AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 Merker at jeg selv blir mer og mer bevisst på hvor jeg handler når det kommer til service, synes klesbransjen generelt er dårlig på service. Er det bare meg? Anonymous poster hash: 049e3...7d7 1
LittDiva Skrevet 27. juli 2015 #2 Skrevet 27. juli 2015 Veldig viktig. Uansett om det er restaurant , klesbutikk , taxi . Overalt er dette viktig , men blitt mangelvare . 1
daemonia Skrevet 27. juli 2015 #3 Skrevet 27. juli 2015 Kommer an på hva du definerer som service egentlig. Jeg legger merke til det i dagligvarebutikker og andre detaljhandler. I klesbutikker og sportsbutikker så holder jeg meg unna hvis de maser og anbefaler alt mulig som de selv synes er fint. Mine klær og utstyr, mitt valg! Særlig en sportsbutikk er grusom på det der. Alt som anbefales koster godt over 1000-lappen. For noe jeg kanskje hadde brukt 2-3 ganger i mnd. Maks. Det kaller jeg dårlig service. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #4 Skrevet 27. juli 2015 Jeg handler ikke på steder der de ansatte kommer bort og lurer på om jeg trenger hjelp til noe. Da føler jeg meg presset. At de ansatte er hyggelig i kassen når jeg skal betale derimot, er viktig. Samme gjelder dagligvarebutikker, er alt for mange som sitter i kassa som ser ut som de hater livet sitt. Ikke et hei eller noen ting. Anonymous poster hash: 26855...010 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #5 Skrevet 27. juli 2015 Jeg handler ikke på steder der de ansatte kommer bort og lurer på om jeg trenger hjelp til noe. Da føler jeg meg presset. At de ansatte er hyggelig i kassen når jeg skal betale derimot, er viktig. Samme gjelder dagligvarebutikker, er alt for mange som sitter i kassa som ser ut som de hater livet sitt. Ikke et hei eller noen ting.Anonymous poster hash: 26855...010 Da har nok vi ulike formaninger om hva god service er. For min del ser jeg på det som positivt at betjeningen kommer bort, jeg blir mer provosert om jeg kommer inn i en butikk og de ansatte står og snakker med hverandre og overser at de har kunder i butikken. Men at det er mange som sitter i kassen i dagligvarebutikker som ser ut som de hater livet er jeg veldig enig! Anonymous poster hash: 049e3...7d7 3
Kattugla Skrevet 27. juli 2015 #6 Skrevet 27. juli 2015 Jeg er ikke opptatt av å bli hilst på når jeg kommer inn døren, eller at de ansatte skal komme bort og spørre om jeg trenger hjelp. Jeg vet som regel hva jeg skal ha. Men, hvis jeg trenger hjelp forventer jeg at de ansatte har nok kunnskap om varen til å kunne svare på mine spørsmål, evt viser initiativ til å finne ut av det, hvis de ikke kjenner så godt til det. 1
Florence Skrevet 27. juli 2015 #7 Skrevet 27. juli 2015 Jeg er også en av de som selvfølgelig setter stor pris på god service, men det holder i massevis med et hei når jeg kommer inn i butikken, og så kan jeg heller spørre hvis det er noe jeg lurer på. Hadde jeg gått i litt mer eksklusive butikker enn H&M, Vero Moda, Bikbok, River Island osv så hadde jeg nok forventet litt mer direkte service.
Gjest Yellowrose Skrevet 27. juli 2015 #8 Skrevet 27. juli 2015 God service settes alltid pris på herfra ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #9 Skrevet 27. juli 2015 Jeg er også en av de som selvfølgelig setter stor pris på god service, men det holder i massevis med et hei når jeg kommer inn i butikken, og så kan jeg heller spørre hvis det er noe jeg lurer på. Hadde jeg gått i litt mer eksklusive butikker enn H&M, Vero Moda, Bikbok, River Island osv så hadde jeg nok forventet litt mer direkte service. Kaller du dette for eksklusive butikker ? Anonymous poster hash: e226b...740
Florence Skrevet 27. juli 2015 #10 Skrevet 27. juli 2015 Kaller du dette for eksklusive butikker ? Anonymous poster hash: e226b...740 Nei... Hvis du leser gjennom innlegget mitt en gang til og litt mer nøye så ser du at jeg skriver: Hadde jeg gått i litt mer eksklusive butikker enn H&M osv. ville jeg vært mer opptatt av service. 10
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #11 Skrevet 27. juli 2015 Jeg jobber selv i butikk, og jeg skjønner deres frustrasjon når det kommer til at vi butikkansatte hilser når dere kommer og spør om det er noe dere trenger hjelp med, men det er vi dessverre pålagt til å gjøre - kunden skal føle seg sett og velkommen hos oss. Jeg liker det ikke noe spesielt selv, men har større forståelse for det i dag. Merker jeg er mye mer bevisst i alle sammenhenger når det kommer til service etter jeg startet å jobbe der jeg jobber nå. Anonymous poster hash: fb8a0...4dd
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #12 Skrevet 27. juli 2015 Jeg liker å få et "hei, trenger du hjelp?" når jeg kommer inn i en klesbutikk f.eks. Jeg svarer som oftest at jeg vil kikke litt først, og synes det er best når den ansatte gir meg litt "fred" da. At de er kjappe med å komme i kassen når man skal betale er også greit. Anonymous poster hash: 21cc8...017 6
Lady Skrevet 27. juli 2015 #13 Skrevet 27. juli 2015 Hva man ser på som god service er nok litt individuelt. Jeg foretrekker at de ansatte sier hei og at jeg bare må spørre om jeg trenger hjelp til noe, for så å la meg titte i fred. Liker ikke at de er på hele tiden, og prøver å selge masse. Husker spesielt godt en gang jeg prøvde en bukse, og en ansatt banket på hvert 30.sekund (!!) for å vise meg diverse plagg han mente ville passet meg.. Da følte jeg han prøvde å prakke på meg halve butikken. Skjønner de ansatte vil selge, men det der hadde motsatt effekt på meg hvertfall. Tok lang tid for jeg satte mine ben der igjen. 2
Gjest anonym2233 Skrevet 27. juli 2015 #14 Skrevet 27. juli 2015 (endret) Syns det er veldig hyggelig med "se og bli sett" når du kommer inn i en butikk. Alltid hyggelig med et hei, før noe annet. Opplevde nylig på en klesbutikk, hvor kjæresten ville kjøpe en bukse. Enda han sa "vil bare titte litt først, sier ifra om jeg lurer på noe". Ansatte svarte med: "helt greit, bare si ifra om jeg kan hjelpe til med noe" Fram til da, helt ok... Til hun plutselig var pågående og ikke ga noe pusterom til han i det heletatt. Enda han prøvde å fortelle og forklare hva han spesifikt så etter, ignorerte hun dette glatt. Selv JEG fikk ikke muligheten til å si min mening(til han),eller han sin mening til meg (Vi fikk ikke pratet oss i mellom, fordi hun ikke ga oss "alenetid" hvor kjæresten min først og fremst kunne dele sine synspunkter oss privat, om hva han syntes om buksa), fordi hun poppa fram hele tiden! Til slutt droppet han å komme ut av prøverommet med en bukse han fikk beskjed om å prøve. Han skiftet over til sin vanlige, og klarte endelig å si "Kommer eventuelt tilbake litt senere". Ble det kjøp der? Nei. Poenget mitt er at: Det er hyggelig å bli hilset på og å bli spurt om en trenger hjelp. Det settes stor pris på, og spør om hjelp når det trengs. Det er ufattelig slitsomt med disse ansatte f.eks Levis (overnevnte hendelse derifra), hvor dem er pågående og innpåslitne. En rekker ikke å vurdere og å tenke seg om, før en blir får slengt masse varer på ansiktet uten å bry seg om ønsket til kunden. Det er slitsomt! Edit: Hun prøvde nok å yte service, og det gjorde hun, men enkelte bør lære seg å gi kunden den tiden de trenger, når de ber om det. Endret 27. juli 2015 av anonym2233
Gjest The damned Skrevet 28. juli 2015 #15 Skrevet 28. juli 2015 Jeg forventer at de er hyggelige,og at de er tilgjengelige hvis jeg trenger hjelp. Men hvis jeg sier at jeg bare vil kikke så ønsker jeg ikke mas eller at de er innpåslitne.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #16 Skrevet 28. juli 2015 Ja. Høflighet er en del av service, og jeg går lett ut av en butikk dersom personalet ikke enser meg, og er mer opptatt av telefon eller kolleger. Jeg er en forkjemper for å bruke forbrukermakten. Dårlig service gjør at jeg går til konkurrent, eller et annet senter med samme butikk. Jeg kan fint sende mail til daglig leder/kjeden og klage på dårlige ansatte. Anonymous poster hash: b8222...fc5
Jolene Skrevet 28. juli 2015 #17 Skrevet 28. juli 2015 Ja, jeg forventer god service uansett hvor jeg er. De som jobber der vet at de skal yte service, ergo forventer jeg det. Får jeg dårlig service har jeg heller ingen problemer med å fortelle de ansatte det. For ordenens skyld - jeg har selv jobbet med og i kundeservice.
mereo Skrevet 28. juli 2015 #18 Skrevet 28. juli 2015 Ja. Men det holder oftest med at de spør om jeg trenger hjelp. Derimot anser jeg det som ubehagelig om jeg blir fotfulgt rundt i butikken. Da forsvinner jeg fort ut. 1
Erazor Skrevet 28. juli 2015 #19 Skrevet 28. juli 2015 Hva slags service jeg forventer kommer an på hva slags type butikk jeg er i. Vanligvis holder det at jeg kan få tak i noen dersom jeg trenger hjelp. Men om jeg går til en spesialforhandler, spesielt for dyre produkter, ønsker jeg at kundebehandler tar kontakt og er tilgjengelig for assistanse. For ikke så lenge siden var jeg innom en lydforhandler. Det var to kunder i forretningen, og to ekspeditører som hjalp dem. Jeg forventet selvsagt ikke at noen av dem skulle forlate sine kunder for å hjelpe meg. Alt som hadde trengtes fra dem, var et blikk og et kjapt ord om at de skulle hjelpe så snart de hadde sjansen. Men etter å ha blitt totalt ignorert i over ti minutter, brukte jeg heller pengene mine et annet sted.
Anglofil Skrevet 28. juli 2015 #20 Skrevet 28. juli 2015 (endret) Ja, god service er viktig for meg uansett hvor jeg handler eller generelt er kunde, men hva jeg legger i "god service" kommer helt an på hva slags type butikk det er m.m. Siden jeg selv jobber innen et serviceyrke og har gjort det i mange år er det også noe jeg legger veldig godt merke til. Jeg forventer fra alle serviceyrker at de tar i mot meg i en høflig og hyggelig tone. Jeg vil ikke bli fotfulgt i en butikk, det er noe jeg virkelig hater, men jeg ser gjerne at de i butikken spør meg "er det noe jeg kan hjelpe deg med?". Det er bare hyggelig og positivt. Men, de bør også klare å lese meg som kunde, og når jeg stort sett sier "nei, jeg bare titter" eller lignende, så bør de også forstå at de ikke skal fotfølge meg. Generelt sett vil jeg si at man kommer langt med et smil og en hyggelig tone, jeg verken tror eller håper jeg er særlig kravstor. Samtidig: hvis dette mangler så er jeg ikke redd for å gi tilbakemelding om dette. Det er på den måten butikkene faktisk lærer. Mvh Yvonne Endret 28. juli 2015 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå