Gå til innhold

Er jeg rar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste av vennene mine og andre jevnaldrende har denne sommeren vært på ferie på steder som Ayia Napa og Rhodos. Sånne ferier har liksom aldri interessert meg, så jeg takket nei til å bli med. 

Det er bare, jeg føler meg skikkelig rar og sær som ikke hadde lyst til å bli med. Vennene mine har pratet om denne turen i månedsvis, hvor mye de har gledet seg osv. 

Jeg har ingenting i mot alkohol og jeg drar mye ut i helger ellers i året, men når jeg først skal på ferie så foretrekker jeg å slappe av og oppleve ting som jeg kan huske i lang tid. For meg virker det som alle ungdommers drøm er å dra til Grabbarna grus for å drikke og pule, mens min drømmeferie er steder som Venezia, Roma osv. 

Mine verdier og interesser kontra vennene mines gjør at jeg føler meg litt ensom i blant. Sånn i hverdagen trives jeg veldig godt med de vennene jeg har. Er jeg veldig sær? Hadde jeg hatt godt av å "tvinge" meg selv med på en slik tur neste år?

Anonymous poster hash: 74e2f...508
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, når dere blir litt eldre ender de fleste opp som deg :)

Ikke føl deg rar, dra på ferier du trives med

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du bestemmer da virkelig selv hva du vil bruke din ferie og penger på!

Prøv heller å utvide vennekretsen din, med noen som deler dine preferanser :)

Anonymous poster hash: f8ba3...3b9
AnonymBruker
Skrevet

Neida, når dere blir litt eldre ender de fleste opp som deg :)

Ikke føl deg rar, dra på ferier du trives med

Nei, du bestemmer da virkelig selv hva du vil bruke din ferie og penger på!

Prøv heller å utvide vennekretsen din, med noen som deler dine preferanser :)

Anonymous poster hash: f8ba3...3b9

godt å høre :) 

TS

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det du som høres mest normal ut av dere.

Anonymous poster hash: 4e661...503
  • Liker 5
Skrevet

Kjenner meg godt igjen, i deg.

Chartertur med venner = Vet med engang hvordan ferien vil utarte seg i hodet mitt.

Mye alkohol, og de (mine venner) er på en evig jakt etter ny mus å erobre. Samme greia som skjer her hjemme altså, bare et annet sted.  

Men jeg ble nå faktisk med på en slik tur, etter flere måneder der de prøvde å overtale meg. Ferien ble selvfølgelig slik jeg så for meg med tanke på rølpingen, men den var likevel ikke bortkastet. Man er tross alt et helt annet sted, og får nye sanseinntrykk hele tiden. Om dagen var jeg for meg selv, og koste meg på stranden. De var med av og til. Om kveldene ble det selvfølgelig alkohol, men da traff jeg mange spennende folk! Nattklubber er ikke noe sted å bli kjent med folk, men de små barene derimot, der var det en del spennende folk å bli kjent med. Ble visst en sommerflørt også, en riktig så sjarmerende dame! Et hyggelig minne det.

Så til tross for at det ble som jeg forutså, så var det flere momenter jeg ikke forutså. Dermed ble jeg positivt overrasket etter ferien likevel!

Men ideelt sett, så holder jeg meg unna slike ferier. Derfor har jeg planlagt min egen ferie dette året, for det er så mye jeg ønsker å se i verden.

Ang'kor Wat neste!

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår godt at du ønsker noe annet ut av ferien din, men Rodos (og sikkert Kypros også) har uendelig mye mer å tilby enn bargater og sexorgier. Historien her på øya (altså Rodos) går tilbake til neolittisk tid, og det kryr av severdigheter fra antikken, bysantinsk tid, senmiddelalderen (johanitterne var her i et par hundre år) og osmansk tid (øya ble erobret av Suleiman den store i 1522/23).

Digresjon: Da jeg skulle sjekke noen greier i Shakespeares Othello i dag, oppdaget jeg at både Rodos og Kypros er nevnt på første side (Jago klager over at akademikeren Cassio ["mere prattle, without practice"] er blitt forfremmet istedenfor ham, som har vist hva han er god for i kamp i det østlige Middelhavet).

• Liker 1
Skrevet

Nei, du er overhodet ikke rar eller sær på grunn av det. Mange ungdommer med deg der ute:) Bruk pengene dine på noe som DU synes er fornuftig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at du ønsker noe annet ut av ferien din, men Rodos (og sikkert Kypros også) har uendelig mye mer å tilby enn bargater og sexorgier. Historien her på øya (altså Rodos) går tilbake til neolittisk tid, og det kryr av severdigheter fra antikken, bysantinsk tid, senmiddelalderen (johanitterne var her i et par hundre år) og osmansk tid (øya ble erobret av Suleiman den store i 1522/23).

Digresjon: Da jeg skulle sjekke noen greier i Shakespeares Othello i dag, oppdaget jeg at både Rodos og Kypros er nevnt på første side (Jago klager over at akademikeren Cassio ["mere prattle, without practice"] er blitt forfremmet istedenfor ham, som har vist hva han er god for i kamp i det østlige Middelhavet).

Jeg vet at Kypros og Rhodos har annet å by på også, har vært begge steder da jeg var mindre. Men om jeg velger å dra dit med vennene mine vet jeg at dagene stort sett vil bestå av det jeg nevnte over, med mindre jeg velger å dra på dagsutflukter alene... 

Kjenner meg godt igjen, i deg.

Chartertur med venner = Vet med engang hvordan ferien vil utarte seg i hodet mitt.

Mye alkohol, og de (mine venner) er på en evig jakt etter ny mus å erobre. Samme greia som skjer her hjemme altså, bare et annet sted.  

Men jeg ble nå faktisk med på en slik tur, etter flere måneder der de prøvde å overtale meg. Ferien ble selvfølgelig slik jeg så for meg med tanke på rølpingen, men den var likevel ikke bortkastet. Man er tross alt et helt annet sted, og får nye sanseinntrykk hele tiden. Om dagen var jeg for meg selv, og koste meg på stranden. De var med av og til. Om kveldene ble det selvfølgelig alkohol, men da traff jeg mange spennende folk! Nattklubber er ikke noe sted å bli kjent med folk, men de små barene derimot, der var det en del spennende folk å bli kjent med. Ble visst en sommerflørt også, en riktig så sjarmerende dame! Et hyggelig minne det.

Så til tross for at det ble som jeg forutså, så var det flere momenter jeg ikke forutså. Dermed ble jeg positivt overrasket etter ferien likevel!

Men ideelt sett, så holder jeg meg unna slike ferier. Derfor har jeg planlagt min egen ferie dette året, for det er så mye jeg ønsker å se i verden.

Ang'kor Wat neste!

Takk! :) Det er det jeg tenker på, at det kanskje er en grei erfaring å ha? Det er jo i denne alderen jeg har muligheten.

Skrevet

De fleste av vennene mine og andre jevnaldrende har denne sommeren vært på ferie på steder som Ayia Napa og Rhodos. Sånne ferier har liksom aldri interessert meg, så jeg takket nei til å bli med.  Det er bare, jeg føler meg skikkelig rar og sær som ikke hadde lyst til å bli med. Vennene mine har pratet om denne turen i månedsvis, hvor mye de har gledet seg osv.  Jeg har ingenting i mot alkohol og jeg drar mye ut i helger ellers i året, men når jeg først skal på ferie så foretrekker jeg å slappe av og oppleve ting som jeg kan huske i lang tid. For meg virker det som alle ungdommers drøm er å dra til Grabbarna grus for å drikke og pule, mens min drømmeferie er steder som Venezia, Roma osv.  Mine verdier og interesser kontra vennene mines gjør at jeg føler meg litt ensom i blant. Sånn i hverdagen trives jeg veldig godt med de vennene jeg har. Er jeg veldig sær? Hadde jeg hatt godt av å "tvinge" meg selv med på en slik tur neste år? Anonymous poster hash: 74e2f...508

Er som deg.hater typiske charter drit ferier der alt er fest,fyll og sole seg og kjøpe stygge "I went to Rhodos and all I got was this T-shirt" steder.

Jeg liker å se på ting,ikke nødvendigvis stå i kø for å komme inn på museumer akkurat, men å se serverdigheter kombinert med å sole meg,shoppe etc.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt lik selv. Mann på 24, og sånne ferier interesserte meg ikke da jeg var tenåring heller. Jeg drar gjerne ut her hjemme, og jeg kan fint stikke på en bytur utenlands, men en fyllatur til Syden er noe av det jeg har minst lyst til å gjøre i ferien. Jeg kan gjerne reise sørover på ferie, men da skal en vanlig dag være en dag der jeg ser stedet og spiser god mat med maks en pils eller to.

Det er forsåvidt greit nok at folk ønsker å dra på partyturer til Ayia Napa, det påvirker meg ikke, men jeg har også følt meg litt sær som gjerne skulle betalt for å slippe det. Etter hvert har jeg heldigvis en omgangskrets der vi er flere som ikke skjønner poenget med slike turer. Men du er på ingen måte alene, og du kan trøste deg med at det (uten at jeg vet alderen din) antagelig blir greiere etter hvert.

Anonymous poster hash: 8f6e3...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...