Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å avslutte BSU da jeg aldri sparer noe på den kontoen. Jeg har vel ca 4300kr på den kontoen og har ikke satt inn noe siden 2013 tror jeg. Men hvordan fungerer dette? Blir pengene overført på brukskonto (evnt hvor lang tid tar dette) og jeg betaler skatt av de neste år, eller blir det trukket skatt av de med en gang? 

(Jeg vet godt at man ikke kan opprette ny konto ved en senere anledning)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kontakt banken din å si at du ønsker pengene. De vil da trekke tidligere renter og skattefradrag tilbake, men er nok ikke mye med et så lite beløp. :)

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å avslutte BSU da jeg aldri sparer noe på den kontoen. Jeg har vel ca 4300kr på den kontoen og har ikke satt inn noe siden 2013 tror jeg. Men hvordan fungerer dette? Blir pengene overført på brukskonto (evnt hvor lang tid tar dette) og jeg betaler skatt av de neste år, eller blir det trukket skatt av de med en gang?

(Jeg vet godt at man ikke kan opprette ny konto ved en senere anledning)

Hvor gammel er du, og hvorfor avslutte den når det uansett er så lite penger på den?

Anonymous poster hash: e2e85...6f5

Skrevet

Kontakt banken din å si at du ønsker pengene. De vil da trekke tidligere renter og skattefradrag tilbake, men er nok ikke mye med et så lite beløp. :)

Finnes det noen banker som trekker tilbake renter når man avslutter BSU uten å bruke pengene til bolig?

Skrevet

Finnes det noen banker som trekker tilbake renter når man avslutter BSU uten å bruke pengene til bolig?

Ja alle gjør dette. Men med et så lite beløp kan det ikke være mange ørene du har fått i renter... :)

Skrevet

Feil. Rentene er allerede opptjent og dine, og skattefradraget må man betale tilbake via skatteseddelen. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ønsker du å gjøre dette? Du går glipp av veldig mye penger ved å gjøre det

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ønsker du å gjøre dette? Du går glipp av veldig mye penger ved å gjøre det

Det er dyrt å være fattig.

Anonymous poster hash: b9cab...d39

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til følelsen av å faktisk trenge pengene, men så står de bom fast der. Har kun spart 25000 på snart 2 år, da dette året har pengene gått til privatskole. Men skal begynne å spare igjen så fort det er mulig. Greit å bare ha dem der, for man må vell uansett få dem når man fyller 30-35? Da kan man jo ikke ha bsu lengre?

Anonymous poster hash: fd000...e90

Skrevet

Takk, jeg kontaktet banken og dagen etter var pengene på konto :-) det med rentefradrag/skattefradrag kommer på selvangivelsen neste år :-)

Skrevet

Tar du de ut mister du i alle fall retten til BSU i den banken (vet ikke om du da kan opprette i en annen bank?).

Skrevet

Det er dyrt å være fattig.

Hvem har sagt noe om å være fattig?

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har sagt noe om å være fattig?

Hva er saken da? Du gidder ikke ta i mot gratis penger fra staten, selv om du kan? Du vil aldri få bruk for penger til boligformål i framtiden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar du de ut mister du i alle fall retten til BSU i den banken (vet ikke om du da kan opprette i en annen bank?).

Du kan aldri mer opprette BSU, uavhengig av bank, når du har avsluttet den.

Anonymous poster hash: 0d02e...15a

• Liker 1
Skrevet

Du kan aldri mer opprette BSU, uavhengig av bank, når du har avsluttet den.

Anonymous poster hash: 0d02e...15a

Okei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...