Gå til innhold

Hunden har klort opp bilen min.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en bil som jeg er nøye med å vedlikeholde. I en uke har jeg ei venninne fått låne denne bilen, men da jeg fikk den tilbake fikk jeg jeg meg et lite sjokk. Venninnen min har hund og det er tydelig at denne har vært løs i bilen. Det er kloremerker ved alle dørene i bilen ( på plasten ).

Har ikke tatt dette opp med venninnen min og lurer på hva jeg skal?! Dette er jo noe hun burde erstatte?

Anonymous poster hash: 75b87...7de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja absolutt. Om det er slitasje og skader etter hennes hund i din bil, så bør du si det til henne.

Har selv hund, og har en bil jeg er veldig forsiktig med. Derfor har jeg bikkja i bur, for alles beste :)

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Selvsagt er dette noe hun skal erstatte!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som forresten vet om verkstedet kan gjøre noe med dette? Eller er det noe lurt man kan kjøpe?

TS.

Skrevet

Så klart skal din venninne erstatte dette. Det er jo ikke noe å lure på engang.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Jeg sendte igår min venninne mld hvor jeg skrev at hunden hennes har klort opp plasten på innsiden av bildørene mine. Svaret jeg fikk var:

Oi oi! Ja, det har skjedd med bilen min også, den ser ikke ut.

Dette var alt hun skrev, ikke noe beklager og ikke noe om å erstatte. Jeg stusset også over at hun tydeligvis var klar over at hunden skader bilen, hvorfor valgte hun da å ha hunden i bilen min?

Jeg snakket med henne idag og da sa hun at hun hadde følt veldig på dette og at hun burde ha tenkt seg om. Men noe mer sa hun ikke. Erstatte har ikke blitt nevnt med ett ord.

TS.

Skrevet

Merkelig gjort av henne. Selvfølgelig skal hun erstatte noe hennes hund har ødelagt. Få et prisoverslag på det, så du kan sende til henne.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg sendte igår min venninne mld hvor jeg skrev at hunden hennes har klort opp plasten på innsiden av bildørene mine. Svaret jeg fikk var:

Oi oi! Ja, det har skjedd med bilen min også, den ser ikke ut.

Dette var alt hun skrev, ikke noe beklager og ikke noe om å erstatte. Jeg stusset også over at hun tydeligvis var klar over at hunden skader bilen, hvorfor valgte hun da å ha hunden i bilen min?

Jeg snakket med henne idag og da sa hun at hun hadde følt veldig på dette og at hun burde ha tenkt seg om. Men noe mer sa hun ikke. Erstatte har ikke blitt nevnt med ett ord.

TS.

Hun er jo tydeligvis redd for å måtte erstatte siden hun ikke nevner noe... Skaff et prisoverslag og gi det til henne.... oppdatter gjerne her hva det koster, da jeg ble nysgjerrig på hva slikt kan koste :P Har hund selv...

• Liker 1
Skrevet

Folk har så liten respekt for andre sine ting! Klart hun skal erstatte det! Ikke kvi deg på å kreve erstatning, det er en selvfølge :) du var bare snill å lånte vekk bilen, det betyr ikke at hun kan gjøre som hun vil med den. Sa hun i det hele tatt noe om at hunden skulle inn i den?

AnonymBruker
Skrevet

Folk har så liten respekt for andre sine ting! Klart hun skal erstatte det! Ikke kvi deg på å kreve erstatning, det er en selvfølge :) du var bare snill å lånte vekk bilen, det betyr ikke at hun kan gjøre som hun vil med den. Sa hun i det hele tatt noe om at hunden skulle inn i den?

Hei.

Ja, hun nevnte i det minste at hunden skulle inn i den, men jeg har en ekkel følelse av at hunden sikkert har fått gått fritt i bilen og at hun muligens har vært på butikken mens den befant seg i den.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min har bestilt Sydentur på 10.000 kr ( som hun enda ikke har betalt ), så jeg antar dette er noe av grunnen til at hun ikke tilbyr noen kroner..

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Skal bilen selges en dag, vil dette redusere prisen.

Overflaterisp kan poleres bort, ellers må plasten byttes ut. (I hele deler)

Normalt erstatter man skader man påfører andres eiendeler.

Hva hadde dere gjort dersom hun hadde rygget inn i en steinrøys? Reaksjone bør være den samme her.

Og dette burde dere avtalt på forhånd!

Anonymous poster hash: e7f4d...b34

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Ja, hun nevnte i det minste at hunden skulle inn i den, men jeg har en ekkel følelse av at hunden sikkert har fått gått fritt i bilen og at hun muligens har vært på butikken mens den befant seg i den.

TS. Anonymous poster hash: 75b87...7de

Gjør som Sirah sier og skaff et prisoverslag og bare lever det :) Hva hunden gjør med hennes bil er ikke ditt problem. Låner man noe skal det leveres tilbake i samme stad som da det ble lånt. Stå på ditt! :)
Skrevet

Ikke vent på at hun tilbyr seg. Si I fra at du forventer at det blir fikset! At hun ikke bryr seg om sin egen bil betyr ikke at hun kan behandle andres eiendeler på samme måte.

Si ifra og ikke gå rundt grøten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...