Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gjøre storinvestering i seng nå, og er i tvil om hvilke mål jeg skal ta. Rent praktisk har jeg et sørgelig lite soverom, og har egentlig ikke plass til mer enn 160x200 cm. Hvis jeg ønsker pittelitt gulvplass vel og merke. Går jeg for 180x200 eller 180x210, så blir det ekstremt trangt.

Men, jeg vet at jeg skal flytte innen 1 år, dog jeg aner jo ingenting om størrelsen på neste soverom. Likevel, det går vel neppe an å få mindre soverom enn det jeg har i dag. 

Sengen jeg skal kjøpe er dyr, rundt 20 000. Mao har jeg tenkt at den skal vare i svært mange år, også praktisk. Er singel og ingen barn - i dag. Men jeg aner jo ikke om det kommer. Bør jeg tenke veldig langsiktig og gå for størst mulig seng (og samtidig ha det veldig upraktisk og trangt en stund), eller holder det med 160x200? Har vært singel for lenge, husker ikke hvor stor plass en mann tar  :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 180x210 seng på soverommet og har ved ca 30 cm frem til skyvedørsgarderoben ved siden av, men jeg syntes stor seng er digg så jeg tenker ikke så mye på det. Man vender seg til det meste :)

AnonymBruker
Skrevet

160 bredde er Ikea mål.

Norsk standar bredde er 150 ellet 180.

Hvor lang er du? 220 lang seng trenger du ikke med mindre du er veldig lang.

Anonymous poster hash: e5ad3...63a

AnonymBruker
Skrevet

120 holder i massevis om du er singel. Den funker fint med to.

150 holder i massevis om du er to i den. 

180 holder i massevis for to, og kanskje et barn også.

Jeg og samboer kjøpte nytt hus, med et altfor stort soverom. Før hadde vi 150 seng, som var stort nok, men for å fylle ut soverommet litt, så kjøpe vi 180. Og ærlig talt synes jeg senga er for stor for oss. Ikke for rommet, da er den perfekt. Vi liker å ligge nært.

210 lengde trenger du ikke, men mindre du er over 190 lang. 

Anonymous poster hash: 28f41...2e3
Skrevet

:fnise:

Kjøp den senga du har plass til nå. Kan ikke kjøpe seng for at du kansje finner en på 2 meter som veier 100 kilo.

• Liker 1
Skrevet

Man får Jensen i 160x200 cm også. 120 cm er det jeg har nå, altfor lite. Skal ikke ha mindre enn 160 cm. Jeg liker å ligge på ryggen og strekker meg veldig lang når jeg sover. Må ikke ha 210 cm, mer "kjekt" :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart 2x90 cm madrasser med ben og tykk 180 cm overmadrass på. Vi har Svane zefir, til 23.000.

Trenger de 180cm når man har en lang mann i senga som breier seg på skrå...

Anonymous poster hash: 26de5...54b

Skrevet

Definitivt 180. Angrer veldig på at jeg gikk for 160 selv, særlig siden jeg har mer enn god nok plass til 180.

Skrevet

Jeg kommer nok til å gå for 180x210 cm. Soverommet blir, vel..FULLT, men jeg tror jeg kommer til å angre i det lange løp hvis jeg kjøper noe mindre i o m at jeg skal investere i en skikkelig seng denne gangen.

Har luktet på Zefir, men jeg tror ikke det er riktig seng for meg. Ligger ikke noe godt på siden når jeg prøver den, så jeg tror jeg går for Jensen. Så får jeg bare se å få bestemt meg for hvilken, er ikke bare bare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...