Gå til innhold

Pynting i kirken?

cream

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter her og planlegger litt mer til deg store dagen. Så kom jeg til å tenke på pynting i kirken... Har liksom planer om å ha fire store krokker med margeritter , to ved inngangen og to ved alteret.

Hva syntes dere om det da???

Håper på erlige svar... Og kom gjerne med andre ideer! icon_smile.gif

Tusen takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes veldig fint og koselig ut! Synes margeritter er sånne glade og vennlige blomster, det blir sikkert kjempefint.

Vi skal ha hvite og lilla lupin i store vaser, håper bare jeg får tak i vaser et eller annet sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynting ja.

Jeg har vært litt smart. Jeg fikk tak i telefonnummeret til de andre parene som gifter seg i samme kirke som meg samme dagen og vi ble enige om at vi skal gå sammen om pyntinga.

Heldigvis så kræsjer ikke fargene vi skal ha i bukettene våre med hverandre.

Men det er kanskje en ide og snakke med andre som skal gifte seg samme dag i samme kirke?

Dette kan gjøre ting lettere og ikke minst billigere.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Vi kommer sannsynligvis til å pynte med markblomster. Vi synes begge dette er kjempefint og vi ønsker å gjøre det litt enkelt i kirken. Margeritter er forøvrig en god ide, for det er kjempefine og koselige blomster.

Det eneste problemet for oss kan være at 10.august så begynner markblomstene å visne slik at det kan være vanskelig å få plukket store buketter.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bra noen tok opp temaet ! HVEM står for pyntingen i kirken ? Kommer fra en liten plass så det er bare vi som gifter oss den dagen. Tradisjonen er vel at venner av bruden skal gjøre dette, men siden jeg er fraflyttet og mesteparten av vennene mine er tilreisende blir dette problematisk.

Er ikke pynting av kirken en gest til bruden som hun ikke skal se før hun kommer inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selv kommer vi nok til å pynte kirken kveldne før om dette lar seg gjøre. Dette er jo også en mulighet for deg/dere om du ikke har så mange venner boende på stedet.

Vi gifter oss tidlig i kirken slik at det neppe blir tid til å pynte den samme dagen. dessuten holder jo planter seg over en natt, det bør jo gå bra!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fått blomsterforretning til å pynte kirken for oss, de venter til vielsen er over, og tar med seg blomsteroppsatsene til lokalet. Så vi har de samme oppsatsene i kirken som vi skal ha i lokalet. Forretningen skulle ikke ha noe ekstra for dette, men vi kjøper til gjengjeld absolutt alt av blomster der. (Også til dagligdags bruk)Mannen min har tatt ansvaret for dette, så jeg vet ingenting om blomstene eller brudebuketten, men jeg elsker mørkerøde roser, og vet helt sikkert at det er inkludert.....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi er så heldige at Kirken blir pyntet for oss gratis av en frivillig i Kirken som også er blomsterdekoratør icon_smile.gif Hun er også en bekjent av meg så jeg vet hva jeg får og det blir kjempevakkert icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som skal lage buketten min kommer ned og hjelper oss (min mor og jeg) kvelden før.

Jeg har tenkt meg helt enkelt - synes kirkerommet i seg selv er så vakkert - at man trenger ikke masse der.

Jeg skal også ha markblomster - helt enkelt -skal jo ha dette i buketten også.

Min jobb på forhånd blir å finne steder hvor det er masse markblomster - for jeg fikk beskjed om at hun trengte mye til både buketten og pynting av kirke og bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ei venninne av meg gifta seg om høsten. Da besto pynten i kirka av rognebærkvister i melkespann. Syns det var ganske sprekt. Har sjøl tenkt på selje med gåsunger på, men vet ikke om det er i seineste laget i slutten av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med å pynte kirke for venniner et par ganger. En gang ble det laget små buketter av markblomster, som ble lagt oppover midtgangen pluss vaser med markblomster og lupiner. En annen gang fant vi masse fin, grønn eføy, lagde små kranser av dem, og la en rød rose i hver. (fikk lov til å plukke roser i en stor rosebusk.) Begge deler var veldig fint, og gratis, selv om det var litt jobb. Men det var veldig koselig å møtes kvelden før en gjeng med venniner!

Jeg synes pynting av kirken er en post det er lett å spare penger på, jeg kommer ikke til å kjøpe blomster til dette.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lille my. Det hørtes kjempefint ut slik kirken ble pyntet, skal selv ha eføy og røde roser i buketten min og synes det hørest lekkert ut å ha dette i kirken også. Hvor finner man eføy i naturen da ? trodde dette var kun en blomste plante ? icon_smile.gif Hva gjorde dere fremme med sakrestiet da (der vi sitter?) var det større buketter der eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, det finnes vill eføy (mulig den opprinnelig er plantet ut, og så spredt seg), man kan kanskje også bruke villvin. Se deg rundt, eller hør med folk om de har i hagen som du kan få litt av.

Oppe ved alteret satt vi markblomster i vaser på pidestal. Hvis det er stolper der, eller på alterringen, kanskje man kunne tvinne eføy rundt, og feste roser her og der...

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cream.

Jeg har tenkt å gjøre noe av det samme som deg. Snakket med blomsterforretningen, og de ga meg en god ide:

Få noen til å hjelpe dagen før, (samme dagen)Snurr ståltråd rundt en og en blomst. Da kan du legge de etter hverandre langs alteret og alter-ringen. Ståltråden gjør at du kan løfte hodet litt. Sammen dette kan du bruke "gress" eller eføy. Etter vielsen kan noen ta med disse dit middagen skal være, og legge de langsetter bordet. -Jeg håper å få hjelp til dette av tanter/kusiner av brudgommen. Da trenger man ikke kjøpe så mange blomster heller. Jeg vil ha sånne blomster i buketten også, eller bare holde én blomst i handa. Noen skrev her at det lønner seg mest å kjøpe blomster direkte fra gartneri. Tenker jeg kjøper ganske mange, og pynter i kirken sånn som du skal. Etterpå kan man jo ha de på toalettene, kaffebordet etc. Ikke bare på selve middagsbordet.

Lykke til

-nanban- (som elsker det enkle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forelsket meg i Märtha-liljen, synes den er kjempevakker. Tenkte å ha to vaser på hver side av alteret med disse og kanskje to ved inngangen. De er store og fine og gjør mye ut av seg uten at man trenger å kjøpe så mange. Ikke sikkert at det blir disse blomstene i brudebuketten, men den skal likevel gå i hvit og da syns jeg ikke det gjør noe om det ikke er akkurat samme blomstene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...