AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Valpen er 4 mnd gammel, 17-18 uker. Samboer jobber natt, og slutter kl 8. Jeg jobber dag, og må dra hjemmefra kl 06:10. Så han er hjemme alene 2timer. Han bjeffer konstant. Idet jeg trør ut av huset, til samboer er hjemme. Hører det kjempe godt, så jeg er sikker på at hele nabolaget hører han. Da jeg hører han hele veien til bussen. Vi bor også i 4manns bolig. Hva er rådet her ? Vi er virkelig fortvila. Han bjeffer liksom hele tiden konstant fra første sekund jeg trør ut. er skikkelig skinanse for naboer, samt at han bjeffer tyder jo på at han ikke har det godt? Er rådvill. Han burde jo klare 2timer til dagen 3-4 dager i uken..Anonymous poster hash: 6d950...ead
Baktusen Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Til info så har han ikke bjeffet tidligere med hjemme alene trening. Det har egentlig gått veldig bra. Han har vært hjemme alene flere ganger, både fra minutter til ett par timer, uten problemer. Bjeffer bare når han hører vi kommer hjem igjen fra butikken eller slikt. Når han hører oss på utsiden bjeffer han. Men nå har har begynt å bjeffe med en gang..
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Da er det på tide å gå tilbake 2-3 steg i alene-hjemme-treningen. Hunden er rett og slett ikke klar for så lenge enda. Hva gjør du når du går? Bare går, eller ber han passe huset? Gir han noe godt? Sitter han i bur eller er han løs Anonymous poster hash: 675bd...53c
Baktusen Skrevet 28. juli 2015 #4 Skrevet 28. juli 2015 Men han har vært hjemme 2timer til dagen, 1-2 ganger i uken den siste mnd. Helt fint. Plutselig nå bjeffer han. Er ikke det litt rart ? Når jeg går så gjør jeg ikke så stort ut av det , koser masse tidligere,lufting osv. Men de siste 20min før jeg går så pakker jeg ting å gjør meg klar. Så gir jeg han en neve med is biter. Vi prøvde grind, men den kom han seg ut av, så han løper litt fritt i leiligheten. Soverom og bad er avlukket, men åpen løsning mellom gang, stue og kjøkken, så er er han fritt. Streng tatt så bare går jeg når jeg drar. Lest at man ikke skal gjøre så mye ut av det, og at man bare bør gå, for da blir ikke forskjellen så merkbar. Enn om det ble mye oppmerksom også borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå