Gjest feriegjest Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Vi reiser til syden med våre små. Den minste er 1år. Jeg må innrømme jeg gruer meg noe vanvittig til flyturen. Lillemor er fryktelig urolig, sitter ikke i ro i ett sekund. Hjelp, hvordan skal det gå i 4 timer??? :o Har venninner som har gitt sine barn allergimedisinen Vallergan, noen har gitt de små Postafen reisesyketabletter. Det gjør de trøtte og døsige. Er selv meget skeptisk til det selv. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre? Hun reisebyrå dama sa det var sååå normalt å gi ungene litt beroligende, hmm, er jeg så naiv? Min mann er bentenkt han og..... :-?
Gjest trixie (ikke innlogget) Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Jeg ville ALDRI gitt mine barn medisin hvis det ikke var høyst nødvendig - og det synes jeg absolutt ikke en flytur på fire timer kvalifiserer til!! Jeg har selv to små og vi har flydd den samme avstanden. Den første gangen med en på 9 mnd., den andre gangen med en på nesten tre og en på 10 mnd. Det gikk mye bedre enn jeg hadde fryktet . Vi kjøpte noen spennende, nye leker rett før vi dro som vi pakket ut på flyet. Vi hadde med litt snacks de kunne kose seg med og turen foregikk uten alt for høylytte barn :-). Fire timer klarer man alltids! Man rekker til og med å rusle noen hundre meter frem og tilbake i midtgangen og hilse på alle de blide eldre menneskene og de ikke alt for begeistrede gamle... Men stort sett smiler folk og synes det er bedre at man trasker forbi noen ganger enn at man tviholder gråtende barn på fanget! Det går jo bort en del tid til maten også så vips så er man fremme! Jeg skulle gjerne tatt turen til varmere strøk igjen, jeg! Lykke til :-)
Gjest feriegjest Skrevet 10. september 2004 #3 Skrevet 10. september 2004 Takk for svar. Vi kommer definitivt til å gjøre som du sier, vi kjøper litt nammis og noen små leker, og så får det stå sin støyt....
LilleMy Skrevet 10. september 2004 #4 Skrevet 10. september 2004 For det barnet som er eldre enn 1 år kan det kanskje også være en ide og ta med en bærbar dvd-spiller (eller en laptop m dvd) og en film. Det, og høretelefoner holder i alle fall min datter i sjakk.
Letti Skrevet 11. september 2004 #5 Skrevet 11. september 2004 Har lyst til og fortelle deg hvordan vi har gjort det med våre tre barn. Da eldstemann var to mnd dro vi en uke til syden. Da hadde han vært en uke på isolat og var ikke helt i form, men det gikk kjempefint. Siden har vi reist en til to ganger i året til syden. Med to barn med halvannet år i mellom. Og det har gått kjemepbra. Er dere godt forbredt og hvis dere er rolige, så blir barna rolige også. Nå er gutta våre så store at når vi skal reise nå, så pakker jeg egne barnesekker til dem med kjeks (kjekt og ha når ventetiden på mat blir for stor), drikke (bare ikke la de drikke hele tiden, da får du maset om doflying eller du må skifte bleie oftere), en ny leke (tilpasset alder), noe godteri (pass på og ikke kjøp godteri barnet blir "hyper" av), en bok eller et blad tilpasset alder. Men innholdet i sekken er "hemmelig" til vi er på flyet. I tillegg så har alltid gutta våre hatt med minnebok som de har tegnet i på flyet og så har de fått flyverne til og skrive en liten hilsen i boka. Også har vi satt inn bilder etter at vi har kommet hjem. Nå i sommer dro vi med tre barn, minstemann bare åtte uker gammel og det gikk over all forventning. Men nå er min mann og jeg veldig rolige mennesker. Han mellomste har alltid fått en Postafen når vi reiser hjemmefra og så har vi en på lur i tilfelle. Dette fordi han er som meg, har en blanding av glede og skrekk innvendig og da er det greit og ha tatt en reisesyketablett. Også får man kanskje sove på flyet. Vallergan fraråder jeg deg. Du kan oppleve og få en kjempegrinete unge som reagerer på Vallergan. Våre to eldste fikk det som sovemedisin da de var små og jeg hadde sutrete og grinete unger. Og et lite tips til slutt: pass på at barnet drikker i det flyet tar av og i det flyet går inn for landing. Får barnet dotter i øra, så vil barnet hundre prosent sikkert skrike. Gjør det du kan for og unngå det. Ønsker dere en god tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå