AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 Eller for å si det sånn, når burde man kjenne resultatet av trening? Har holdt på i tre uker nå. På de tre ukene er det kun fem dager jeg ikke har trent. Treningen består av sykling, svømming og gåing. Mye terreng og mye motbakker. Kjører på det jeg klarer, det er ikke rusleturer altså. Så til nå har jeg tilbakelagt 107 km og brukt nesten 12000 kcal. Men resultatene lar vente på seg. Mulig jeg er blitt bittelitt strammere over rumpa og hoftene, men det kan like godt være innbilling. Jeg har ikke veid meg, så der vet jeg ikke. Men jeg tenker på formen. Den er ikke blitt bedre. Jeg peser like mye. Sliter like mye i motbakkene. Går ikke samme løypa noe fortere, og ikke føles den lettere heller. Ikke kan jeg si jeg har fått noe mer energi i hverdagen heller. Det eneste jeg merker er at jeg blir rastløs om jeg ikke kommer meg ut. Har prøvd å trene før og, men aldri kjent noe resultater da heller. Men så har jeg alltid gitt meg på ca det stadiet jeg er nå. Burde det ikke gi resultater snart? Er det ei kneik akkurat nå som jeg må over før jeg merker at det blir bedre? Er det bare meg som er utålmodig?Anonymous poster hash: e2279...7ba
Florence Skrevet 27. juli 2015 #2 Skrevet 27. juli 2015 Du er nok litt utålmodig, tre uker er ikke mye! 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #3 Skrevet 27. juli 2015 ta et bilde i dag som du kan samenligne med om et år, da vil du se tydelig forskjell. Endringer skjer så sakte at det er vanskelig å legge merke til det. ihvertfall på så kort ti som noen få uker. Anonymous poster hash: 5eec2...c2a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #4 Skrevet 27. juli 2015 ta et bilde i dag som du kan samenligne med om et år, da vil du se tydelig forskjell. Endringer skjer så sakte at det er vanskelig å legge merke til det. ihvertfall på så kort ti som noen få uker. Anonymous poster hash: 5eec2...c2a Var vel mest interessert i fremgang sånn formessig. Greit å kunne kjenne at man peser litt mindre i bakkene, eller bruker kortere tid på løypa.Anonymous poster hash: e2279...7ba
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #5 Skrevet 27. juli 2015 Du må smøre deg med tålmodighet. Det tar lengre enn tre uker Anonymous poster hash: 58288...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #6 Skrevet 27. juli 2015 Om du går fra å trene lite, til å utsette den stakkars kroppen din for intens trening nesten hver eneste dag, så er det jo ikke noe rart at du ikke får resultater... Restitusjon og gradvis opptrapping er viktig! Ellers kan det (over tid!) kanskje hjelpe å øke lengden på turene? 107 km fordelt på 15 treninger gir i snitt 6,7 km pr. tur. Du nevner at sykling er en av aktivitetene - jeg vet ikke hvor stor andel av øktene som er sykling, men en ordentlig sykkeløkt blir jo fort 20-30-40 km litt avhengig av terreng og hva slags sykkel man har. Kan det tenkes at løpeøktene dine er litt korte? Anonymous poster hash: 25fea...cc4
fuerza Skrevet 27. juli 2015 #7 Skrevet 27. juli 2015 Jeg har hørt at 3mnd er den magiske grensen, men jeg har aldri kommet meg dit selv før treningen har ebbet ut.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #8 Skrevet 27. juli 2015 På onsdag klokken ni. Anonymous poster hash: 52db3...c24 1
Snabeltann Skrevet 27. juli 2015 #9 Skrevet 27. juli 2015 Spiser du riktig/nok mat? Jeg tenker siden du mangler overskudd? Proteiner, grønnsaker etc? Ellers kanskje du mangler noe? Kanskje du burde prøvd å registrere det du spiser på f.eks my fitnespal et par dager og se om det er noen vitaminer eller næringsstoffer du får lite av? Gir du kroppen tid til å bygge seg opp etter all treningen? Sover du nok? Garske offensiv trening fra null til så mye. Resultatene vil nok komme! :-) stå på! 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #10 Skrevet 27. juli 2015 Om du går fra å trene lite, til å utsette den stakkars kroppen din for intens trening nesten hver eneste dag, så er det jo ikke noe rart at du ikke får resultater... Restitusjon og gradvis opptrapping er viktig! Ellers kan det (over tid!) kanskje hjelpe å øke lengden på turene? 107 km fordelt på 15 treninger gir i snitt 6,7 km pr. tur. Du nevner at sykling er en av aktivitetene - jeg vet ikke hvor stor andel av øktene som er sykling, men en ordentlig sykkeløkt blir jo fort 20-30-40 km litt avhengig av terreng og hva slags sykkel man har. Kan det tenkes at løpeøktene dine er litt korte? Anonymous poster hash: 25fea...cc4 Det er mest gåing. Sykkelturene er gjerne kombinert med gåing (type sykle hjemmefra og gå en løype,i marka og så sykle hjem). Er mest gåing i motbakke og i variert terreng. Anonymous poster hash: e2279...7ba
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #11 Skrevet 27. juli 2015 Spiser du riktig/nok mat? Jeg tenker siden du mangler overskudd? Proteiner, grønnsaker etc? Ellers kanskje du mangler noe? Kanskje du burde prøvd å registrere det du spiser på f.eks my fitnespal et par dager og se om det er noen vitaminer eller næringsstoffer du får lite av? Gir du kroppen tid til å bygge seg opp etter all treningen? Sover du nok? Garske offensiv trening fra null til så mye. Resultatene vil nok komme! :-) stå på! Riktig mat tror jeg nok jeg spiser. Nok, er det vel et spørsmål om det blir. Blir litt lei av spising og spising og atter spising.Anonymous poster hash: e2279...7ba
Snabeltann Skrevet 28. juli 2015 #12 Skrevet 28. juli 2015 Hba med en proteinshake etter trening? Bør tas innen 25 min etter. Evt. Lag den med bær og nøtter og styrkmelk som smoothoe så det blir litt ekstra næring?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #14 Skrevet 29. juli 2015 Tror nok jeg er noe uttålmodig. Tok meg en avslappingsdag og så gikk jeg meg tur i ei løype jeg har gått flere ganger. Ei løype med variert terreng. Gikk på 9 min raskere enn første gang og 7 min raskere enn sist. I morgen får jeg prøve meg på en av motbakkeløypenenå se hva som skjer da. Er motbakkene som er verst. Jeg blir så fryktelig anpusten.Anonymous poster hash: e2279...7ba
Maximillian Cohen Skrevet 30. juli 2015 #15 Skrevet 30. juli 2015 Jeg blir så fryktelig anpusten.Anonymous poster hash: e2279...7ba Man skal bli andpusten. Det vil alltid være tungt og vondt å presse seg, men etter hvert som du blir i bedre form vil det gå raskere (og du vil restituere deg raskere).
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #16 Skrevet 30. juli 2015 Man skal bli andpusten. Det vil alltid være tungt og vondt å presse seg, men etter hvert som du blir i bedre form vil det gå raskere (og du vil restituere deg raskere). Joda, man skal bli anpusten. Men det er nesten som om jeg ikke får nok luft om du skjønner hva jeg mener. Ikke bare at jeg puster hurtigere.Anonymous poster hash: e2279...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå