Gå til innhold

Noen som har hatt Maur inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i første etasje. Rett utenfor er det gress, og ikke asfalt. 

Har kun bodd her i et halvt år, så vet ikke om dette er et vanlig problem, er maur invasjon noe utleieren bør informere om? jeg leier altså, ikke eier. 

Fant én maur i vinduskarmen, etter at vinduet har stått åpent i en time. 

Kan maur klatre?! 

Har ikke sett en eneste maur til, kun den ene!

Det var ikke jeg som fant den, men katten min. Han sto å stirret på noe leeeenge, så jeg sjekket hva det var, så så jeg at det var en maur. Kastet den i do. 

Han stirrer fortsatt i vinduskarmen, vet ikke om det kan være flere, eller om han ser etter den jeg drepte, jeg ser ingen ihvertfall. Men de er jo så små! 

Burde jeg sette ut en slik gift boks, just in case? Er disse gift boksene farlig for hunder og katter? Kan den tiltrekke seg maur, når det egentlig ikke er maur inne i leiligheten? Ja, jeg er helt blå når det kommer til maur-problemer! 

Vi hadde maur en eller to ganger i året der jeg bodde før. Men når du først så en, så så du 5-10 stk til. Nå så klarer jeg ikke så flere. Mamma og pappa tok seg alltid av maur problemet, da de var i stuen så gjemte jeg meg i andre etasjen og var ned så lite som mulig. Kan ikke spørre de om hjelp nå heller, ikke før om over to uker! 

Har sjekket alle rommene, ser ingen flere maur. Så kan være den har klatret opp veggen og kommet inn vinduet. ikke sant? 

Anonymous poster hash: ad242...28a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt, særlig utover våren og sommeren. Maur pleier å trekke ut av huset når varmen kommer da de finner det de trenger ute. 

Vi hadde ikke maur der vi bodde før, men det var et nybygg og de er ofte helt tette i forhold til eldre bygg. 

Du kan kjøpe noe maurmiddel, vi har hatt hell i år med to slike bokser inne og ved å helle litt sånn pulvermiddel du blander ut i vann langs huset på utsiden. Forsvant med en gang. Du kan gjerne ta en slik behandling på utsiden av huset hver vår om du plages med maur. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, særlig utover våren og sommeren. Maur pleier å trekke ut av huset når varmen kommer da de finner det de trenger ute. 

Vi hadde ikke maur der vi bodde før, men det var et nybygg og de er ofte helt tette i forhold til eldre bygg. 

Du kan kjøpe noe maurmiddel, vi har hatt hell i år med to slike bokser inne og ved å helle litt sånn pulvermiddel du blander ut i vann langs huset på utsiden. Forsvant med en gang. Du kan gjerne ta en slik behandling på utsiden av huset hver vår om du plages med maur. 

må jeg kontakte utleier firmaet ang utsiden? 

AnonymBruker
Skrevet

På utsiden av huset kan du helle diesel. Av noen merkelig årsak tåler ikke maur diesel. De skyr det. Innendørs benytter du deg av maurgift. Giften dreper ikke enkelte maur men de små babyene deres (de mater babyene så mye med giften at de dør). Uten babyer dør de "gamle" maurene og ingen nye tar over. Tuen dør ut. At på til mater de vel dronningen med det søte klisset så hun dør også.

Anonymous poster hash: ce5fd...ff1
Skrevet

må jeg kontakte utleier firmaet ang utsiden? 

Kan ikke tro det, det er nokså ufarlige greier du kjøper i f.eks en Jerniabutikk. 

Om du bare har sett 1 maur i huset har du nok ikke noe maurproblem, så jeg ville ikke tatt meg bryet med å gjøre noe som helst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med debetanten her, EN maur er ingen invasjon. Det er først når du har sett tre-fire maur i løpet av kort tid (noen dager) at du burde bekymre deg.

Jeg har hatt spissmus i entreen min. Det er ingen spissmusinvasjon, den må ha kommet inn en gang jeg hadde døren åpen (løftet den opp og slapp den ut i blomserbeddet).

Anonymous poster hash: ce5fd...ff1
Gjest pellepirat
Skrevet

seriøst? 1 maur og så er det krisemaksimering? 

Det er sommer, og vinduet har vært åpent. klart maur kan klatre. 

Så for meg at det var snakk om invasjon el noe  :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tro det, det er nokså ufarlige greier du kjøper i f.eks en Jerniabutikk. 

Om du bare har sett 1 maur i huset har du nok ikke noe maurproblem, så jeg ville ikke tatt meg bryet med å gjøre noe som helst. 

seriøst? 1 maur og så er det krisemaksimering? 

Det er sommer, og vinduet har vært åpent. klart maur kan klatre. 

Så for meg at det var snakk om invasjon el noe  :fnise:

Vet jo at det starter med en, kvarter senere ser du to til. Å før du vet ordet av det så er du omringet av maur! 

Jeg har som sagt katt, og han stjeler alt av mat og godteri, spesielt cheese doodles og kjeks, av en eller annen merkelig grunn så forguder han det. 

Jeg støvsuger flere ganger i uken, men sofaen er så stor og tung at to stykker må til for å flytte på den! så det kan være gjemt en liten smule her og der som jeg ikke får tak i uten hjelp. 

Så tenker det kan tiltrekke seg maur, dersom det ikke er en myte da?

Men som sagt, aldri vist at maur kan klatre opp en vegg og komme inn gjennom ruten. det var ikke helt åpen. Det er tre håndtak, tar du kun de to på siden så blir den liksom på gløtt. Slik var ruten i litt over en time før jeg la merke til mauren i vinduskarmen. Eller, katten fant den først. 

Kan jo være en tilfeldig tulling på klatretur, og vinduet var åpent på feil tidspunkt slik at han kom seg inn. 

Så er usikker på om det kommer uten ifra, eller fra et sted inne i leiligheten.

Det er ei luke på soverommet, må høre med pappa hva den luken er for noe. Han sa noe om ventil eller noe, den er ikke helt igjen for vi må ha noe spesial redskap for å få den igjen, har tenkt å kontakte vaktmesteren slik at han kan komme å lukke den. Men vet ikke om den går til noe som maur kommer seg inn og ut fra. 

skal sjekke matskapene etterpå, for å være sikker på at det ikke er et familie møte et sted  :fnise:

Der jeg bodde før, hvor jeg vokste opp, det var én plass de dukket opp vært år. Så like før de begynte å dukke opp så la mamma og pappa ut en slik boks. Så var det maur i hele underetasjen, bortsett fra yttergangen like etterpå.

Husker ikke hvor lenge det tok før de forsvant igjen. Kanskje en uke eller to. 

Som sagt, jeg tenkte ikke stort over det, selv om at jeg levde med det i 19 år. 

Jeg ikke så hysterisk som det høres ut som altså.  Vil bare finne ut om det forblir med den ene, eller om det kan komme flere. Slik at jeg får fjernet de så fort som overhode mulig. 

Synes de er så ekle! klør hele meg nå, kjennes ut som om at jeg har flere maur som kryper på meg  :fnise:

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...