AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 Svigermoren min har en tendens til å mene mye om alt hun ikke har noe med. Men hvis min samboer tar noe opp med henne, tar hun seg veldig nær av det. Vi har for eksempel hatt en runde på leggetid på 3åringen når han er på besøk der. Hun kan legge han to-tre timer etter tida, noe som ødelegger for han (og oss) i to dager etterpå. Da svarer hun med at "hun trenger ikke passe han hun"... Vi er veldig takknemlig for hjelp, men vanskelig når man ikke kan si i fra om ting. Vi har en baby på to måneder og hun sier alltid "ja dere lar h*n vel ligge å skrike litt, dere kan ikke ta h*n opp med en gang..." "h*n sover vel i egen seng, barnet til den og den gjør fortsatt ikke det fordi den fikk sove med foreldrene" Vi velger jo dette selv, og om vi da skulle ende med et barn som kun vil ligge i foreldresenga så er jo det vårt problem. Vår baby lå en del i vår seng den første mnd da h*n trengte nærhet, men sover nå i sin egen seng og sovner der selv, så da maser hun om noe annet i stedet. Da hun passet baby en time så jeg fikk hvilt meg litt sa hun "jeg ville normalt latt h*n skrike en stund, men du skulle jo sove så jeg tok h*n opp" DETTe gjør at jeg ikke vil overlate min baby til henne alene. Hvis vi sier det til henne blir hun mest sannsynlig veldig fornærma og tror fortsatt på sitt eget synspunkt og kommer til å blåse i hva vi har sagt at vi ønsker for vårt barn, og da kan vi heller ikke overlate henne dit.. Ta det opp med henne eller vente til en eventuell situasjon hvor hun har lyst til å passe? Syns det er vanskeleig å ta opp ting. Hva gjør dere? Vil ikke ha krig heller. Ønsker ikke diskusjon rundt ta opp med en gang/la ligge å gråte, da vi har vårt ønske for vårt barn og hva vi tror på. Anonymous poster hash: d4e44...0e8
Macro Skrevet 27. juli 2015 #2 Skrevet 27. juli 2015 For min del er det så enkelt at viss ikke reglene blir fulgt og jeg ikke har en grunn til å stole på at de blir fulgt, så får ikke andre passe barnet mitt. Slik er det bare. Så får folk sutre alt de vil for min del. 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #3 Skrevet 27. juli 2015 For min del er det så enkelt at viss ikke reglene blir fulgt og jeg ikke har en grunn til å stole på at de blir fulgt, så får ikke andre passe barnet mitt. Slik er det bare. Så får folk sutre alt de vil for min del. Enig. Anonymous poster hash: 77f46...b1d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #4 Skrevet 27. juli 2015 Aksepter at hun har andre meninger enn deg. Det ble da folk av sønnen hennes, siden du har valgt å få barn med ham? Anonymous poster hash: fc697...d74 4
Havbris Skrevet 27. juli 2015 #5 Skrevet 27. juli 2015 Du kommer ikke utenom å snakke med henne. Legg stor vekt på at du verdsetter henne og forklar hvordan dere tenker. Inviter henne inn i en samtale der hun får mulighet til å argumentere for sine synspunkt, - da kan du også argumentere for dine synspunkter. 1
Glitnir Skrevet 27. juli 2015 #6 Skrevet 27. juli 2015 Du kommer ikke utenom å snakke med henne. Legg stor vekt på at du verdsetter henne og forklar hvordan dere tenker. Inviter henne inn i en samtale der hun får mulighet til å argumentere for sine synspunkt, - da kan du også argumentere for dine synspunkter. Hvorfor det? Foreldrene har jo bestemt hva de ønsker for sitt barn, eks samsoving, ta opp ved gråt og fast leggetid. Og det må jo bare svigermor og andre som vil tilbringe tid med barna bare akseptere. Kan ikke se hvorfor foreldrene skal måtte gå inn i diskusjon/argumentasjon om sitt valg. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #7 Skrevet 27. juli 2015 Jeg har unnlatt å be om barnevakthjelp av nettopp slike grunner. Avtaler ble ikke fulgt ved sist barnevakting, og da er tilliten brutt. Så får det heller være at jeg går glipp av ting. Kan uansett ikke slappe av og kose meg hvis jeg ikke er trygg på at barnepasseren holder avtaler. Dette uavhengig av at "det ble folk av mannen óg". Anonymous poster hash: bac2a...c15 4
Havbris Skrevet 27. juli 2015 #8 Skrevet 27. juli 2015 Hvorfor det? Foreldrene har jo bestemt hva de ønsker for sitt barn, eks samsoving, ta opp ved gråt og fast leggetid. Og det må jo bare svigermor og andre som vil tilbringe tid med barna bare akseptere. Kan ikke se hvorfor foreldrene skal måtte gå inn i diskusjon/argumentasjon om sitt valg. Jeg forsøkte å formidle at dette kan gjøres på mange måter, uten at TS skal forlate sine argumenter. Selvsagt kan TS sette ned foten og si at slik skal det være, men hun får muligens en bedre lytter i sin svigermor om hun tenker litt strategisk mht kommunikasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #9 Skrevet 27. juli 2015 .....ta det opp en gang for alle. Du setter pris på hjelp........men.skaff deg annen hjelp. Anonymous poster hash: 4e467...7c7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #10 Skrevet 27. juli 2015 Tror du problemet forsvinner om du tar det opp på KG? Anonymous poster hash: e7259...483
Ulveedderkopp Skrevet 27. juli 2015 #11 Skrevet 27. juli 2015 Si ifra... La hun bli så sur som hun vil. Hun legger jo opp til det selv.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #12 Skrevet 27. juli 2015 Jeg tror igrunnen ikke på alle disse svigermor trådene. Hvem sier vel ut i det blå at man skal la ungen ligge og gråte litt, blander seg oppi hvor ungen ligger osv? Anonymous poster hash: e7259...483 1
Euphemia Skrevet 28. juli 2015 #13 Skrevet 28. juli 2015 Jeg tror igrunnen ikke på alle disse svigermor trådene. Hvem sier vel ut i det blå at man skal la ungen ligge og gråte litt, blander seg oppi hvor ungen ligger osv? Anonymous poster hash: e7259...483 ...eh, svigermødre? (dvs. mødre) 2
lykkeliten90 Skrevet 28. juli 2015 #14 Skrevet 28. juli 2015 Tror du problemet forsvinner om du tar det opp på KG? Anonymous poster hash: e7259...483 Haha herreguuud 🙈🙈 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #15 Skrevet 28. juli 2015 Jeg har ei svigermor som er god på bunnen, men ofte så sier hun ting uten å tenke seg over. Etterpå sier hun f.eks det har jeg så klart ikke noe med. Hun kaller en spade for en spade og har litt humor. Mannen min går ikke overens med henne i det hele tatt. Kontakten går stort sett via meg. Anonymous poster hash: 059f3...8df
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #16 Skrevet 28. juli 2015 Hadde bare ikke latt henne passe ungene mer. Enkelt å greit. Anonymous poster hash: f4c48...6ff
Carrot Skrevet 28. juli 2015 #18 Skrevet 28. juli 2015 Din egen mor er vel perfekt, TS? Tror jeg svimer av! Hvilket poeng hadde DET svaret liksom? Hva med å svare på det TS spør om eller holde seg ute av tråden? TS - jeg ville tatt det opp, om hun blir lei seg får dere heller tenke godt igjennom måten dere tar det opp og hvordan dere ordlegger dere? Evt la være å spørre om barnevakt. Noen voksne er mer sår for tilbakemeldinger enn andre, og det er ofte de som er rask å gi tilbakemeldinger selv merkelig nok.. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #19 Skrevet 28. juli 2015 Jeg tror igrunnen ikke på alle disse svigermor trådene. Hvem sier vel ut i det blå at man skal la ungen ligge og gråte litt, blander seg oppi hvor ungen ligger osv? Anonymous poster hash: e7259...483 Jeg har møtt mange sånne i løpet av de årene jeg har hatt små barn...Anonymous poster hash: 40f79...724 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #20 Skrevet 28. juli 2015 He he, så usaklige og frekke noen av dere er. Jeg ber om RÅD, har du ingen råd å gi går det an å la være å svare. Min egen mor har absolutt andre oppfatninger enn oss om ting hun også, men hun har jeg ikke noe problem med å snakke til/med, da vi har et nært forhold. TSAnonymous poster hash: d4e44...0e8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå