Alice123 Skrevet 28. juli 2015 #21 Skrevet 28. juli 2015 Ja, det er jeg. Det vil si, jeg forventer ikke service av noe slag på IKEA, HM etc., men når jeg f.eks skal kjøpe en sofa til 20K, sko til 1500n eller telt til 5K så forventer jeg at de ansatte kan det de jobber med.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #22 Skrevet 28. juli 2015 Jeg vil helst kikke og prøve i fred uten at noen overfaller meg med spørsmål og "anbefalinger". Anonymous poster hash: 66a24...e23 2
Fashionistaen Skrevet 28. juli 2015 #23 Skrevet 28. juli 2015 Service betyr veldig lite for meg, så lenge den ikke er ekstremt dårlig. Er et par klesbutikker og spisesteder i sentrum jeg unngår pga. ekstremt dårlig service, men ellers er det ikke noe som er avgjørende for om jeg kjøper noe fra butikken eller ikke. 1
Macro Skrevet 28. juli 2015 #24 Skrevet 28. juli 2015 God service syns jeg er viktig og bra, men jeg vil be om hjelp selv. For meg holder de lenge at den ansatte sier hei og smiler til meg for å bekrefte at de har lagt merke til meg. Og så hater jeg forsøk på mersalg som blir fremstilt som service. "Trenger du nye skjorter til den buksen" og slike ting. Og i kassen der de mener det er så lurt at jeg kjøper sokker siden det er 3 for 2 O.l.... 1
LeaMichele Skrevet 28. juli 2015 #25 Skrevet 28. juli 2015 Si gjerne hei når jeg kommer inn, men ellers vil jeg gå i fred. Jeg spør hvis jeg trenger hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #26 Skrevet 28. juli 2015 Jeg går som regel rundt med musikk på ørene i min egen verden når jeg handler og blir bare irritert av å måtte stoppe opp og anerkjenne butikkekspeditørens forsøk på å "se" meg når det å faktisk se meg hadde involvert at hun la merke til de store øretelefonene og klokelig holdt kjeft.Anonymous poster hash: c0881...0bb 2
peppermyntete Skrevet 29. juli 2015 #27 Skrevet 29. juli 2015 Det kommer veldig an på hva man legger i god service. Skal jeg handle klær eller sko vil jeg helst være i fred, og trenger jeg hjelp/råd om sko så spør jeg. Unntaket er joggesko, da vil jeg gjerne ha mye hjelp. Jeg setter også pris på at det finnes en ansatt ved prøverommene som kan hente nye størrelser. Ellers er det viktigste for meg at de som står i kassa er blide og hyggelige. Snurpete, overdollete troll som ser ned på alt og alle gjør meg forbanna og nesten uhyggelig smørblid tilbake.
Kassiopeia Skrevet 29. juli 2015 #28 Skrevet 29. juli 2015 Ja, for meg er god service veldig viktig. Spiller ingen rolle om det er på matbutikken, bensinstasjon, klesbutikk, spisested eller et dyrere sted hvor man skal bruke titusenvis av penger på møbler eller lignende. Alle stedene er serviceyrker. Det finnes ikke noe mer irriterende enn når man skal handle mat på Rema 1000 f.eks, og man blir "møtt" av en apatisk kassebetjening, som ikke ser deg i øynene, som ikke smiler og sier hei, men sitter deg og skanner varene uten å evne kunden som står rett foran seg. Det er alt for mange mennesker som blir ansatt i slike lavtlønnsyrker som butikkjeder, som ikke finnes serviceinnstilt. Hvor kundene nesten virker som en byrde for dem, fordi de er så uinteresserte.
fresia Skrevet 29. juli 2015 #29 Skrevet 29. juli 2015 jeg liker best å finne frem selv i butikkene, men synes det er helt greit om noen spør om jeg leter etter noe spesielt eller om det er noe de kan hjelpe meg med. svarer bare høflig tilbake at jeg bare kikker litt, men takk! er det noe jeg faktisk lurer på så spør jeg selvfølgelig :-) har som regel bare med de ansatte å gjøre når jeg betaler i kassa...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå