Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hvor jeg skulle plassert denne, men... Jeg ser et rådyr med brukket ben. Skal jeg ringe viltnemnda så de kan leite rundt og kanskje finne den igjen eller la naturen går sin gang?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ring viltnemda så skyter de den

Skrevet

Usikker på om de finner den igjen.. Den forsvant fort vekk

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvor jeg skulle plassert denne, men... Jeg ser et rådyr med brukket ben. Skal jeg ringe viltnemnda så de kan leite rundt og kanskje finne den igjen eller la naturen går sin gang?

Herregud. Trenger du virkelig kaste bort tid på å spørre om dette på ett diskusjonsforum på internett??

Anonymous poster hash: bee34...1e8

• Liker 2
Skrevet

Herregud. Trenger du virkelig kaste bort tid på å spørre om dette på ett diskusjonsforum på internett??

Anonymous poster hash: bee34...1e8

Nødvendig med slike svar?

• Liker 1
Skrevet

Viltnemda har tilgang til ettersøkshunder, så de finner den helt sikkert, 

Skrevet

Merk av der du så dyret, så setter de hunden på saken. Du kan i vært fall la de prøve. Ring med en gang, er ikke noe å vente med.

Skrevet

Jeg valgte å ikke Gjøre det. Vet ikke med 100 prosent sikkerhet at det var brukket. Den haltet bare. For alt jeg vet var den forstuet og er bra igjen om noen dager. Men takk for innspill :)

Skrevet

Håper du sover godt i natt :)

• Liker 3
Skrevet

Håper du sover godt i natt :)

Så jeg skulle kanskje ha fått noen til å avlive et friskt rådyr med en liten eventuell skade på foten? Hadde vel du gjort så håper du sover godt i natt :)

Skrevet

Så jeg skulle kanskje ha fått noen til å avlive et friskt rådyr med en liten eventuell skade på foten? Hadde vel du gjort så håper du sover godt i natt :)

viltnemnda er bedre å vurdere skaden enn det du er. De skyter ikke bare for å skyte.
  • Liker 8
Skrevet

viltnemnda er bedre å vurdere skaden enn det du er. De skyter ikke bare for å skyte.

Da har du ikke truffet de jeg har hatt kontakt med her I byen. Uansett så prøvde jeg å ringe både de og politiet flere ganger. Ingen som tok den.

Skrevet

Da har du ikke truffet de jeg har hatt kontakt med her I byen. Uansett så prøvde jeg å ringe både de og politiet flere ganger. Ingen som tok den.

Nei, det har jeg ikke, det er helt sant. Om du har prøvd å ringe, så får du si det da. Du gir jo inntrykk av at du gir fullstendig F.
  • Liker 3
Skrevet

Hvis du trodde det var brukket, hvorfor sier du da at det eventuelt bare var en liten skade på foten?

Ring viltnemda så kan de avgjøre. Det er jo ikke bra at et dyr må lide. Dessuten har rådyrbestanden blitt altfor stor de siste årene.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det har jeg ikke, det er helt sant. Om du har prøvd å ringe, så får du si det da. Du gir jo inntrykk av at du gir fullstendig F.

:)

Jeg valgte å komme forseint til en viktig avtale fordi jeg satt ved siden av en døende måke og ventet på viltnemnda. Jeg velger nesten å kjøre av veien for å unngå en fugl. Jeg var vegetarianer I 6 år fordi jeg fikk så dårlig samvittighet av å spise et lite dyr med ansikt. Jeg gir ikke faen I dyr. Mennesker, ja. Dyr, nei. Men jeg har ringt de og de tok den ikke. Kan prøve igjen seinere.

• Liker 1
Skrevet

:)

Jeg valgte å komme forseint til en viktig avtale fordi jeg satt ved siden av en døende måke og ventet på viltnemnda. Jeg velger nesten å kjøre av veien for å unngå en fugl. Jeg var vegetarianer I 6 år fordi jeg fikk så dårlig samvittighet av å spise et lite dyr med ansikt. Jeg gir ikke faen I dyr. Mennesker, ja. Dyr, nei. Men jeg har ringt de og de tok den ikke. Kan prøve igjen seinere.

Flott innsats! Men det hjelper ikke rådyret mye. Som du sier, ring igjen senere. Så får vi håpe de tar den.
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du trodde det var brukket, hvorfor sier du da at det eventuelt bare var en liten skade på foten?

Ring viltnemda så kan de avgjøre. Det er jo ikke bra at et dyr må lide. Dessuten har rådyrbestanden blitt altfor stor de siste årene.

Fordi det var det jeg trodde I starten. Det går an å endre mening

Edit: må legge til at jeg synes menneskebestanden har blitt altfor stor. Burde kanskje avlive noen av de og

Endret av Fame
  • Liker 1
Skrevet

Det siste der var tull.. sånn halvveis. Uansett, takker for meningene deres :)

Skrevet (endret)

:laugh: OT du har rett i at menneskebestanden har blitt altfor stor, dessverre hjelper det ikke med alskens kriger og sykdommer siden vi vokser eksponentielt, grafen peker nesten rett opp. Selv andre verdenskrig kunne knapt sees på populasjonsgrafen og var farlig fort fyllt igjen. Det eneste som hjelper er en mer rettferdig global ressursfordeling, tilgang til utdannelse og jobb, demokrati og hensyn til miljø.

Dersom du er veldig glad i dyr og natur er det også lurt å sette seg inn i økologi. F.eks: Dersom rådyrpopulasjonen er for stor for sitt habitat og mangler rovdyr til å holde den i sjakk vil det som med alle andre populasjoner i en slik ramme føre til mye sykdommer, skader og sult.

Dessuten bringer de mye flått med seg.

;)

Endret av Frøkensina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...