Gå til innhold

Lavkarbo, besøk og tilstelninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte på hvordan dere som går på lavkarbo ordner dere når dere er borte på besøk?

Jeg vil gjerne begynne på lavkarbo, men vil ikke fortelle så mye til omgangskretsen. Er det mulig å lure seg unna å spise karber? Hvordan?

Og hvis jeg må være ærlig med folk om at jeg går på lavkarbo, så vet jeg likevel ikke hvordan man løser det med maten under sosialt samvær. Jeg blir ofte bedt på middager osv. Må jo spise det som blir servert? Ødelegges alt om jeg spiser mye karber innimellom?

Anonymous poster hash: 05b76...988

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke fortelle det? 

Anonymous poster hash: 28be5...08b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går også på lavkarbo nå (ketolyse), og må bo hos svigerforeldrene mine i noen uker. Flyttet inn Igår, og lagde selv middag da, så overlevde Igår. Vet ikke hvordan det blir fremover. Vil ikke forklare dem heller..

Så følger med på denne tråden

Anonymous poster hash: 8dbd3...38f

Skrevet

Du tar mer av proteiner, saus/fett og grønnsaker og dropper potet/pasta etc. Er ikke verre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar mer av proteiner, saus/fett og grønnsaker og dropper potet/pasta etc. Er ikke verre.

"er ikke værre".. Jo, det er værre hvis det er noe annet enn kjøttkaker, gryterett ol som blir servert. Påsmurte baguetter feks, pizza, ferdigblandet pasta (pelle ut kjøttdeig?), risotto, børek, calzone, grøt...for å nevne noe

Skrevet

"er ikke værre".. Jo, det er værre hvis det er noe annet enn kjøttkaker, gryterett ol som blir servert. Påsmurte baguetter feks, pizza, ferdigblandet pasta (pelle ut kjøttdeig?), risotto, børek, calzone, grøt...for å nevne noe

Man kan tenke løsning.

Er ikke verre enn å fortelle vertskapet at en går på lavkarbo. Da kan feks ta til side kjøttsaus og tilberede litt salat, samme med pizza, mange spiser ikke brødmat og masse fyll kan skrapes av og spises med salat.

Har aldri opplevd å bli invitert til middag med grøt og calzone. Som oftest serveres det kjøtt, tilbehør, grønnsaker, saus hver for seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er på lavkarbo, ikke nullkarbo. Spis normalt sosialt, og raringdietten når du lager selv.

Anonymous poster hash: 5ae23...401

• Liker 3
Gjest Nanne70
Skrevet

Hvor ofte "må" du spise i slike sammenhenger, da? Om du spiser litt av denne maten, er det jo ikke noen katastrofe, men hvis du skal ned i vekt, vil dette gå saktere.

Når det gjelder påsmurte baguetter, så spiser du halvparten eller litt mindre av brødet, men alt pålegget. Spis en liten porsjon pasta og masse salat med oljedressing (de fleste serverer vel salat eller noe ved siden av pasta?) På pizzaen dropper du å spise kanten/skorpen.

Ellers kan du vel ta en spansk en og si at du prøver å kutte ned på melmat og ris, fordi du har oppdaget at du får vondt i magen av det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte på hvordan dere som går på lavkarbo ordner dere når dere er borte på besøk?

Jeg vil gjerne begynne på lavkarbo, men vil ikke fortelle så mye til omgangskretsen. Er det mulig å lure seg unna å spise karber? Hvordan?

Og hvis jeg må være ærlig med folk om at jeg går på lavkarbo, så vet jeg likevel ikke hvordan man løser det med maten under sosialt samvær. Jeg blir ofte bedt på middager osv. Må jo spise det som blir servert? Ødelegges alt om jeg spiser mye karber innimellom?

Anonymous poster hash: 05b76...988

Nå er jeg veggis da, men de gangene jeg blir bedt bort så tar jeg med egen mat. Vil ikke at folk skal få ekstra pes fordi jeg ikke spiser kjøtt. Hyggen med å spise sammen med andre får man fremdeles selv om man tar med egen mat fordi man er "sær" i matveien :)

Anonymous poster hash: cc104...acc

Gjest Nanne70
Skrevet

Du er på lavkarbo, ikke nullkarbo. Spis normalt sosialt, og raringdietten når du lager selv.

Anonymous poster hash: 5ae23...401

Er man rar fordi man velger et kosthold som for mange fungerer bedre enn et kornbasert kosthold? Jeg har ikke cøliaki eller påvist glutenintoleranse, men blir ganske dårlig i magen av melmat. Skal jeg bare holde kjeft og spise det og ha mageknip i timesvis etterpå, mener du?

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd dette som et stort problem. Som nevnt over er det sjelden at maten er så "innbakt" at man ikke kan separere dem. Og om det er det iblant er det ingen krise å spise en mindre porsjon.

Anonymous poster hash: 70cc5...414
Skrevet

Kartlegg først hvorfor du ønsker å spise lavkarbo. Hvis du ikke har noen gode grunner, er det unødvendig ekstra styr, som du allerede har skjønt før du begynner!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...