Berit Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 Har hørt så mye om chiapudding. Har ikke villet forsøke det før, fordi det ikke høres særlig godt ut. Men i dag hadde jeg akkurat litt mandelmelk igjen etter frokosten, og jeg hadde chiafrø, så tenkte jeg kunne jo blande det sammen og se. Fant noen oppskrifter på nettet, og fant ut at jeg kunne blande 2,5 dl mandelmelk med 3 ss chifrø. Tenkte det skulle få stå til i morgen. Så kunne jeg da toppe det med litt jordbær og kanskje litt blåbær, muligens noen nøtter. Rørte litt i det etter at det hadde stått ca 30 minutter, og jammen var det godt allerede nå da jeg prøvdesmakte litt. Det var gøy. Hva er din beste blanding?
Berit Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2015 (endret) Her vil jeg følge med! Hyggelig Men det var ikke mye respons. Chiapuddingen jeg laget meg i går, ble så god med jordbær på at jeg spiste opp alt bare etter at den hadde stått ca 1 time i kjøleskapet. Tror den helst skal stå litt lengre? I dag har jeg laget meg en ny. De består av 2.5 dl valnøttmelk, 1 ts vaniljepulver, 1 ts malt kardemomme, 1 dl friske blåbær, 3 ss chifrø. Lurer på hvordan det blir? 1 - 2 ganger i uken lager jeg meg nøttemelk. Det betår av ulike typer nøtter (godt å variere litt) og vann. Pleier også å strø litt vaniljepulver i før jeg blender det hele noen minutter. Bruker dette på frokostblandingen. Derfor har jeg litt ulike nøttemelk som jeg nå tester å lage chiapuddinger med sammen med chiafrø og annet som bær mm. Endret 28. juli 2015 av Berit
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Kokosmelk, ris-/soya-/nøttemelk, mango og lime. Nam! Anonymous poster hash: 147a2...155
Berit Skrevet 8. august 2015 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2015 Kokosmelk, ris-/soya-/nøttemelk, mango og lime. Nam!Anonymous poster hash: 147a2...155 Det høres godt ut. Takk, det vil jeg garantert prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå