det var et par du og din samboer ikke kjente, spør du meg.

Du har sikkert ingen sjangs hos han lengre, ei heller han hos deg.

Det går sikkert bedre enn du tror. :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Bare et lite "sidesprang" her:  

Vet dere at han Gerard (?) Helskog (TV 2 korrespondent i USA) og hun Jazz dama Silje Nergård (?) er exer og bor vegg i vegg.

Med rett innstilling så går det meste. Og som du sier selv, dere skal jo inn i ny leilighet neste høst. Eller misforstod jeg der??

Det visste jeg ikke! Jazz-sangerinnen Silje Nergaard og Gerhard- vegg-i-vegg? De var jo et hett par en stund...nå er de gift og har barn på hver sin side- pussig å være naboer etter et skikkelig seriøst forhold da...

Trådstarter: du har samme avatar som puppe-elskeren "Konand" på Herresalongen: er dere samme person?

Skrevet

selvfølgelig kan det bli problemer, men jeg tror at det blir lettere for deg å tenke at de ikke bor i samme hus som deg , for det virker som om det e r det du gjør.. Ikke bry deg om dem. ta det som det kommer

Hvilke forhodld har du til eksen din. Hvis jeg skulle hatt min eks i nærheten ville det vært rart for min samboer, men ikke for meg. Hvis han skulle ha sin eks ved siden av meg, ville det ha vært grusomt for meg..

Fordi jeg vet 100% at det ikke blir noe mellom meg og eksen og jeg er ikke like sikker den andre veien.. Det er usikkerheten og sjalusien som styrer da..

Ta det som det kommer du, ikke stress.. Selv om dere bor nær hverandre, kan du delvis styre omgangkskretsen din og hvem du ønsker å ha nær kontakt med..

med at det er frustrerende - ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...