Gå til innhold

Kviseutbrudd/utslett brystet voksen alder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige uke fikk jeg et ekstrem utrudd på brystet mitt jeg aldri har hatt før!
Det var - ER, kviselignende utvekster og røde prikker som klør. Slet med kviser på ryggen da jeg var ungdom men aldri hatt noe lignende. Noen som vet hva det kan være og komme av? Og ikke minst hvordan jeg kan få det bort!?

Anonymous poster hash: 3faea...09b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare på den ene kroppshalvdelen?

Hvis ja er det Helvettesild. Gå til lege!

Anonymous poster hash: fdf7e...f7a

AnonymBruker
Skrevet

ekstremt*

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er bare på brystet, men jeg har også noen små nupper på armene og rumpa som stikker i ny og ne, men de er ikke røde og kom heller ikke samtidig som dette på brystet. Det ligner ikke på bilder av helvetes ild når jeg googler det, men mere som et skikkelig kvise/eksem utbrudd eller noe, vesken inni blemmene/nuppene på brystet er blank-hvit og tynn, ikke tjukk og hvit som vanlige kviser.

AnonymBruker
Skrevet

Balsam

Anonymous poster hash: 369ba...7b5

AnonymBruker
Skrevet

Kan høres ut som soleksem?

Anonymous poster hash: b7645...16b
Skrevet

Eksem av noe slag vil jeg tro, enten soleksem eller allergisk reaksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke balsam for jeg bruker ikke balsam. Har heller ikke forandret sjampo merke eller brukt andre kremer/parfyme eller lignende.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært i sola heller :/ Går med t skjorte som dekker brystet de få timene ila sommeren jeg har vært ute når det har vært godt vær. Jobber mest innendørs.

AnonymBruker
Skrevet

Legebesøk pådeg imorgen, da?

AnonymBruker
Skrevet

Legebesøk pådeg imorgen, da?

Legen min er på ferie til 10 august, ringte dit her forleden. Utbruddet kom kjempebrått (plutselig masse en morgen, ingenting dagen før), det er ikke LIKE ille nå etter en uke, men fortsatt mye.

Skrevet

Prøv å ta allergitabletter i et par dager, og se om det gir seg. Allergi kan plutselig blusse opp, det trenger ikke være noe nytt, bare at kroppen plutselig ikke tåler noe i en shampo eller vaskemiddel

Skrevet

Jeg har hatt noe lignende,og det var follikulitt (hårsekkbetennelse).Det kan skyldes bakterier som naturlig er tilstede i huden (stafylokokker).Jeg hadde det på nedre del av halsen og mellom puppene.Det kom helt plutselig,over natten.Det er ikke farlig,men store og gjentatte utbrudd må ofte behandles med antibiotika.

Du kan prøve å vaske huden med Hibiscrub eller en annen desinfiserende såpe.Jeg vasket morgen og kveld og tok litt Pyrisept på en bomullspad og renset over etterpå.Da forsvant det i løpet av noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...