Bloggleseren Skrevet 28. juli 2015 #41 Del Skrevet 28. juli 2015 Ser Karianne Gamkinn (omsider) beklager på bloggen sin nå, men jeg blir ikke så veldig imponert. Det ser ut som en tekst Rønningen har skrevet... For det første er hun nå med vilje utydelig på om hun egentlig hadde lest teksten av Kinnear på forhånd. Fasiten er at hun burde kreditert ham? Men hun hadde aldri lest teksten? Så er det det at hun løy om det. "Gikk i forsvarsposisjon", "følte meg angrepet", "gjorde en feil"... Hvor har vi hørt det før, mon tro? Kommer nok ikke til å kjøpe PR-tjenester av den dama der, nei. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neeli00 Skrevet 28. juli 2015 #42 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Det er synd, men det overrasker meg heller ikke. Bloggverdenen er fullt av slikt og det er ikke som om innlegg går igjennom noen slags kvalitetssjekk. Når det er sagt synes jeg dette er blåst litt ut av proporsjoner. Norge er et lite land med forholdsmessig mange ivrige blogglesere som tar bloggene de leser veldig (litt for) alvorlig. Og som bryr seg mer om innholdet i blogger enn innholdet i aviser. Som Joachim Lund skriver idag; "Det er en stor forskjell mellom Mammadamen og Dagens Næringsliv. Mammadamen opererer ikke etter Vær varsom-plakaten. Hun kunne (åpenbart) ikke brydd seg mindre om etikk. Derfor har hun heller ikke samme troverdighet som Dagens Næringsliv. Du regner ikke med at noe er sant fordi det står på bloggen hennes. Men du forventer at DN, der redaksjonslokalene er nedlesset av priser for gravende journalistikk, er etterrettelig." Endret 28. juli 2015 av Neeli00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 28. juli 2015 #43 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Det er synd, men det overrasker meg heller ikke. Bloggverdenen er fullt av slikt og det er ikke som om innlegg går igjennom noen slags kvalitetssjekk. Når det er sagt synes jeg dette er blåst litt ut av proporsjoner. Norge er et lite land med forholdsmessig mange ivrige blogglesere som tar bloggene de leser veldig (litt for) alvorlig. Og som bryr seg mer om innholdet i blogger enn innholdet i aviser. Som Joachim Lund skriver idag; "Det er en stor forskjell mellom Mammadamen og Dagens Næringsliv. Mammadamen opererer ikke etter Vær varsom-plakaten. Hun kunne (åpenbart) ikke brydd seg mindre om etikk. Derfor har hun heller ikke samme troverdighet som Dagens Næringsliv. Du regner ikke med at noe er sant fordi det står på bloggen hennes. Men du forventer at DN, der redaksjonslokalene er nedlesset av priser for gravende journalistikk, er etterrettelig." Plagiat anses som alvorlig uansett hvem som utfører det. Det er fordi plagiat av denne typen skader troverdigheten til alle skribenter uansett hvilken kanal de tilhører. Videre er Mammadame-bloggen Karianne Gamkinns markedsføringsverktøy for sin virksomhet som PR-rådgiver og forfatter. Bloggen er kommersiell, og hun tjener med andre ord godt på å stjele andres tekster og presentere de som sine egne. Er enig i at fusket i DN er verre, men synes ikke mammadame-saken er blåst ut av proporsjoner. Bråket er velfortjent. Endret 28. juli 2015 av Shopgirl2014 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. juli 2015 #44 Del Skrevet 28. juli 2015 Plagiat anses som alvorlig uansett hvem som utfører det. Det er fordi plagiat av denne typen skader troverdigheten til alle skribenter uansett hvilken kanal de tilhører. Videre er Mammadame-bloggen Karianne Gamkinns markedsføringsverktøy for sin virksomhet som PR-rådgiver og forfatter. Bloggen er kommersiell, og hun tjener med andre ord godt på å stjele andres tekster og presentere de som sine egne. Er enig i at fusket i DN er verre, men synes ikke mammadame-saken er blåst ut av proposjoner. Bråket er velfortjent. Nå ja, det der ligner ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 28. juli 2015 #45 Del Skrevet 28. juli 2015 Nå ja, det der ligner ingenting. Den skjønte jeg ikke helt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. juli 2015 #46 Del Skrevet 28. juli 2015 Den skjønte jeg ikke helt.. Det er ikke blåst ut av proposjoner. Heller det motsatte siden damen mener hun kan kalle seg forfatter. Gadd vite hva mer hun har stjålet fra andre bloggere og skribenter. Jeg regner med det ikke er første gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. juli 2015 #47 Del Skrevet 28. juli 2015 Hun har innrømmet i den forstand at hun erkjenner at hun er "inspirert" av andres tekster, men enkelte vil hevde at det heller dreier seg om plagiat snarere enn inspirasjon. Jeg har fått med meg at hun gjorde det på den første avsløringen, men hva med de(n) andre tilfellet/tilfellene? F.eks.: http://tinybuddha.com/blog/10-reasons-to-be-okay-with-being-disliked/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. juli 2015 #48 Del Skrevet 28. juli 2015 Det er synd, men det overrasker meg heller ikke. Bloggverdenen er fullt av slikt og det er ikke som om innlegg går igjennom noen slags kvalitetssjekk. Når det er sagt synes jeg dette er blåst litt ut av proporsjoner. Norge er et lite land med forholdsmessig mange ivrige blogglesere som tar bloggene de leser veldig (litt for) alvorlig. Og som bryr seg mer om innholdet i blogger enn innholdet i aviser. Som Joachim Lund skriver idag; "Det er en stor forskjell mellom Mammadamen og Dagens Næringsliv. Mammadamen opererer ikke etter Vær varsom-plakaten. Hun kunne (åpenbart) ikke brydd seg mindre om etikk. Derfor har hun heller ikke samme troverdighet som Dagens Næringsliv. Du regner ikke med at noe er sant fordi det står på bloggen hennes. Men du forventer at DN, der redaksjonslokalene er nedlesset av priser for gravende journalistikk, er etterrettelig." En blogger som visstnok er ganske populær og velkjent plagierer andre. Dette er alvorlig. Hun får sannsynligvis inn en god del annonsekroner fra bloggen sin. Hun tjener altså penger på plagiering. Plagiering er ulovlig og straffbart, punktum. Det er tåpelig å bortforklare fadesen med at "hun er bare en blogger og trenger ikke følge VVP". Hun er en (kommersiell?) aktør som skal følge loven! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cessa74 Skrevet 28. juli 2015 #49 Del Skrevet 28. juli 2015 En blogger som visstnok er ganske populær og velkjent plagierer andre. Dette er alvorlig. Hun får sannsynligvis inn en god del annonsekroner fra bloggen sin. Hun tjener altså penger på plagiering. Plagiering er ulovlig og straffbart, punktum. Det er tåpelig å bortforklare fadesen med at "hun er bare en blogger og trenger ikke følge VVP". Hun er en (kommersiell?) aktør som skal følge loven! Enig. Hun er avhengig av lesere for å tjene mest mulig penger. Hun er falsk og uærlig. Kommer aldri til å gå inn på bloggen igjen.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 28. juli 2015 #50 Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg har fått med meg at hun gjorde det på den første avsløringen, men hva med de(n) andre tilfellet/tilfellene? F.eks.: http://tinybuddha.com/blog/10-reasons-to-be-okay-with-being-disliked/ Hun innrømmer det du nevner der, samt et annet innlegg om solkrem + det første innlegget som det ble bråk om. Poenget er at hun skriver at hun er "inspirert" av andres tekster, når jeg og mange andre heller vil hevde at det dreier seg om plagiat og ikke inspirasjon. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neeli00 Skrevet 28. juli 2015 #51 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Plagiat anses som alvorlig uansett hvem som utfører det. Det er fordi plagiat av denne typen skader troverdigheten til alle skribenter uansett hvilken kanal de tilhører. Selvsagt, men som allerede poengtert er det i utgangspunktet stor forskjell på hvor mye troverdighet en skribent i utgangspunktet har. Eller burde ha. Det er forferdelig mange kvinner som sitter dag ut og dag inn og leser denne dritten, fremfor reelle nyheter. Og deretter klager over at det ikke er "kvalitet". At det er plagiat overrasker meg overhodet ikke. Det er velkjent for de aller fleste at i bloggverdenen er det klipp og lim. Det er fint at det tas tak i. Men denne "sjokk, vantro!" fremtredenen fremstår litt barnslig. Det viktige her er faktisk at voksne adopterer en kildekritisk holdning. Eller i det minste en kvalitetskritisk holdning. Det vil sådan bety at diverse bloggere mister inntekt. Men jeg vet ikke om det er noen tragedie. Mistenker desverre at diverse kvinner her i landet er altfor glad i sladder og tullball til at det noensinne vil forekomme. Sannsynligvis har bloggerne de hevder å mislike generert betydelige inntekter bare ved å bli lagt for hat og fått tråder på KG. "Mammadamen" var ukjent for meg inntil dette. Det gjelder nok mange andre. Kanskje vet hun som mange andre at ingenting gir et boost for bloggen enn å hisse på seg kvinner som ellers sitter og tvinner tommeltotter. Endret 28. juli 2015 av Neeli00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 28. juli 2015 #52 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Selvsagt, men som allerede poengtert er det i utgangspunktet stor forskjell på hvor mye troverdighet en skribent i utgangspunktet har. Eller burde ha. Det er forferdelig mange kvinner som sitter dag ut og dag inn og leser denne dritten, fremfor reelle nyheter. Og deretter klager over at det ikke er "kvalitet". At det er plagiat overrasker meg overhodet ikke. Det er velkjent for de aller fleste at i bloggverdenen er det klipp og lim. Det er fint at det tas tak i. Men denne "sjokk, vantro!" fremtredenen fremstår litt barnslig. Det viktige her er faktisk at voksne adopterer en kildekritisk holdning. Eller i det minste en kvalitetskritisk holdning. Det vil sådan bety at diverse bloggere mister inntekt. Men jeg vet ikke om det er noen tragedie. Mistenker desverre at diverse kvinner her i landet er altfor glad i sladder og tullball til at det noensinne vil forekomme. Sannsynligvis har bloggerne de hevder å mislike generert betydelige inntekter bare ved å bli lagt for hat og fått tråder på KG. "Mammadamen" var ukjent for meg inntil dette. Det gjelder nok mange andre. Kanskje vet hun som mange andre at ingenting gir et boost for bloggen enn å hisse på seg kvinner som ellers sitter og tvinner tommeltotter. Karianne Gamkinn eller Mammadamen er en utgitt forfatter og samfunnsdebattant. Hun driver i tillegg til bloggen et pr-byrå og kaller seg kommunikasjonsrådgiver. Det kan godt hende at hun er ukjent for deg og mange andre, men Gamkinn er altså ingen hvem som helst, og det er absolutt grunn til å reagere slik det har blitt gjort når hun blir tatt for slikt nedrig fusk. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok.do?enkeltsok=gamkinn&search=&rom=MP Edit: Jeg er helt sikker på at dette ikke ble gjort med vilje for å gi bloggen et boost. Snarere svekker det hennes troverdighet i de kanalene hun tidligere har gjort seg bemerket, og er et eksempel på at all pr ikke er god pr. Endret 28. juli 2015 av Shopgirl2014 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg