Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg som et barn som skal begynne på skolen for første gang. Men jeg skal altså begynne på juss på UiB. Jeg lirer på hva som er vanlig å gå med der? Kler man seg pent? Jeg har tidligere gått på Treider, og der kom guttene i full dress og jenter med kjoler og hæler. Noen som har råd til en spent student?

Anonymous poster hash: 859d6...404

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kom alt for overpynta.  Du kommer til å gå på en smell isåfall. 

Anonymous poster hash: fcdab...564
AnonymBruker
Skrevet

Kle deg normalt, ikke still i dress eller fancy kjole.

Anonymous poster hash: d6fb4...ef2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er normalt? Sommerkjole? Sorte jeans og bluse? Genser og olabukser? Synes det er så forskjellig overalt hva som er normalt. Har ingen planer om å komme stivpynta, men vil ikke se shabby ut heller.

Skrevet (endret)

Man kler seg så "slutty" som overhodet mulig!

Hvordan skal man ellers få gode karakterer?

Jeans er helt ok, og en pen hvit bluse. Ellers vil du se mye rart der, og du vil le godt av at du overhodet tenkte på hvordan du skulle kle deg:)

Lykke til med studiene :)

Endret av Sannerlig
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jusstudent ved Universitetet i Oslo, og her hadde det i hvert fall vært jævlig pussig å møte opp med dress eller kjole (annet enn kanskje en helt enkel sommerkjole) på fakultetet, også første dag. Det er vel en eller to som holder på sånn, men det er noe folk husker nettopp fordi det er såpass uvanlig.

Jeg tviler vel på om Bergen er radikalt annerledes. Kle deg vanlig. Du kan godt kle deg litt halvpent, om du vil, men stivpynting første dag hadde vært mildt sagt uvanlig her. Vi gutta kan fint hive på oss en skjorte, selv om vi vanligvis ikke gjør det på en vanlig lesedag, men noe mer enn det er det sjelden man ser.

Nå er jeg som sagt hankjønn, så tips om akkurat hva du kan ha på deg er ikke mitt domene. Sorte jeans og bluse høres vel kanskje best ut av de tre du nevner, tenker jeg. Det sagt, det skal mye til før noen faktisk reagerer, selv om jentene kanskje tenker mer over det enn jeg gjør. Men jeg har vært her i flere år og sett nye studenter hvert halvår, og du skal gjøre noe skikkelig rart (som gallakjole eller onepiece) før jeg hadde tenkt over det.

Anonymous poster hash: cfb93...e7f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bodde i kollektiv med noen som gikk på UiB. Han ene gikk på jus. De gikk helt normalt kledd. Til og med hettegenser innimellom. Vet ikke hva de hadde på seg første skoledag, men det holder i massevis med fks jeans, en blomstrete genser og et smykke eller noe. Eller enkel sommerkjole.

Anonymous poster hash: 645ac...c85

AnonymBruker
Skrevet

Du som går på UiO har kanskje sett noen av mine tidligere klassekamerater på lesesalen. De var virkelig overdressed, men i klassen vår var det vanlig.

Jeg går nok for en sort jeans og en bluse, er bare redd for å skille meg så veldig ut når jeg er ny. Hvis været tillater det så blir det muligens sommerkjole, men det regner vel endel i Bergen?

Ler litt av meg selv allerede. Jeg har ikke funnet leilighet enda, men det jeg går og grubler på er hva slags klær jeg skal gå med.

Skrevet

Du trenger ikke å pynte deg. Kle deg som en hvilken som helst vanlig skoledag. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde pyntet meg litt, men det gjør jeg stort sett hver dag uansett. :)

AnonymBruker
Skrevet

Sats på et enkelt antrekk i nøytrale farger.F.eks.sorte jeans,en enkel pen topp/bluse og en enkel blazer utenpå,ballerinasko eller ankelboots.Husk paraply.

Anonymous poster hash: 4d583...20c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg som et barn som skal begynne på skolen for første gang. Men jeg skal altså begynne på juss på UiB. Jeg lirer på hva som er vanlig å gå med der? Kler man seg pent? Jeg har tidligere gått på Treider, og der kom guttene i full dress og jenter med kjoler og hæler. Noen som har råd til en spent student?

Litt casual pent. Type topp, cardigan, sommerskjørt.

Anonymous poster hash: 1b4d7...166

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...