AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Hvordan er det og få barn når man går på videregående? Da tenker jeg mer penge messig, enn stress. Jeg har ingen jobb, men samboer har en fulltids jobb. Vil jeg få noe støtte om jeg da får barn? Har lest mye rundt, men er mye forskjellig som blir sagt. Fint med råd/erfaring Anonymous poster hash: ace9a...000 Anonymous poster hash: ace9a...000
Tanuki Skrevet 29. juli 2015 #2 Skrevet 29. juli 2015 Hvor gammel er du? Å få barn mens en tar vgs høres veldig lite gjennomtenkt ut. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #3 Skrevet 29. juli 2015 Jeg synes absolutt du bør tenke på stresset også, jeg. Hilsen mor som aldri ble ferdig med studiene...Anonymous poster hash: 98b91...84d 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #4 Skrevet 29. juli 2015 Dere vil få engangsstønad og barnetrygd på rett under 1000 kroner måneden. Anonymous poster hash: 38c88...158 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 29. juli 2015 #5 Skrevet 29. juli 2015 Hvordan er det og få barn når man går på videregående? Da tenker jeg mer penge messig, enn stress. Jeg har ingen jobb, men samboer har en fulltids jobb. Vil jeg få noe støtte om jeg da får barn? Har lest mye rundt, men er mye forskjellig som blir sagt. Fint med råd/erfaring Anonymous poster hash: ace9a...000 Anonymous poster hash: ace9a...000 Som AB sier, du får engangsstønad på rundt 45.000 kr og 970 kroner i måneden i barnetrygd. Du får ikke en krone i støtte til å fullføre utdanningen og stiller på lik linje som de rundt deg når det kommer til det økonomiske.
enirt Skrevet 29. juli 2015 #6 Skrevet 29. juli 2015 du får masse støtte av lånekassa om du er gravid på vgs. du får ganske mye også. tror det skal stå noe om det på sidene dems
minister-mio Skrevet 29. juli 2015 #7 Skrevet 29. juli 2015 Å få barn før du er ferdig med videregående er tøft, men å vente til studietiden fungerte fint for meg iallefall
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #8 Skrevet 29. juli 2015 Jeg syns ikke du skal planlegge å få barn mens du ennå går på videregående. Så forbannet jeg blir på dere som mener at alle andre skal betale for dere! Gjør ferdig skolegangen, skaff deg jobb og betal for barnet ditt selv!Anonymous poster hash: 5bd58...c48 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #9 Skrevet 29. juli 2015 Jeg vil ikke kalle videregående for studietid, studere gjør man på universitet og da er man jo eldre. Tror nok ikke det er så enkelt å bli mor på vgs. Videregående krever mye obligatorisk oppmøte, og det vil nok bli stramt både økonomisk og tidsmessig. Jeg kjenner flere som har fått barn mens de studerer på universitet og det har gått veldig fint. Men da har de jo muligheten til å legge opp studiene selv og lese på kveldstid osv. Og da har jo også barnefedrene fast jobb og stabil økonomi.Anonymous poster hash: 56d63...600 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #10 Skrevet 29. juli 2015 Hvordan er det og få barn når man går på videregående? Da tenker jeg mer penge messig, enn stress. Jeg har ingen jobb, men samboer har en fulltids jobb. Vil jeg få noe støtte om jeg da får barn? Har lest mye rundt, men er mye forskjellig som blir sagt. Fint med råd/erfaring Anonymous poster hash: ace9a...000 Anonymous poster hash: ace9a...000 Du vil få fullt lån og fullt stipend fra Lånekassen. Lånet vil bli omgjort til stipend, da du har ansvar for barn. Men tror du MÅ fullføre for dette, men noe usikker. Du vil få engangsstønaden og barnetrygd i tillegg. Du burde ikke planlegge dette, men har det skjedd, så går det bra. Anonymous poster hash: 22a7a...777
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #11 Skrevet 29. juli 2015 Jeg synes absolutt du bør tenke på stresset også, jeg. Hilsen mor som aldri ble ferdig med studiene...Anonymous poster hash: 98b91...84d Det er veldig tøft å fullføre videregående og deretter ta bachelor i allefall Anonymous poster hash: 22a7a...777 1
WallenStairs Skrevet 29. juli 2015 #12 Skrevet 29. juli 2015 Du bør vente til du i hvert fall er ferdig med vgs, ts. Blir som regel stramt økonomisk, og du kan føle at du står på "bar bakke." Nå vet ikke jeg om du allerede er gravid, men få deg utdannelse og jobb før du planlegger barn. Det blir mye bedre for dere når du kan forsørge deg og barnet ditt på egenhånd, uten å være økonomisk avhengig av en eventuell partner 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #13 Skrevet 29. juli 2015 Bare det at du i det heletatt spør om dette sier litt om modenheten din! Ingen oppegående menneske får et barn når man går på videregående skole planlagt! Og du som sier man får masse penger dersom man får baby på videregående: BULLSHIT! .....men for ei på 15-16 år er vel en tusenlapp eller to sinnsykt mye penger. Det sier en hel del om hvor umodne man er i den alderen. Barn fortjener bedre enn å ha en mor som ikke engang har en utdannelse! Anonymous poster hash: 5c22b...b8f 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #14 Skrevet 29. juli 2015 Som AB sier, du får engangsstønad på rundt 45.000 kr og 970 kroner i måneden i barnetrygd. Du får ikke en krone i støtte til å fullføre utdanningen og stiller på lik linje som de rundt deg når det kommer til det økonomiske. Som student får du jo lån og stipend fra Lånekassen, og lånet blir omgjort til stipend det også ved fullført utdannelse. Foreldrestipend mener jeg det kalles. Husker ikke hvor lenge man får alt som stipend, men hun kan jo uansett søke om fullt lån og stipend. Så det vil bli rundt 7000 i måneden, pluss barnetrygd og engangsstønad. Ikke akkurat så veldig mye å leve på. Anonymous poster hash: ec68a...295
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 29. juli 2015 #15 Skrevet 29. juli 2015 (endret) Som student får du jo lån og stipend fra Lånekassen, og lånet blir omgjort til stipend det også ved fullført utdannelse. Foreldrestipend mener jeg det kalles. Husker ikke hvor lenge man får alt som stipend, men hun kan jo uansett søke om fullt lån og stipend. Så det vil bli rundt 7000 i måneden, pluss barnetrygd og engangsstønad. Ikke akkurat så veldig mye å leve på.Anonymous poster hash: ec68a...295 Link for at du får foreldrestipend på VGS? Endret 29. juli 2015 av Steve Rogers
Hattifnatten Skrevet 29. juli 2015 #16 Skrevet 29. juli 2015 Link for at du får foreldrestipend på VGS? https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Fodsel_barn/Foreldrestipend/sa-mye-foreldrestipend-kan-du-fa-i-videregaende-opplaring-/
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #17 Skrevet 29. juli 2015 Bare det at du i det heletatt spør om dette sier litt om modenheten din! Ingen oppegående menneske får et barn når man går på videregående skole planlagt! Og du som sier man får masse penger dersom man får baby på videregående: BULLSHIT! .....men for ei på 15-16 år er vel en tusenlapp eller to sinnsykt mye penger. Det sier en hel del om hvor umodne man er i den alderen. Barn fortjener bedre enn å ha en mor som ikke engang har en utdannelse!Anonymous poster hash: 5c22b...b8f I tillegg mentaliteten "man får jo nok penger til å klare det da!" ... Når planen i livet er å få barn tidlig fordi man kan forsørges av NAV og ikke egne penger, er det umodent også. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke gidder å prøve å ordne ting SELV en gang... Vet om fler som bare.. "Whatever, får masse penger fra nav så kan likegjerne bli gravid nå". Anonymous poster hash: 4502e...232 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå