AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 Jeg er 35 år og har hatt hormonspiral de siste 10 åra. Solbarten dukket frem denne våren/sommeren og jeg synes den er utrolig skjemmende og plager meg veldig. Den er ikke veldig mørk, men fremtrendende nok til at den synes, og har fått et par kommentarer... Har lest om blekende kremer, osv, men er det noen som kan snakke av erfaring, at det finnes noe som funker? Vil pigmentene forsvinne/reduseres hvis jeg fjerner spiralen? Noen som har bra tips til gode dekkstifter/kremer..? Alle tips mottas med takk..... Anonymous poster hash: 9e111...83e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #2 Skrevet 27. juli 2015 Solkrem med høy faktor er første bud... Snakk med legen din, eller søk i felleskatalogen på spiralnavnet ditt og les.Anonymous poster hash: 7cfcd...c74
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #3 Skrevet 27. juli 2015 Åh , jeg trodde du mente den type HVITE barten man får, siden solen ikke kommer like godt til der som resten av ansiktet. For den sliter nemlig jeg med å få bort, prøver å dytte overleppen ut (som en stor snusleppe) og trekke den nedover med munnen for å få mere sol der.... Anonymous poster hash: d0314...3ab
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #4 Skrevet 27. juli 2015 PS: For å gi et bleketips, jeg har bleket mørke hudområder med sitronsaft! (store kvisearr og lignende) Anonymous poster hash: d0314...3ab
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #5 Skrevet 27. juli 2015 Bruker høy faktor nå, men skaden er jo allerede skjedd Tar sjeldent solarium men i våres tok jeg sol 2 ganger på 2 uker og deretter oppsto "barten".... Aldri mer solarium... Anonymous poster hash: 65008...2a9 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. juli 2015 #6 Skrevet 27. juli 2015 http://www.dinside.no/851002/har-du-faatt-sommerbart Gå til hudlege. Det har da ingenting med spiralen din å gjøre?
kvinneguide Skrevet 27. juli 2015 #7 Skrevet 27. juli 2015 http://www.dinside.no/851002/har-du-faatt-sommerbart Gå til hudlege. Det har da ingenting med spiralen din å gjøre? Jo det er større sjanse for å få pigmentflekker dersom man bruker prevensjon med hormoner
Gjest Nanne70 Skrevet 27. juli 2015 #8 Skrevet 27. juli 2015 Det finnes produkter til hjemmebruk for bleking av pigmentflekker, men det er antakelig bedre å gå til en hudpleier. Men venn deg til først som sist å bruke høy solfaktor i ansiktet. Om du ikke er nøye med det, vil nemlig pigmentflekkene komme tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå