Gå til innhold

Stiv nakke, muskelavslappende middel?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Liljedugg

Våknet i går med låst nakke, og smerter som stråler ned i skuldrene og overarm.

I helga skal jeg jobbe. Det innebærer en del fysisk tungt arbeide. Og psykisk stress. (helsevesenet)

Hva bør jeg gjøre?

Prøvde med noen øvelser i går, men er like ille idag.

Vil muskelavslappende middel gjøre at jeg kan fungere på jobben i helga?

Tror jeg kan ringe legen i telefontida og få resept. Men er usikker, på om det vil virke så fort, og om jeg kanskje heller skal la være, og se det an.

Noen med et hokus pokus middel-råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orudis er en slags gel som du smører på, og har hjulpet veldig fint på mine stive skuldre og nakke. Etter et par påsmøringer begynner iallefall jeg å kjenne effekten.

Tror du må ha resept på denne. Ellers har jo også ibux en gel som skal virke muskalavslappende, denne er vel reseptfri. Har ikke prøvd denne noe særlig selv, så jeg vet desverre ikke hvordan den funker, men det kan jo være verdt et forsøk, særlig hvis du ikke får tak i orudis.

I tillegg er det nok veldig lurt å gjøre noen øvelser slik du har gjort, selv om du kanskje ikke kjenner noen umiddelbar bedring, så vil det nok hjelpe på litt det også.

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Ibuxtabletter mot stiv nakke og hodepine.

Å bruke paracetamolprodukter er like effektivt som å spise pastiller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det samme som Elle Melle. Ibux hjelper meg godt mot muskelsmerter og lettere hodepine. Paracet er sukkertøy.

Men Paralgin Forte hjelper veldig godt hvis du har tilgang til det. (får litt hos mamma når jeg trenger).

Jeg hadde stiv nakke og hodepine noen dager i forrige uke, og brukte Ibux gel på de vonde musklene. Jeg synes den gjorde musklene enda stivere og vondere, men det kan jo bare ha vært innbilning.

Jeg skulle heller ha prøvd Orudis som jeg også har etter en betennelse i foten.

Du får kjøpt både Ibux gel og Orudis reseptfri på apoteket.

Hvis det er hekseskudd du har fått kan det hjelpe å ha is på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å prøve tigerbalsam på nakken..? Eller en varm dusj, la vannet stråle rett på nakken som massasje og varming av muskulaturen. Beveg forsiktig, rull med hodet o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv voltaren eller brexidol når ikke ibux er nok. Har heller ikke noe effekt av paracet eller pf, har prøvd både ibux gel og orudis uten at jeg synes det hjelper.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...