Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #1 Skrevet 10. september 2004 En global meningsmåling viser at det bare er befolkningen i tre land som ønsker at George W. Bush skal bli gjenvalgt. De tre landene er Polen, Nigeria og Filippinene. Andre land har skjønt poenget, og et stort flertall ønsker at USA skal innføre Kerry og endelig få litt demokrati. Bush har de siste dagene blitt kjent som kokainsniffer, abortfikser og militærunnasluntrer, i tillegg til at politikken hans er en kontinuerlig katastrofe som sprer massedød i inn- og utland, fattigdom og analfabetisme. USAs unge, stolte befolkning har i november anledning til selv å gjøre opp med mannen og klanen hans. Men tar de ikke den sjansen, vel, verst for dem. Da ser jeg ingen annen utvei enn at en FN-støttet invasjonsstyrke går inn og setter skapet på plass. Husk at USA har olje også, så det er et viktig land sånn ressursmessig sett.
Gjest TomKrus Skrevet 10. september 2004 #2 Skrevet 10. september 2004 Du glemte at de hadde MØV, veldig mye MØV.
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #3 Skrevet 10. september 2004 Grunnen til at jeg poster tråder som dette, er jo nettopp å gi rom for supplerende, dog bare støttende, informasjon. Takk, TomKrus.
Siam Skrevet 10. september 2004 #4 Skrevet 10. september 2004 En global meningsmåling viser at det bare er befolkningen i tre land som ønsker at George W. Bush skal bli gjenvalgt. De tre landene er Polen, Nigeria og Filippinene. Andre land har skjønt poenget, og et stort flertall ønsker at USA skal innføre Kerry og endelig få litt demokrati. Bush har de siste dagene blitt kjent som kokainsniffer, abortfikser og militærunnasluntrer, i tillegg til at politikken hans er en kontinuerlig katastrofe som sprer massedød i inn- og utland, fattigdom og analfabetisme. USAs unge, stolte befolkning har i november anledning til selv å gjøre opp med mannen og klanen hans. Men tar de ikke den sjansen, vel, verst for dem. Da ser jeg ingen annen utvei enn at en FN-støttet invasjonsstyrke går inn og setter skapet på plass. Husk at USA har olje også, så det er et viktig land sånn ressursmessig sett. Og det minste vi bør kunne forlange er at alle får stemme ved deres valg, sånn som de blander seg inn i resten av verden!
Ingeborg Skrevet 10. september 2004 #5 Skrevet 10. september 2004 http://www.aftenposten.no/meninger/komment...ticle866954.ece
Suzy Skrevet 10. september 2004 #6 Skrevet 10. september 2004 Og det minste vi bør kunne forlange er at alle får stemme ved deres valg, sånn som de blander seg inn i resten av verden! Kjempegod ide! Vi gjør det jo for deres skyld
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #7 Skrevet 10. september 2004 Kjempegod ide! Vi gjør det jo for deres skyld Og i beste mening, vi ønsker jo at det unge demokratiet utvikler seg i riktig retning. Jeg har selv tilbudt meg å være med Jeb Bush når stemmene i Florida skal telles, slik at vi unngår familiære skandaler av typen "valget" i 2001.
Suzy Skrevet 10. september 2004 #8 Skrevet 10. september 2004 Veldig hensynsfullt gjort av deg Trøffel! Jeg er stolt av å være Norsk nå *rørt*
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #9 Skrevet 10. september 2004 Det er typisk norsk å være god. Jeg er typisk norsk.
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #10 Skrevet 10. september 2004 Du glemte at de hadde MØV' date=' veldig mye MØV.[/quote'] Ikke vil de slippe til FNs våpeninspektører, heller. Og de vil i hvert fall ikke betale milliardene de skylder til FN! Et barbarisk land, der kriminelle og uskyldige vantro henrettes for fote.
Siam Skrevet 10. september 2004 #11 Skrevet 10. september 2004 Rart at ingen har tatt affære før 11. september, egentlig....
Gjest Morild Skrevet 10. september 2004 #12 Skrevet 10. september 2004 Hadde det ikke vært for at USA blander seg inn i resten av verdens anliggende "the american way", hadde jeg tenkt at går amerikanerne til urnene og stemmer inn Bush 4 nye år, fortjener dem jaggu ikke noe bedre.
Gjest Valhalla Skrevet 10. september 2004 #13 Skrevet 10. september 2004 Lest VG i dag? Selv de ser at det går mot gjenvalg av Bush. De gir samtidig et kraftig spark til Dagbladet som de mener vrir virkeligheten av Usa og valget for å passe med redaksjonens ønsker
ivanka Skrevet 10. september 2004 #14 Skrevet 10. september 2004 ooh. hiver meg på vg-trenden og sparker murdoch i balla.
Gjest Valhalla Skrevet 10. september 2004 #15 Skrevet 10. september 2004 Bush har de siste dagene blitt kjent som kokainsniffer, abortfikser og militærunnasluntrer Kokainsniffer,høyst usannsynlig (var det noen som jamret seg over skitten taktikk mot Kerry?) abortfikser, tja gi meg link til historien. Bush er jo nå motstander av abort så det ville være et hardt slag. militærunnasluntrer, basert på forfalskede dokumenter ( igjen hvem var det som jamret seg over skitten taktikk mot Kerry)
ivanka Skrevet 10. september 2004 #16 Skrevet 10. september 2004 bush har gjort samfunnstjeneste pga kokaindom. det er ikke akkurat noen nyhet.
waco Skrevet 10. september 2004 #17 Skrevet 10. september 2004 ooh. hiver meg på vg-trenden og sparker murdoch i balla. Den siste simpsons episoden (15.22) den hvor Mr Burn prøver å kjøpe all media i byen og blir slått av Lisa's gratisavis avsluttes med at Mr Burn sier til smithers en dag de ser ut av det store vinduet, "well I guess its impossible to control all the media....unless u are Rupert Murdoch,.... he is a beautiful man" I couldn't agree more" svarer smithers mens de begge to smiler og ser inn i skjermen.... ironien er treffende... Ruport Murdoch er som alle kjenner eieren av FOX dvs de som lager Simpsons... =) Waco
Gjest Valhalla Skrevet 10. september 2004 #18 Skrevet 10. september 2004 Og hva er galt med å ha en høyrevendt kanal som balanse til de venstrevendte? Inget land har større bredde i media enn Usa. På det område er Norge et u-land i forhold (som delvis kan unnskyldes med liten befolkning)
ivanka Skrevet 10. september 2004 #19 Skrevet 10. september 2004 5 selskaper sitter med full kontroll over amerikanske massemedier. hvis det er mangfold har du selvfølgelig helt rett. og: det er mye galt med fox.
Gjest Valhalla Skrevet 10. september 2004 #20 Skrevet 10. september 2004 Du benekter altså at det er stor bredde i amerikansk media fra venstre til høyre? I Norge satt jo staten lenge og sitter fortsatt med stor makt over mediene,det synes jeg er enda mer skremmende enn at forskjellige selskaper styrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå