Gå til innhold

Sendte 3 pakker, ingen har kommet frem.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sendte 3 pakker for 1 uke siden. Ingen av pakkene har kommet frem. I går ringte jeg postkontoret å de kunne ikke hjelpe meg siden pakkene er sendt som b post. De sa også at det kan ta 5-6 dager til mottakeren får hentelapp i postkassa. Men i dag er det 7 dager siden jeg sendte. Hva kan ha skjedd? Kan det være så forsinket ?

Anonymous poster hash: 1ecc2...2bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvilke dag du sendte de på. Eks fredag,så blir de liggende på posten i helgen

Du kan spore de selv på nett. Posten pakkesporing

Anonymous poster hash: e0ce5...b25

Skrevet

Sendte 3 pakker for 1 uke siden. Ingen av pakkene har kommet frem. I går ringte jeg postkontoret å de kunne ikke hjelpe meg siden pakkene er sendt som b post. De sa også at det kan ta 5-6 dager til mottakeren får hentelapp i postkassa. Men i dag er det 7 dager siden jeg sendte. Hva kan ha skjedd? Kan det være så forsinket ?

7 virkedager eller 7 ukedager? 

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvilke dag du sendte de på. Eks fredag,så blir de liggende på posten i helgen

Hvordan gjør jeg det? Har bare navn til de jeg sendte til, ikke sporings nummer

Skrevet

Helg og helligdager regnes ikke med. Etter at posten innførte forskjellig porto for tykkelsen på sendingene, så stoppes flere brev og blir "satt i porto" pga tykkelsen. http://www.portotakster.no/brevporto.html Dette forsinker sendingen minst 2 dager til. Eks: Brevene tas ut fredag ettermiddag, fotograferes mandag og regning skrives ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sporer du b-post?

Anonymous poster hash: f8e70...859

Skrevet

Du kan ikke spore brevsendinger. Kun de du får kvittering for, som pakker og rekommanderte brev. Sendte du de til samme person?

AnonymBruker
Skrevet

Just like Satan, when he's stuck in traffic. Eventually he will be here.

Anonymous poster hash: 972aa...c01
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sporer du b-post?

Anonymous poster hash: f8e70...859

Et like godt spørsmål er hvorfor.

Anonymous poster hash: 1179e...c8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke spore brevsendinger. Kun de du får kvittering for, som pakker og rekommanderte brev. Sendte du de til samme person?

Nei ikke samme person. Å ikke til samme sted. 3 pakker kan ikke bli borte? Jeg får ringe postkontoret igjen i morgen om de ikke har kommet frem.

AnonymBruker
Skrevet

Som du stresser, TS.

Anonymous poster hash: 96d97...7d8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

B-post=tregt. Du har valgt den tregeste forsendelsesmåten som ikke er sporbar. Du kan selvfølgelig etterlyse pakkene om en ukes tid, men foreløpig har det ikke gått lang nok tid til at det er noe vits.

Anonymous poster hash: d2c44...4b2
  • Liker 3
Skrevet

Bpost er beregnet minimum 4-6 dager. Ville ikke mast på noen postkontor Før tidligst mandag

AnonymBruker
Skrevet

B-post=tregt. Du har valgt den tregeste forsendelsesmåten som ikke er sporbar. Du kan selvfølgelig etterlyse pakkene om en ukes tid, men foreløpig har det ikke gått lang nok tid til at det er noe vits.

Anonymous poster hash: d2c44...4b2

Ts her:)

8 dager tok det. Alle pakkene har kommet frem.

Skrevet

Ukedager eller virkedager?

AnonymBruker
Skrevet

Helg og helligdager regnes ikke med. Etter at posten innførte forskjellig porto for tykkelsen på sendingene, så stoppes flere brev og blir "satt i porto" pga tykkelsen. http://www.portotakster.no/brevporto.html Dette forsinker sendingen minst 2 dager til. Eks: Brevene tas ut fredag ettermiddag, fotograferes mandag og regning skrives ut.

Jeg syns det er vanskelig å måle tykkelsen på brev. Pleier da ta det med på posten for å være sikker. Forrige gang fikk jeg oppgitt en pris på postkontoret, tok det med hjem og satte på frimerker siden jeg hadde et lager liggende. Men neste gang jeg kom på posten med samme brevet sa de det ikke var nok porto... nekter å tro at frimerkene veide så mye at det skulle bli 5 kr dyrere :P så det er vanskelig når ikke posten selv klarer regne riktig heller. Forøvrig bestiller jeg mange pakker, og leveringstid er som regel alt fra 3-14 dager. Men har alltid kommet frem til slutt. 

Anonymous poster hash: 756af...00b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...