Gå til innhold

Engelsk for små barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan lære Engelsk til et barn som ikke har begynte på skolen enda? Jeg passer min niese på 4 år veldig ofte og hun har spurt meg om jeg kan lære henne engelsk.

Jeg studerer selv til å bli lektor med master i engelsk så jeg veldig flink, men jeg ser ikke på det som en positiv ting i denne situasjonen da jeg er redd for at jeg tenker for komplisert. Jeg har jo tatt pedagogikk, men jeg har ikke barn selv og hun er ganske liten enda.

Er det noen som har erfaring med spill eller apper som er gøy for barn? Er det noen barne bøker som man kan bruke? 

Dette er noe hun ønsker og som hun prater mye om, men jeg vil at det skal være som en lek ikke noe som blir pushet på henne. Hun kommer jo til å lære mye når hun begynner på skolen. :)

Anonymous poster hash: 6eff4...09d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så veldig mange tips, men kan fortelle hva de gjør i bhg der jenta mi skal starte til høsten. Dette er for de fra 2 år da.

De synger sanger, gjerne sanger som barna allerede kan på norsk og gjerne med bevegelser. Også driver de litt med dyr (men dette kan jo byttes ut med noe hun liker som du selv sier) og sier navnene på dyrene + lydene. De har også fargede klosser og klosser i forskjellige former i de samme fargene som de andre klossene. Så skal barna legge den røde firkanten oppå den store røde klossen osv. Og da blir de bedt om dette på engelsk. Og jeg var med på en samling og de klarte det så bra! Så de har jo lett for å lære.

Dette var kanskje ikke til så god hjelp da du ikke skal lære noen gruppe, men det med sang tror jeg i hvert fall er noe å tenke på. Kan jo like gjerne være en sang som ikke er barnesang, bare det er noe hun liker. Og korte (korte!) Videosnutter der hun fysisk kan se at noen veksler ett par ord på engelsk. Det er i hvert fall det som pepper opp hos meg som kunne ha funket for meg som barn :)

Lykke til.

Anonymous poster hash: 0e33f...60c

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan lære Engelsk til et barn som ikke har begynte på skolen enda? Jeg passer min niese på 4 år veldig ofte og hun har spurt meg om jeg kan lære henne engelsk.

Jeg studerer selv til å bli lektor med master i engelsk så jeg veldig flink, men jeg ser ikke på det som en positiv ting i denne situasjonen da jeg er redd for at jeg tenker for komplisert. Jeg har jo tatt pedagogikk, men jeg har ikke barn selv og hun er ganske liten enda.

Er det noen som har erfaring med spill eller apper som er gøy for barn? Er det noen barne bøker som man kan bruke?

Dette er noe hun ønsker og som hun prater mye om, men jeg vil at det skal være som en lek ikke noe som blir pushet på henne. Hun kommer jo til å lære mye når hun begynner på skolen. :)

Anonymous poster hash: 6eff4...09d

Finn Mother Goose Club på YouTube. Anbefaler også Little Baby Bum, på YouTube og som app.

Anonymous poster hash: a9aa8...3c2

Skrevet

Bruk avanserte pekebøker. Se vrimlebybøkene f.eks.

Skrevet

Finn Mother Goose Club på YouTube. Anbefaler også Little Baby Bum, på YouTube og som app.

Anonymous poster hash: a9aa8...3c2

Baby Einstein (på YouTube) er også veldig bra :) er mye musikk da, men hver film har et tema der de forteller hva ting heter.

Jeg anbefaler også å bruke iPad og tv til å lære barnet. La barnet se engelske programmer istedenfor norsk. Sønnen min har lært mye engelsk på den måten (av egen interesse). Da er det morsomt å lære, og ikke noe press.

Jeg lærte også engelsk ved å se på tv. Sleit veldig med engelsk på skolen, helt til vi fikk tv (jeg vokste opp uten tv så jeg var 11-12år gammel da vi fikk tv i hus).

Ellers kan man bruke bøker og fortelle hva ting heter på engelsk. Oppfordre barnet til å spørre i hverdagen, i naturlige situasjoner osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...