Gå til innhold

Valgets kval ang. "ferie"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to store barn på 11 og 15 år. Både de og mannen i huset er aktive sportsutøvere. Nå er det for 6. år på rad tid for det årlige stevnet. Vi skal bo i campingvogn, dusje i dusjcontainere og det blir i det hele tatt kummerlige forhold. Jeg har ikke lyst til å være med i år. Kjenner at jeg har behov for litt tid for meg selv, ikke bo tett og primitivt i over en uke. Det skinner tydelig gjennom at "alle" syns jeg bør være med for å støtte ungene. Ungene sier det er greit at jeg blir hjemme.

Jeg kjenner på den dårlige samvittigheten hvis jeg blir hjemme, altså..... Dette blir den eneste "ferien" i år. Skriver det i hermetegn, for det er absolutt ikke noen ferie, men derimot temmelig travelt opplegg.

Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 704fb...fd4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to store barn på 11 og 15 år. Både de og mannen i huset er aktive sportsutøvere. Nå er det for 6. år på rad tid for det årlige stevnet. Vi skal bo i campingvogn, dusje i dusjcontainere og det blir i det hele tatt kummerlige forhold. Jeg har ikke lyst til å være med i år. Kjenner at jeg har behov for litt tid for meg selv, ikke bo tett og primitivt i over en uke. Det skinner tydelig gjennom at "alle" syns jeg bør være med for å støtte ungene. Ungene sier det er greit at jeg blir hjemme.

Jeg kjenner på den dårlige samvittigheten hvis jeg blir hjemme, altså..... Dette blir den eneste "ferien" i år. Skriver det i hermetegn, for det er absolutt ikke noen ferie, men derimot temmelig travelt opplegg.

Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 704fb...fd4

De har med seg pappaen sin, du har vært med de 5 første årene og du stiller helt sikkert opp i hverdagen. I tillegg synes ungene det er greit at du er hjemme. Jeg hadde blitt hjemme, helt klart.

Anonymous poster hash: 73f7d...13e

• Liker 11
Gjest Mythic
Skrevet

Jeg er i tvil om hva jeg ville gjort. Da mine var på den alderen, var jeg med på alle arrangementer de deltok på, selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde så lyst (f.eks bo i telt under Norway cup i en uke), men jeg hadde det veldig gøy da det kom til stykket. Jeg skjønner hvorfor du har lyst til å bli hjemme, og synes egentlig ikke du trenger å ha dårlig samvittighet om du velger det. Så lenge ungene synes det er greit at du ikke blir med, så er det ingen krise om du blir hjemme denne ene gangen.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt hjemme. Det er ofte en opplevelse for barna å delta, og tenk så mye gøyere det er om begge foreldre er med? Noen mulighet for litt annen overnatting? Eller avtale en avslutning med et par netter på hotell etter for å feire vel overstått?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt hjemme, med god samvittighet. Så lenge mannen min syntes det var greit. Så hadde jeg gjort noe gøy med barna en helg etterpå, og latt mannen min ha frihelg alene.

Anonymous poster hash: e6671...ec7

• Liker 3
Gjest Marillia
Skrevet

Om det hadde vært mulig hadde jeg valgt en husmorferie og heller tatt meg en tur til sportsarrangementet enten på dagstur eller for en natt.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde blitt hjemme! Det er litt godt med alenetid i blant, og barna har jo faren sin der.  Det viser seg nå etter at barna våre er blitt voksne at de syntes det var pinlig at jeg og faren alltid var med begge to, det hadde visst klart seg lenge med en av oss, skulle ønske de hadde sagt det litt tidligere...  :laugh:

• Liker 2
Gjest Walden
Skrevet

Herregud kvinne. Bli hjemme! Jeg forstår det sånn at det er far som "styrer" med ungene når det gjelder disse sportsaktivitetene. Bli hjemme..kos deg, og savn dem littegran. Når de kommer hjem kommer de hjem til ei utvhilt god mor, og ikke ei sur sugge. 

• Liker 2
Skrevet

Om ungene syntes det er greit du blir hjemme, så bli hjemme :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde soleklart blitt hjemme.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker det må være helt greit at du er hjemme. Jeg hadde selv sommerferiene smekkfulle med aktiviteter da jeg vokste opp, men utenom sydenferiene vi reiste på var jeg stort sett uten mine foreldre, f.eks på treningsleir en uke, ulike sommerleire osv. Jeg tror egentlig det bare er bra for både de voksne og barna at man kan savne hverandre litt, og her vil de jo også ha pappaen sin til stede. Barna er jo såpass store at det bør gå greit tenker jeg.

Siden du har vært med i "alle år" og regner med at du stiller opp ellers så synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet hvis du ønsker å ikke bli med. Synes det er helt greit.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt hjemme. Det er ofte en opplevelse for barna å delta, og tenk så mye gøyere det er om begge foreldre er med? Noen mulighet for litt annen overnatting? Eller avtale en avslutning med et par netter på hotell etter for å feire vel overstått?

Hæ, hvorfor blir det gøyere hvis begge foreldrene er der? Det er da motsatt, jeg husker at mye av morroa var jo at foreldrene IKKE var der. Også begge to da gitt, far blir jo opptatt, mens mor skal bare være hundre prosent tilstede? Til og med i samme telt?

TS, du ødelegger IKKE noe morro ved å bli hjemme, tvert i mot.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme :)

Anonymous poster hash: 4877d...4ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...